dyb undren!

Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Forumregler
Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

dyb undren!

Indlægaf Merete Møller » 9. apr 2013 14:10

Nu er jeg forvirret - har nyligt læst et indlæg om ytringsfrihed og den berømte by i Rusland - og så er det pist forsvundet. Det må være en hacker, der har været på spil, eller ...?

Til orientering kan man læse det sidste indlæg fra København/Frederiksbergs afgåede formand. Det stod at læse i copa-bladet, da den pågældende lokalforening lukkede ned og her står baggrunden for det, som ikke måtte stå her på siden.

Den omtalte sag er afsluttet og de berørte parter, d.v.s. copas sekretariatsleder og forretningsudvalg samt landsformand, må ikke drøfte sagen mere; (sådan skal det afsluttende dokument forstås) men forbyde andre at ytre sig, det fører for vidt. Det kan i øvrigt ikke være copas medlemmer der via kontingentet skal udrede en erstatning og udgifter til en prokurator (advokat), fordi der udøves en form for magtdemonstration. Den slags må påhvile magtudøverne.

Der er heller ikke et punkt i copas budget 2013 der afsætter midler til erstatningsbeløb og honorar til advokater.

Og så lige et citat fra Danmarks Riges Grundlov: "Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres" (§ 77 i grundloven).

- og så venter jeg bare på viskelæderet ...

Venlig hilsen
Merete Møller, tidl. lokalformand

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: dyb undren!

Indlægaf Steen Samuelsen » 10. apr 2013 08:39

Kære Merete

Et gammel talemåde lyder: Man skal ikke kaste med sten, når man bor i et glashus.

Jeg må erindre dig om, at hovedbestyrelsen er COPA's øverste myndighed og har ansvaret for alt, der foregår i COPA. Du har selv været medlem af hovedbestyrelsen og har været en del af dette ansvar.
Hovedbestyrelsen har valgt et forretningsudvalg, til at varetage de daglige forretninger, men ansvaret ligger stadig i hovedbestyrelsen, fordi ansvar ikke kan delegeres, kun opgaverne. Du har som hovedbestyrelsesmedlem selv været en del af dette ansvar, også selv om du måske ikke selv har stemt på de personer der blev valgt ind i forretningsudvalget!

Enkeltpersoner, der varetager hverv i foreningsregi, kan jævnfør danske retsregler ikke pålægges personligt økonomisk ansvar, med mindre der kan påvises fortsæt eller grov uagtsomhed, og det tvivler jeg på, at man her kan dokumentere i en sådan grad, at det kan holde i byretten.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Marianne Andersen

Re: dyb undren!

Indlægaf Marianne Andersen » 10. apr 2013 09:51

Ytringsfrihed / en by i Rusland.

Som tidligere HB medlem af HB i Copa, modtog undertegnede en mail i uge 14 med en orientering vedr. sagen om personfølsomme oplysninger.

Endelig en afslutning, tænkte jeg. Det er jeg glad for er sket, så står det sort på hvidt.
At Britta Mogensen havde vundet sagen. Det var klart for nogle helt fra begyndelsen ville ske.
Men, det halter stadigvæk.

Der står, citat "Den skriftlige advarsel i sagen sendt den 13 november 2012 fra advokatfirmaet Isaksen og Normanni trækkes tilbage" citat slut.

Det samlede HB har overhovedet ingen information fået fra Landsformand/FU om "sagen".
Eller har nogle få udvalgte fået en orientering ??
Alle var samlet til Aktivitets og Budgetmøde d. 25 november.
Her har landsformand/Fu begået vedtægtsbrud ,igen. Så drastisk en beslutning skal godkendes af HB. Det kan nikke gemmes ind under den daglige ledelse.
I følge copas vedtægter, § 8 står der, at Hovedbestyrelsen er copas øverste myndighed.
Men som jeg læser det, så åbenbares der her en skjult dagsorden. Man vil have fyret Sekretariatslederen.
Landsforeningens eneste ansatte som kender og overholder vedtægterne.

Så fjernes referater og indlæg fra hjemmesiden vedr. copa i krise, ok.
Men alle de medlemmer som har læst og skrevet på siden, bør også have de afsluttende ord i sagen lagt ud til orientering på copas hjemmeside.

Alle er enige om at sagen er afsluttet, så begår landsformand/Fu en "uheldighed" igen.
Man har besluttet at sagen er lukket og ingen må herefter omtale sagen, ikke skrive noget nogen steder.
I Danmark har vi ytringsfrihed eller har vi ???. Ikke ifølge copas daglige ledelse.

Men hvem skal betale sagens udgifter ???
Landsformand/FU har selv, uden godkendelse fra den samlede HB, opstartet sagen.

Og så skrives der at, der vil herefter ikke blive besvaret spørgsmål i sagen. Jamen, det vedtog landsformand/FU for ca. 3 år siden at stoppe med at besvare spørgsmål. Intet nyt der.

Venlig hilsen
Marianne Andersen. Tidl. Copa Lolland Falster.


Dette indlæg bliv første gang lagt på Forummet d. 6 april og slettet d. 8 april efter ordre fra Landsformanden. Forummet er netop en side til orientering, der samtidig skulle signalere åbenhed og frihed.
Man må ikke stille spørgsmål om noget som bare er sund tankegang. Men at øve censur er i strid med Danmarks riges Grundlov.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: dyb undren!

Indlægaf Steen Samuelsen » 10. apr 2013 10:25

Hej Marianne

For det første finder jeg det upassende at diskutere person sager i et åbent forum som dette. Det er alene en god grund til at slette et indlæg som dit, men selvfølgelig med oplysning om hvorfor indlægget er slettet. Derfor synes jeg også at dit nye indlæg bør slettes. Det er ikke et spørgsmål om censur, men et et spørgsmål om at respektere/beskytte enkeltpersoner.

Hvis et flertal af hovedbestyrelsen har valgt et forretningsudvalg og efterfølgende godkendt forretningsudvalgets arbejder, så er den ikke længere. Det kan være at du og enkelte andre er uenige med flertallet, men det ændrer ikke på at hovedbestyrelsen som helhed har godkendt arbejdet, og så må mindretallet acceptere det. Det er demokratiets vilkår.

Hvis I mener, at der er handlet retsstridigt, må I gennemføre et civilt søgsmål, for at få afklaret uoverensstemmelserne. Hvis I ikke vil det, så stop med jeres brok, og lad være med at ødelægge COPA's fremtid.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Peter Sørensen

Re: dyb undren!

Indlægaf Peter Sørensen » 10. apr 2013 13:07

essensen er jo at hovedbestyrelsen ikke er orienteret, om advokat, udgifterne hertil, eller modtaget oplysning om den fremsendte skriftlige advarsel ,hverken på skrift eller mundtligt, HB får ikke sagsakterne, og får ikke besvaret de spørgsmål der er stillet, så de kan træffe en reel beslutning.
Steen, du har selv 2 gange som ordstyrer pålagt FU at få styr på lønforhandlinger og andre hængepartier overfor HB, som der aldrig er kommet svar på , hvilket fremgår af referaterne fra budget og Hovedbestyrelses møderne.
Hvis der er foretaget orientering på anden måde, ville det da være interessant at se.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: dyb undren!

Indlægaf Steen Samuelsen » 10. apr 2013 15:33

Hvis hovedbestyrelsen føler sig dårligt orienteret om forretningsudvalgets arbejde, må hovedbestyrelsen tage det op med forretningsudvalget og i yderste konsekvens "fyre" forretningsudvalget og vælge et nyt udvalg.
Men det er tilsyneladende ikke hovedbestyrelsens opfattelse. Så længe hovedbestyrelsen er tilfreds, nytter det ikke noget at der er enkelte (tidligere) hovedbestyrelsesmedlemmer, der har en anden opfattelse. Som jeg skrev tidligere, det er demokratiets vilkår (og svaghed).
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Marianne Andersen

Re: dyb undren!

Indlægaf Marianne Andersen » 15. apr 2013 11:20

Kære læsere.
Nu er det blevet forår, så jeg sender denne hilsen med håbet om åbenhed på debatsiden til alle i Copa.
Hilsen
Marianne Andersen..

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: dyb undren!

Indlægaf Henning Granslev » 15. apr 2013 18:43

Hej læsere af COPA Forum.
Jeg beklager, at der igen er debat om sagen. Her i COPA Forum skrev jeg, at der er indgået en skriftlig aftale mellem HK, Slagelse og Stomiforeningen COPA.
Alle i HB, herunder også Marianne Andersen, har fået tilsendt denne aftale.

Der står bl.a. følgende:

Referater og alle indlæg under punktet COPA i krise er fjernet fra hjemmesiden.

Da sagen hermed er afsluttet og lukket er der ingen der herefter omtaler sagen, hverken på hjemmesiden eller i referater.

Der vil heller ikke blive besvaret på spørgsmål i sagen.

Kort og godt. Det er også HK Slagelse, der ikke vil have sagen drøftet. Derfor bad jeg webmasteren om at fjerne indlæggene.

Prøv dog at forstå, SAGEN ER SLUT. Det tjener ikke noget formål at blive ved med denne personlige debat.

Venlig hilsen

Henning Granslev, landsformand COPA
Henning Granslev

Marianne Andersen

Re: dyb undren!

Indlægaf Marianne Andersen » 5. maj 2013 15:08

Hej allesammen.
I dag har jeg været inde og se på "dyb undren" og overraskelsen blev stor.
Tænk der har været til i dag d. 5 maj, ialt 523 gæster inde og læse hvad der er skrevet.
Det er flot at medlemmerne har vist siden den store interesse for den frie debat.
Venligst
Marianne Andersen..

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: dyb undren!

Indlægaf Jesper » 5. maj 2013 22:47

Set udefra, som bruger af forum her blot, så er Copa altså en vanvittig forening at læse om, se drevet.

Virker som en forkert repræsentant for folk og aldrig noget jeg kunne finde på at støtte.

Tag det til efterretning eller lade være, men mørklægning af ting efter ting, vennetjenester, skjulte dagsordener og hvad man ellers støder ind i.

Synes det er synd og ærgeligt, ja og så yderst ubrugeligt.

Suk.
/Jesper

ReH

Re: dyb undren!

Indlægaf ReH » 6. maj 2013 08:28

Jeg er SÅ glad for at jeg har meldt mig UD af den her forening!

Jeg er her udelukkende for at hjælpe andre som er i samme situation som jeg selv har været, troede det var det vi var her for!?

Godt forår alle sammen!

Hans Jensen

Re: dyb undren!

Indlægaf Hans Jensen » 13. maj 2013 12:47

Hej

Jeg har med stor undren fuldt denne sag.

Jeg har taget konsekvensen og meldt mig ud af HK.

Godt forår

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: dyb undren!

Indlægaf Merete Møller » 17. maj 2013 15:48

Hej!
Man kan undre sig over mangt og meget. Lige nu undrer jeg mig over noget omkring copas rejsekort - Ostomy Card. Her på hjemmesiden står der, at copa-medlemmer kan rekvirere kortet. Men nu lader det til, at man kan bestille rejsekortet gratis hos Coloplasts kundeservice - det fremgår i hvert fald af Coloplasts blad "Stomi Information". Endnu en grund til at undlade medlemskab af copa. Det må være noget i stil med "Man har et standpunkt indtil man tager et nyt!"
Venlig hilsen
Merete Møller

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: dyb undren!

Indlægaf Steen Samuelsen » 17. maj 2013 18:46

Fra COPA's vedtægter:
"§ 4 FORMÅL
Foreningens formål er at varetage interesser for stomi- og reservoiropererede samt personer med sygdomme, der kan føre til anlæggelse af stomi/reservoir."


Hvis de nordiske stomiforeninger er enige om at så mange stomiopererede som muligt skal have et stomikort, så er det helt i overensstemmelse med formålsparagraffen.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: dyb undren!

Indlægaf Merete Møller » 17. maj 2013 19:46

Jamen, jamen ...Tak for delagtiggørelsen i formålsparagraffen - jeg erindrer den i mine lyse øjeblikke :lol: Har i øvrigt selv været med til at gøre omtalte stomikort færdigt i sin tid. Og ja, det er et fælles nordisk projekt. Men for nu at få helt orden i tingene - så skulle man fjerne teksten på hjemmesiden, der siger, at kortet udleveres til medlemmer af copa. Så kan man sagtens udlevere kortet ad libitum, så alle stomiopererede får gavn af det. Nu ikke flere orakelsvar for denne gang, vel?
Venlig hilsen
Merete Møller :)

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: dyb undren!

Indlægaf Henning Granslev » 19. maj 2013 23:38

Hej alle.
I det sidste Coloplast blad "Stomi Information" nr. 1/2013 er der skrevet en stor fejlinformation.
På side 15 med overskriften Turen går til ... er der et foto af det nordiske Ostomy Card. I tekstboksen står der, at kortet kan bestilles hos Coloplast Kunde- service.
Det er ikke korrekt, kortet er kun til COPA medlemmer. Coloplast har ikke kortet til fri udlevering, til de der ønsker det tilsendt fra Coloplast kunde-service.
Charlott Spiegelberg Stelzer fra Coloplast Danmark beklager fejlen. Personer der beder Coloplast om at få kortet tilsendt, vil blive orientert om at henvende sig til Stomiforeningen COPA.

Fejlen er lavet af de ansvarlige for tekst/lay out af Stomi Information. Skaden er sket, og vil blive læst af mange personer med stomi. :oops:
Heldigvis er der også en meget positivt information i samme blad. På side 11 er der information om Stomiforeningen COPA´s tilbud om rådgivning og hjemmesiden. :D

Hilsen og forsat god pinse

Henning Granslev, landsformand COPA
Henning Granslev

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: dyb undren!

Indlægaf Merete Møller » 20. maj 2013 16:59

Rejsekortmysteriet er løst :shock: Pænt af Coloplast at beklage fejlen - men nogen må da have givet Stomi Informations redaktion opfattelsen af, at stomikortet kunne udleveres via Coloplasts kundeservice. Utroligt, hvis man helt af sig selv finder på at viderebringe en forkert oplysning.
Men sådan er der så meget. Bare man undskylder, går det nok.
Venlig hilsen
Merete Møller :D

Marianne Andersen

Re: dyb undren!

Indlægaf Marianne Andersen » 20. maj 2013 17:27

Kære Hans Jensen.
Jeg læser at du har udmeldt af HK som en udløber af denne sag.
Håber ikke at du nu har lavet noget skidt for dig selv.. Jeg er sikker på at HK godt ved at det er sagens parter der får en slags mundkurv på.
HK ved også at andre personer kan De ikke forbyde hverken at tænke, tale eller skrive..
Venligst
Marianne Andersen.

Marianne Andersen

Re: dyb undren!

Indlægaf Marianne Andersen » 12. jul 2013 11:33

Det er kommet mig for øre og øjne at der skal afholdes et ekstraordinært HB møde i COPA.
Mødets dagsorden vil være om de uhyrlige ting der sker i COPA.
Ting som undertegnede og flere andre personer har fremført mange gange på møderne og som er grunden til at 2 lokalforeninger lukkede ned ved årsskiftet. Vi orkede ikke mere.
Så det er med "dyb undren" og håb for COPA at jeg håber på det tavse flertal vil vågne op og hvis ikke, så gå deres vej..
Mange venlige hilsener fra
Marianne Andersen..

Marianne Andersen

Re: dyb undren!

Indlægaf Marianne Andersen » 13. jul 2013 13:07

Jeg bliver nødt til at komme med en rettelse til mit eget indlæg fra i går d. 12 juli.
Jeg skriver at det var 2 lokalforeninger der lukkede ned ved årsskiftet.
Det er meget værre.
Det var hele 3 lokalforeninger.....
Hilsen
Marianne Andersen.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: dyb undren!

Indlægaf Steen Samuelsen » 14. jul 2013 18:25

Kære Marianne

Jeg synes at du burde indstille din vendetta mod flertallet af COPA’s hovedbestyrelse.
Ar der lokalforeninger der er lukket kan man ikke bebrejde hovedbestyrelsen , da andre lokalforeninger lever i bedste velgående, og nogle har stigende medlemstal.
Min egen lokalforening har således 40 - 55 deltagere til alle vore arrangementer, ja selv til generalforsamlingen, hvor vi heller ikke har problemer med at finde kandidater til bestyrelsesposter.
Hvis lokalforeninger går dårligt må de pågældende bestyrelser kigge på deres eget arbejde og se på hvordan de kan forny arbejdet i lokalforeningen, i stedet for at lukke den.
Husk på at når du peger fingre ad andre, er der tre fingre, der peger på dig selv.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

gæst

Re: dyb undren!

Indlægaf gæst » 15. jul 2013 00:52

Er det ikke et problem at en hovedbestyrelse godkender modtagelse af tips lotto midler hvis man ikke længere er landsdækkende ?

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: dyb undren!

Indlægaf Steen Samuelsen » 15. jul 2013 06:50

Man kan sagtens være medlem af COPA uanset hvor man bor i Danmark. Det gælder også når man bor på afsides øer som Læsø og Anholt, så en lokalforening er ikke afgørende for om man er landsdækkende. Der er dog bedre muligheder for et servicere medlemmerne, når der findes en lokalforening i området.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Marianne Andersen

Re: dyb undren!

Indlægaf Marianne Andersen » 15. jul 2013 09:53

Kære Gæst.
Dejligt at læse at DU også kan se og har forstået problemerne....
Venlig hilsen
Marianne Andersen..

gæst

Re: dyb undren!

Indlægaf gæst » 15. jul 2013 10:34

Så vil du måske også sige at Copa er verdensdækkende, hvis der er Copa medlemmer andre steder i verden ?

jeg kan alene forholde mig til vedtægternes,§5 og § 18 når jeg ikke, som potentielt medlem, kan se hvad der sker i de lukkede afdelinger, eller hvor mit kontingent og tilskuddet fra landsforeningen kommer til at arbejde lokalt.
landsledelsen lader jo ikke til at have indkaldt til stiftende generalforsamlinger, eller informere åbent om hvad man arbejder med for at åbne afdelingerne igen.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: dyb undren!

Indlægaf Steen Samuelsen » 15. jul 2013 14:36

Jeg har faktisk oplever at danskere bosiddende i udlandet har været medlem af COPA, uden at jeg den grund vil kalde COPA for verdensdækkende, for COPA er en dansk forening.

Jeg er overbevist om at COPA gerne vil genåbne lokalforeninger i de områder hvor lokalforeningerne er lukkede, i samme øjeblik som der er en gruppe medlemmer der er klar til det.

Alle medlemmer får tilsendt COPA bladet og kan til enhver tid læse hvad der foregår i COPA. Hvad hovedbestyrelsen arbejder med ved jeg ikke og kan heller ikke stå inde for. Spørg hellere Marianne, hun lader til at være velorienteret.

Kære gæst. Hvis du fremover forventer at jeg skal svare på dine indlæg, forventer jeg at du ophæver din anonymitet. Jeg ønsker ikke at diskutere med spøgelser.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: dyb undren!

Indlægaf Jesper » 15. jul 2013 16:09

Slette tråden og få lidt fremadrettet energi igang?

Det kvæler alt sådan noget her, også forum. Negativ stemning giver ikke lyst til at komme ud med sine problemer og søge svar, det er ikke en tryg base at åbne sig på.

Og når man så ikke engang ved hvad der snakkes om? Jeg for en ved ikke hvad diskussionen går ud på, andet end gruppe A er sur på gruppe B og ingen af dem, heller ikke de officielle svarer særlig opbyggende eller med noget som giver en lyst til foreningen. (Ja ja ingen hemmelighed jeg ikke lige melder mig ind, ovenstående kunne være dele af grunden)

Ingen tvivl om at man er til for få i stedet for at lukke sig op og komme bedre ud til masserne? Vidste i at når man får stomi, ihvertfal på Herlev, så bliver denne side, dette fora anbefalet, forestil jer at være ny med stomist, bange, deprimeret, hele livet vendt på hovedet. Man kommer så herind og læser de nyeste tråde først og ja, får smidt denne omgang mudderkast i hoved, voila, en mere man smed i kredsløb.

Jeg følger med herinde on off, prøver da også at svare om jeg ved noget eller kan smide lidt positiv energi/ ærlighed hvor det trænges, men generelt må alle nikke genkendende til at siden denne sag er opstået har stemning og aktivitet herinde været på et lavpunkt.

Jeg er ikke manden for ændringer, har ikke energi, modet, lysten, eller lysten måske men kender mine begrænsninger, dog, måske man skulle overveje hvad der skulle ske før det hele dør alt, man kan heller ikke selv som forening være tilfreds med hvad man tilbyder sine medlemmer pt. Og til dem mod foreningen i dette her, der savner man også noget konstruktivt, ingen vinder noget ved at sparke til en der ligger ned.

Well, alt sammen set udefra, har jo ingen insider info her, men tegner MÅSKE et billede af hvad andre i min situation også ser.

"En forening til for foreningens skyld, fremfor behovet for foreningen"

My 10 cents.
/Jesper

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: dyb undren!

Indlægaf Merete Møller » 15. jul 2013 17:03

Hej Jesper!
Forstår godt din undren. Mudderkastning? Tja - sådan kan man godt se det, men det skyldes nok, som du selv indikerer, at det handler om en meget lukket forening, hvor konstruktiv debat kvæles på det såkaldte ledelsesplan, fordi det er for besværligt at svare på relevante spørgsmål, for besværligt at forny og synliggøre foreningen - og meget nemmere at læne sig tilbage og gøre som man plejer - og så i øvrigt sige, at flertallet jo bestemmer, sådan er demokratiet. Er man ikke enig, er det bare ærgeligt. "Er de fleste de bedste, eller bare de fleste?" Et Niels Hausgaard-citat.

Herinde kommer man nemt til at skrive noget, man ikke ville sige, hvis man sad ansigt til ansigt med vedkommende. Skærmen lægger en behagelig afstand. Det er nok også derfor, det er svært at gå ind og være en hjælp for f.eks. nyopererede, fordi man meget nemt oplever at få smidt uoverlagte ytringer i hovedet. Trist.

Min stomi og jeg har kendt hinanden i mange år, og jeg syntes også det var utrolig svært dengang jeg blev opereret, bl.a. fordi hjælpemidlerne ikke var så gode, som de er i dag.På trods af alle de op- og nedture Mb. Crohn kan give en, så er livet ikke så ringe endda.

Op med humøret!

Venlig hilsen
Merete Møller

ehlin

Re: dyb undren!

Indlægaf ehlin » 15. jul 2013 18:12

Hej.
Det er efter min erfaring,lysten der driver værket!
Når jeg orker holde loppemarkeder i min lille have,så godt som hver fredag,lørdag,søndag og giver overskuddet til Colitis Crohn Foreningen.Så er det p.g.a. den støtte & opbakning jeg oplever at få fra venner,bekendte,naboer og CCF. Jeg forstår derfor godt,når de Copa medlemmer som arbejdede med vedtægtsændringer og som oplevede det blev forkastet( det er sådan jeg har forstået det), ikke har lyst mere.Det var efter min opfattelse,ihvertfald grunden til, at den daværende & ret nyvalgte bestyrelse for København/Frederiksberg,valgte at nedlægge hvervet. Og måske også grunden til,at der endnu ikke har været medlemmer som har lyst til at påtage sig opgaven!
Ehlin Andreassen

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: dyb undren!

Indlægaf Steen Samuelsen » 16. jul 2013 09:05

Hej Ehlin

Jeg må lige korrigere. Jeg var med i vedtægtsudvalget, der skulle komme med forslag til opdatering af vedtægterne, og jeg har ikke mistet modet til at arbejde for COPA, hvilket du også må kunne se ud af mine indlæg.
Jeg var lige som resten af vedtægtsudvalget skuffet over den modtagelse første halvdel af vores arbejde fik af hovedbestyrelsen, hvoraf mange efter min opfattelse slet ikke havde sat sig ind i materialet, endsige kommissoriet for udvalget. I modsætning til andre accepterer jeg afgørelsen, men jeg er stadig klar til på demokratisk vis at arbejde for en modernisering af COPA. Smædekampagner er ikke vejen frem for COPA, og derfor reagerer jeg når der er personer der ikke vil COPA noget godt, især når det er personer der selv har sat sig uden for indflydelse.
Med venlig hilsen ;-)

Steen


Tilbage til "Vedrørende COPA og copa.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster