Brugerundersøgelse

Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Forumregler
Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Marianne Andersen

Brugerundersøgelse

Indlægaf Marianne Andersen » 1. aug 2012 14:44

Jeg læser at man kan deltage i en brugerundersøgelse med henblik på, måske, en forbedring af de eksisterende hjælpemidler.
Der skrives at undersøgelsen bliver varetaget af Copa på vegne af en producent.
Hvilken producent ??
Og er det vedr. alle hjælpemidler ??.
Jeg syntes der mangler noget mere oplysning.
Det kan jo være en person der trykker etiketter eller sliber nøgler...
En sommer hilsen
Marianne Andersen..

Ehlin

Re: Brugerundersøgelse..

Indlægaf Ehlin » 1. aug 2012 18:54

Kære Marianne.
Tusind tak for dit indlæg.
Jeg reagerede også.Men ved,som foreslået,at skrive til webredaktøren.
Jeg skrev,at jeg intet har imod at deltage i brugerundersøgelser,når jeg ved hvem det er,der står bag.Og at jeg mener de producenter jeg kender,udvikler produkterne i dialog med brugerne.
Jeg nævnte også at sprogbruget i oplægget til den aktuelle brugerundersøgelse,minder utrolig meget om et indlæg i Copa´s Forum. Et indlæg som af een eller anden grund,hurtigt blev fjernet og som vist var fra et firma der laver postkasser.Men det kan da være du har ret,at det er nøgler.
Men i hvertfald,har jeg ikke fået nogen tilbagemelding. Og det synes jeg er suspekt.

Det undrer mig ikke så lidt,at Copa vil være med til at formidle dette.
Det kunne jeg godt tænke mig en forklaring på.
mvh
Ehlin Andreassen

Marianne Andersen

Re: Brugerundersøgelse..

Indlægaf Marianne Andersen » 12. aug 2012 18:55

Kan man få svar på hvilket firma der har bedt om brugerundersøgelsen ??.
Det er en ret så vigtig oplysning der er udeladt.
Venligst
Marianne Andersen.

Brugeravatar
COPA
Administrator
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23. dec 2003 13:24

Re: Brugerundersøgelse..

Indlægaf COPA » 13. aug 2012 10:15

Hej alle,

Brugerundersøgelsen laves på denne måde, så vi følger retningslinjerne for hjemmesiden. Det er nemlig ikke tilladt for COPA at have reklamer på copa.dk, og derfor kan vi heller ikke nævne producenter eller lign. i f.eks. brugerundersøgelser.

Brugerundersøgelser er til gavn for alle, hvis de fører til bedre stomihjælpemidler eller på anden måde gør hverdagen lettere, og derfor fandt jeg på at COPA kunne "varetage" brugerundersøgelsen på vegne af producenten. På den måde får vi stadig en undersøgelse som producenten vil finde relevant og vi undgår indirekte reklame på hjemmesiden.

Jeg vil give jer ret i, at undersøgelsen kunne være tilrettelagt bedre, og dette vil jeg straks begynde at rette op på. Jeg vil kontakte producenten så vi får lavet et egentligt spørgeskema - formentlig et der kan udfyldes direkte på jeres computer via internettet. Dette er den første undersøgelse vi laver på copa.dk - forhåbentlig er det ikke den sidste og forhåbentlig bliver det kun bedre fremover når vi lærer af erfaringerne.

Samtidig vil jeg også undskylde den manglende respons de sidste 3 uger. Det skyldes, at jeg har holdt ferie, og dette har jeg desværre ikke fået kommunikeret videre via hjemmesiden - jeg beklager.

Forresten, hvorfor mener I at producentens firmanavn er relevant i denne sammenhæng?
På forhånd tak.
Indsat for Stomiforeningen COPA af
web hos Huset Venture

-----------------------------

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Brugerundersøgelse..

Indlægaf Jesper » 13. aug 2012 10:48

Hej, lige en kommentar.

Der står at producenten bliver kontaktet, nu ved jeg ikke hvordan forretningsgangen er, men ville det ikke være en ide at sende undersøgelses resultatet til ALLE producenter, gavner vi/det med vores besvarelser EN producent, så gavner vi/det også kun nogle brugere.

Bare lige en strøtanke.
/Jesper

Brugeravatar
COPA
Administrator
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23. dec 2003 13:24

Re: Brugerundersøgelse..

Indlægaf COPA » 13. aug 2012 11:02

Hej Jesper,

Tak for din kommentar.
Det er sådan set en god idé, hvis det var en brugerundersøgelse der er lavet af COPA. Brugerundersøgelsen bliver dog lavet af en producent og derefter formidlet til brugerne af copa.dk. Derfor tror jeg ikke at producenten synes det er en god idé at sende materialet til alle andre producenter.

Hvis du ønsker at COPA selv laver en brugerundersøgelse, så synes jeg at du skal skrive dit forslag til landsformanden.

Vi kan f.eks. lave spørgeskemaet med hjælp fra brugere (som dig) i forummet og derefter distribuere det via blad og hjemmeside. Jeg synes det vil være en god måde at påvirke udviklingen på samtidig med at COPA og COPAs medlemmer får mere indflydelse.

Har du eller andre flere idéer, så er man naturligvis altid velkommen til at skrive til mig, sekretariatet eller landsformanden.
Indsat for Stomiforeningen COPA af
web hos Huset Venture

-----------------------------

Marianne Andersen

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Marianne Andersen » 13. aug 2012 15:02

Syntes at det er et relevant spørgsmål hvem det er som står bag en brugerundersøgelse.
Om det er en producent som stomibrugerne kender eller en privat person ??.
I følge landsformanden, så skulle det ikke betyde noget at navnene på firmaerne blev nævnt på hjemmesiden. Det er blevet sagt mange gange.
Der er ofte en test i gang fra producenterne, det er ikke nødvendigt med dobbelt bogholderi.
Mange sommerlige hilsener
Marianne Andersen..

ehlin

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf ehlin » 13. aug 2012 17:35

Kære Webmaster.
Copa skriver at de bringer en brugerundersøgelse på vegne af en producent.Og det må da siges at være en påstand!
Men tingene,stemmer ikke overens med det som "Martin" skriver.
Han skriver jo helt nøjagtigt i den tredie sidste linie:
"Disse svar vil så indgå i en løsningsmodel,som vi vil bringe videre til producenterne for at få udviklet de nye produkter som kan gøre det bedre at være stomipatient."

Det forstår jeg derhen,at Martin ikke er producent. Men at han for det første må tro at alle har de nævnte problemer og for det andet må tro han har fundet de vises sten.
Hvis han som han skriver,mener at brugen af stomiprodukter af enhver art,gør livet tåleligt at leve som stomiopereret. Ja så må han jo have sin viden et eller andet sted fra.

Jeg håber ikke der er nogle stomiopererede,som hopper på den brugerundersøgelse.Og fatter ikke at Copa går med på de.
mvh
Ehlin
69 år.
ileostomiopereret 2001
med et fantastisk aktivt liv

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Henning Granslev » 14. aug 2012 00:05

Hej alle

Både webmaster og landsformand har kendskab til navnet på "opfinderen" af et produkt, der måske kan forbedre dagligdagen for nogle personer med stomi.
I COPA Forum er der ikke reklame for producenter eller firmaer.
Der har i COPA Forum ved flere lejlighder været efterlyst personer, der ville medvirke i en undersøgelse eller udfylde et spørgeskema.
Derfor skal der også være plads til at en person, der mener at have fået en ide til at forbedre stomihjælpemidler, kan få testet ideen. Måske er det en god ide. Det kan man på forhånd ikke vide. Men hvis ingen testpersoner melder sig, må opfinderen affinde sig med den situation.
Husk, man melder sig frivilligt til undersøgelsen. Vi skal eller kan ikke vurdere, om de nu også får noget ud af dette tilbud. Det er helt op til den enkelte deltager.

Venlig hilsen

Henning Granslev, landsformand COPA
Henning Granslev

ehlin

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf ehlin » 14. aug 2012 09:19

Kære Landsformand!

Så kom det frem!
Du kalder ham nu "en opfinder".

Jamen hvorfor i al verden,kaldes han så i Copa´s oplæg til brugerundersøgelsenr,en producent.
Der er da himmelvid forskel på,at være "opfinder" og at være "producent".
Jeg håber dette må blive rettet i oplægget til brugerundersøgelsen.
Det er så let at dække sig ind under,at der ikke må være reklamer på Copa´s hjemmeside,
og så tilsyneladende alligevel gå producenten/opfinderens ærinde.
Åbenhed,tror jeg havde tjent Copa bedre.
Men det må vise sig ved årsskiftet.

Ehlin

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Steen Samuelsen » 14. aug 2012 14:26

Den store danske encyklopædi: reklame, (via ty. Reklame af fr. réclame, egl. 'lokkeråb', af re- og afledn. af lat. clamare 'råbe'), betalt anvendelse af upersonlig massekommunikation til påvirkning af efterspørgslen efter varer og tjenester eller til påvirkning af holdninger og adfærd i forhold til politiske, organisatoriske og samfundsmæssige forhold.

Oplysning om hvem der er i gang med en brugerundersøgelse har jævnfør ovenstående definition intet med reklame med mindre opfinderen/producenten betaler for at få et bestemt budskab ud på hjemmesiden. Det kan være forståeligt, at en opfinder ikke ønsker at give oplysninger om et produkt under udvikling, men så er det en helt anden forklaring man skal finde frem.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Brugeravatar
COPA
Administrator
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23. dec 2003 13:24

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf COPA » 14. aug 2012 14:58

Kære alle,

Tak for de mange kommentarer. Det lærer vi af, og så går det forhåbentlig bedre næste gang vi skal lave en brugerundersøgelse.

Jeg har ofte efterlyst meninger og kommentarer vedr. forskellige elementer og tilbud på hjemmesiden, så jeg synes det er positivt at I, brugerne, nu giver jeres mening til kende.

1.
Marianne Andersen skrev:Syntes at det er et relevant spørgsmål hvem det er som står bag en brugerundersøgelse.
Om det er en producent som stomibrugerne kender eller en privat person ??.

- Jeg vil stadig gerne have en forklaring på hvorfor det er relevant at kende personen/firmaet bag en undersøgelse. Der bliver spurgt til ens erfaringer og holdninger vedr. produkter man anvender. Jeg kan ikke se hvordan min eller jeres holdning kan blive påvirket af dette, men jeg vil rigtig gerne høre jeres meninger.

2.
ehlin skrev:Kære Webmaster.
Copa skriver at de bringer en brugerundersøgelse på vegne af en producent.Og det må da siges at være en påstand!
............
Jeg håber ikke der er nogle stomiopererede,som hopper på den brugerundersøgelse.Og fatter ikke at Copa går med på de.

- Det er en fejl at vi har kaldt Martin for producent, og det er nu rettet. Meningen med undersøgelsen er at få afdækket mulige problemer med nuværende produkter. Jeg synes det passer godt ind i COPAs formål at varetage sådan en undersøgelse og spørge medlemmerne. I sidste ende er det til alles bedste hvis udviklingen får et skub med den her undersøgelse. Man finder i hvert fald aldrig ud af mulighederne hvis man ikke prøver.

3.
ehlin skrev:Det er så let at dække sig ind under,at der ikke må være reklamer på Copa´s hjemmeside, og så tilsyneladende alligevel gå producenten/opfinderens ærinde.
Åbenhed,tror jeg havde tjent Copa bedre.

- Denne måde at håndtere sagen på følger retningslinjerne fra COPAs samarbejdspartnere. Vil man vide mere, så kan jeg anbefale at kigge under "Om COPA" > "Vedtægter m.v." eller skrive til landsformanden.

4.
Steen Samuelsen skrev:Den store danske encyklopædi: reklame, (via ty. Reklame af fr. réclame, egl. 'lokkeråb', af re- og afledn. af lat. clamare 'råbe'), betalt anvendelse af upersonlig massekommunikation til påvirkning af efterspørgslen efter varer og tjenester eller til påvirkning af holdninger og adfærd i forhold til politiske, organisatoriske og samfundsmæssige forhold.

Oplysning om hvem der er i gang med en brugerundersøgelse har jævnfør ovenstående definition intet med reklame med mindre opfinderen/producenten betaler for at få et bestemt budskab ud på hjemmesiden. Det kan være forståeligt, at en opfinder ikke ønsker at give oplysninger om et produkt under udvikling, men så er det en helt anden forklaring man skal finde frem.

- Igen må jeg henvise til at læse retningslinjerne fra COPAs samarbejdspartnere. Det fremgår, efter min mening, tydeligt at producenter m.v. ikke må nævnes med navn/firmanavn på f.eks. hjemmesiden. Hvis jeg læser det forkert, så vil jeg naturligvis gerne korrigeres.

Jeg har prøvet at gøre dette så smidigt som muligt ud fra de retningslinjer jeg arbejder under. Jeg sætter pris på jeres kommentarer, da jeg som sagt kan bruge det i udviklingen af denne brugerundersøgelse samt eventuelle flere undersøgelser.

Jeg synes ikke vi skal glemme formålet med brugerundersøgelsen: At få afdækket problemer med produkter m.v. til brug ved udvikling af nye/forbedrede produkter.


Det bør være i alles interesse, og jeg håber at mange vil svare på brugerundersøgelsen. I øjeblikket arbejder vi på at lave et egentligt spørgeskema, så det bliver lidt mere konkret det man skal svare på.
Indsat for Stomiforeningen COPA af
web hos Huset Venture

-----------------------------

Marianne Andersen

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Marianne Andersen » 14. aug 2012 22:34

Kære Webmaster.
Personlig deltager jeg aldrig i en undersøgelse hvis jeg ikke ved hvem der står bag den.
Syntes også der mangler en redegørelse af hvordan oplysningerne vil blive brugt, vil deltagerne være anonyme.
Producenterne beder også om erfaringer, gode eller dårlige,tips til ændringer, med de relevante produkter under de forskellige testforløb. Det er derfor jeg skriver om "dobbelt" bogføring.
Har jeg et problem med mit hjælpemiddel, kontaktes producenten direkte, derved direkte tale og ingen misforståelser om det der tales om.
Det er producenten der hurtigst kan ændre på tingene, og ikke en der indsamler oplysninger.

Hvis Copa vil gøre noget for deres medlemmer, så skulle man arbejde målrettet for at få en varedeklaration på produkterne. Det er noget helt andet, men noget rigtig mange savner.
Det ønske har været fremsat utallige gange.
Hilsen
Marianne Andersen..

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Jesper » 15. aug 2012 00:00

Er det en ven af foreningen? Får alle muligheden på lige kår?

Kan jeg skrive en Hej jeg hedder Jesper, må jeg lave en undersøgelse hos jer, for jeg er opfinder?

Kunne godt tænke mig at vide om jeg støttede et firma eller hvad jeg gjorde, for på en og samme gang er det præsenteret som en stomist der vil gøre livet bedre for alle, i teksten står der vi og senere opfinderen, altså en.

Personligt har jeg det sådan at når noget er skrevet så vrøvlet, og med i den grad så manglende præsentation, så bliver jeg mistroisk og faktisk overbevist om der stikker noget under, eller som minimum er noget man bevidst holder skjult.

Sorry, men virker altså som en gang gøgl og jeg forstår ikke, for ønskede man virkelig resultater, så skriv da lige ud af posen.
/Jesper

tommy
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. okt 2009 13:42
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Næstved

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf tommy » 16. aug 2012 12:39

Jeg deltager normalt selv gerne i undersøgelser og forsøg, som kan medvirke til at gøre mit liv med stomi lettere og mere ubesværet, men lige præcis denne undersøgelse har jeg fravalgt, fordi det tilsyneladende er hemmeligt hvem der står bag den.

Det er helt naturligt at der ved enhver form for undersøgelse bliver angivet hvem der står bag den, hvordan indhentede data behandles, om undersøgeren eventuelt vil vende tilbage for at få en uddybning af afgivne svar samt med hvem og hvordan oplysninger deles.

At man på grund af reklameregler ikke må oplyse hvem der står bag undersøgelsen er simpelthen noget sludder, og at man fra COPA´s side gør et så stort nummer ud af at fortsætte hemmeligholdelsen gør at tingene mildest talt virker suspekte.

At man ikke må nævne producenter i trådene er også vrøvl. Hvis man skriver ekempelvis "coloplast" i søgefeltet til vores forum, får man 188 ( nu 189 ;-) ) hits fra forum. Dette er ikke udtryk for en reklamekampagne, men for at brugere har spurgt til / rådgivet om produkter.

Så med andre ord, oplysningerne må frem, så man kvalificeret kan tage stilling til om det er en undersøgelse man kan deltage i.

Tommy Lindegaard

Brugeravatar
COPA
Administrator
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23. dec 2003 13:24

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf COPA » 1. sep 2012 11:02

Hej alle,

Så prøver vi igen, denne gang med et spørgeskema: Spørgeskema til brugerundersøgelse

Nu skulle det være noget nemmere samt mere overskueligt at deltage i undersøgelsen og give jeres erfaringer videre.

Jeg skal lige have afklaret en enkelt ting med landsformanden, så vil det måske endda være muligt at få at vide hvem der står bag undersøgelsen! :D
Indsat for Stomiforeningen COPA af
web hos Huset Venture

-----------------------------

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Steen Samuelsen » 1. sep 2012 19:42

Nej tak. Må jeg bede om åbenhed og gennemskuelighed.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Jesper » 1. sep 2012 23:26

Den person jeg hjælper, tjener han penge på jeg hjælper ham? Hvad opfinder han? er det et firma? Sælger han den viden JEG giver ham videre?

Hvem er han siden han får vores hjælp, hvorfor lige ham? har alle muligheden?

Skifter navn til spørge jørgen, passer vidst bedre end Jesper, men synes altså det her virker mærkeligt, lavede jeg et spørgeskema, bad jeg om alle jeres hjælp, så ville jeg sende materiale med om mig, hvorfor i skulle hjælpe, hvad det ville gøre for jer, hvordan det ville blive brugt etc etc.

Når så alle de info mangler, så tænker jeg, uden at ligge en finger imellem her, så er min ærlige tanke, det er formandens, eller en eller anden fra toppens ven, som skal arbejde med denne videre og lave noget han kan sælge til producenterne, eller skabe en vidensbank, som producenterne kan købe info fra, så de kan agere bedre på markedet. - Dette var ikke en anklage, slet ikke mod nogen specifik, jeg beskrev bare mine tanker og lad mig gætte, jeg er ikke alene med dem.

Paranoia? altid.
/Jesper

Peter Sørensen

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Peter Sørensen » 2. sep 2012 13:12

Udfra producent opfinderens originale indlæg, hvor han angav at vores hjælpemidler er dårlige og at mange lever dårligt med stomi, undrer jeg mig over spørgsmålene i skemaet,samt forudsætningen for denne opfinders udspørgen, der er 571 brugere i forummet ud af 11000 opererede, de fleste indlæg omhandler spørgsmål fra ny-opererede og mennesker der har midlertidig stomi der oftest giver problemer, så postulatet er ikke bygget på videnskabelige fakta .

Man skal til skemaet angive hvilken type: ileo-uro eller colo.
skrive detaljer om hvad man PT. anvender af hjælpemiddel
beskrive evt. problemer

Men intet om hvor længe man har haft sin stomi, om det f.eks er en midlertidig loopstomi, om det er i forbindelse med senere tilbagelægning eller som led i pouch operation.
Intet om stomiambulatoriet er besøgt eller hvor mange forskellige produkter man har afprøvet.
Heller intet om brugerens alder, køn, aktivitets niveau ,om man har folder og ar, om man har en indtrukken eller prolapserende stomi, om man får medicin - strålebehandling eller kemo ,der kan påvirke svedproduktion hud og fordøjelse ,om man har en kronisk tarmsygdom osv. osv.


Jeg undrer mig over at man fra Copa´s daglige ledelses side ikke forholder sig kritisk og beder opfinderen kontakte FS, stomisygeplejerskernes sammenslutning eller en rigtig producent for at afklare det reelle behov og fremvise sine ideer.
Producenterne har bruger paneler der i årevis har leveret og stadig leverer input i form af ideer til forbedringer, og brugere der fungerer som forsøgskaniner efter gældende love og regler for afprøvning af hjælpemidler.

ehlin

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf ehlin » 2. sep 2012 19:33

Jeg undrede mig ikke så lidt,da jeg læste det seneste indlæg fra Copa.
Som om det bliver bedre af at formulere det anderledes.
Nu prøver vi igen,kan man læse.
Men prøv bare.
Jeg ved ikke hvor mange andre end jeg,som ved at læse indlægget,sidder med en følelse af
at Copa prøver at gøre brugerundersøgelsen mere "spiseligt".
Samtidigt undrer det mig og hvor ville jeg gerne vide hvorfor,Copa kæmper så bravt for dette projekt.
Åbenhed vil jeg mene er vejen frem og det savnes stadig.
Åbenhed synes jeg også de som evt. vil deltage har krav på.

Jeg er i øjeblikket igang med en serie loppemarkeder i min lille have,hvor overskuddet går til Colitis Crohn Foreningen.
Både de som kommer med ting og de som kommer og køber, er i annoncer og opslag informeret om hvem overskuddet går til. Ligesom formanden for foreningen er orienteret og løbende orienteres om hvad weekenden har indbragt.
Slutresultatet bliver offentlig gjort og de givere som ønsker det,kan få tilsendt en sms.

Det eneste der kommer ud af manglende åbenhed er mistro!!

Ehlin Andreassen

Brugeravatar
COPA
Administrator
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23. dec 2003 13:24

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf COPA » 4. sep 2012 10:21

Vi kan ikke ændre på de aftaler og regler der er indgået med samarbejdspartnere fra den ene dag til den anden, og derfor kan vi ikke ændre særligt meget på udformningen og beskrivelsen af brugerundersøgelsen.

Jeg er dog meget opmærksom på copa.dk-brugernes kritik og forsøger at tilpasse tilbudene på copa.dk så godt som muligt - deraf den store interesse fra min side i at få undersøgelsen til at fremstå så god, relevant og professionel som muligt. Derfor har jeg nu aftalt med landsformanden, at man kan få oplyst hvem der står bag undersøgelsen (m.v.) ved at sende en mail til landsformanden: Skriv til landsformanden

Dette vil også fremgå af teksten vedr. undersøgelsen.
Indsat for Stomiforeningen COPA af
web hos Huset Venture

-----------------------------

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Merete Møller » 4. sep 2012 13:14

Hej alle!
Hvorfor i alverden skal man kontakte landsformanden for at få oplyst, hvem der står bag undersøgelsen? Som Ehlin skriver - åbenhed - det er, hvad vi trænger til :x Prøv det for en gangs skyld, det gør overhovedet ikke ondt :D
Venlig hilsen
Merete

tommy
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. okt 2009 13:42
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Næstved

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf tommy » 4. sep 2012 19:04

Hej alle.

Så er vi igen bragt i en situation, hvor man bliver nødt til at undre sig over hvad #&¤" der foregår i COPA´s ledelse.

En brugerundersøgelse, som har ledelsens godkendelse i og med at den er lagt ud på vores hjemmeside, viser sig at være fordækt, hemmelig og måske noget helt andet end det den giver sig ud for.

Fuldkommen berettigede spørgsmål om hvem der står for undersøgelsen, bliver besvaret først med tavshed, så med reklameregler, så med at det er en fabrikant, så med at det er en opfinder og så med at man ikke må oplyse hvem det er på grund af en indgået aftale.

Og endelig kan man nu få oplysningerne ved at skrive en mail til landsformanden !

Det er bemærkelsesværdig at både fabrikanter, importører og forhandlere laver masser af undersøgelser blandt os brugere både med spørgeskemaer, brugerpaneler og meget andet, men ingen af disse undersøgelser har nogensinde været linket på COPA´s hjemmeside hverken med firmanavn eller som et anonymt link eller et " en fabrikant vil lave en undersøgelse" link

Pludselig dukker en anonym fabrikant / opfinder / reklamebureau / datingside ( jeg ved ikke hvad det er ) op på hjemmesiden helt i modstrid med tidligere praksis.

Der er derfor især to spørgsmål der trænger sig på hos mig. som jeg synes landsformanden skal besvare.

1. Hvem i COPA er ansvarlig for denne ændring i praksis i forhold til undersøgelser præsenteret på vores hjemmeside ??

2. Hvor meget bliver landsformanden / ledelsen / COPA betalt for at lægge dette link på hjemmesiden ??

Hilsen

Tommy Lindegaard

ehlin

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf ehlin » 5. sep 2012 09:14

Jeg undrede mig,for ikke så længe siden over,at lokalbestyrelsen i København/Frederiksberg var blevet slettet på hjemmesiden og hvorfor der ikke var givet nogen som helst information til os medlemmer.
Den eneste information på hjemmeside og i bladet,var at man kunne kontakte sekretariatet.
I forbindelse med min undren, tilbød landsformanden mig i en mail,at han kunne ringe mig op!Det tilbud tog jeg ikke imod.
Der er stadig ikke kommet nogen som helst åben information til os medlemmer som bl.a. var med til at vælge lokalbestyrelsen.
I forbindelse med brugerundersøgelsen,får vi nu tilbudt at sende en mail til Landsformanden,som så vil oplyse navn på den Copa har lavet aftale med.
Hvad er det for en fremgangsmåde. Kan det måske ikke tåle at komme frem i lyset.
Jeg har ikke behov for at blive ringet op af landsformanden eller for i en mail fra ham,at få oplyst hvem som står bag.
Jeg har brug for åbenhed.
Alt andet er suspekt.
Og bekræfter mig i,at mit medlemskab af foreningen ikke bliver fornyet.

mvh
Ehlin Andreassen

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Henning Granslev » 5. sep 2012 19:45

Hej alle.

Her på hjemmesiden er det muligt at besvare en brugerundersøgelse i forbindelse med, at en person ønsker at forbedre bestemte stomihjælpemidler til gavn for brugerne.
Det er helt op til den enkelte at afgøre, om man ønsker at deltage. Men det er åbenbart et problem for nogle, at opfinderen hidtil har været holdt anonym.
Det bliver der nu rådet bod på. Efter aftale med Martin Larsen fra Multilock kan man skrive til hans mailadresse for at få besvaret eventuelle spørgsmål i forbindelse med undersøgelsen. Mailadressen er følgende: multi.lock@anarki.dk.
Jeg vil desuden oplyse, at selvfølgelig modtager hverken landsformand eller forretningsudvalgsmedlemmerne noget for at hjælpe med denne brugerundersøgelse.
Det er langt under takt og tone at skrive denne bemærkning om at få oplyst, hvad vi får betalt for dette. :(
Jeg vil nærmest beskrive det som direkte ubehøvlet. Jeg beklager at måtte bruge dette udtryk, da det normalt ikke min stil at skrive således.

Venlig hilsen

Henning Granslev, landsfomand COPA
Henning Granslev

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Jesper » 5. sep 2012 20:41

Jeg forstår godt folk spørger hvad nogen har fået for dette. Det er jo den tanke man får når noget er så mystisk som dette.

Mystikken stopper ikke her.

Mail på multi-lock@anarki.dk, dvs at personen "vi" skal maile har domænet anarki.dk - prøv at åbne anarki.dk, så får du klassikeren fra telenor om at de ejer domænet.

Så googler man selvfølgelig lidt på multilock og finder diverse sider, imellem dem en dansk, med en header som beskriver af man opfinder/laver postkasse låse og standere, men hjemmesiden her virker ikke, man kan ikke komme ind på den.

Laver man ingen research, nogle af os har ikke nemt ved at åbne op omkring det at have stomi, bliver ikke nemmere fremover, det virker total og hamrende useriøst det man laver her og det stinker stadig langt væk af noget galt.

Hvad er det vi lærer alle som har med ting at gøre på nettet, hvis det ikke virker 100% troværdigt, så gå langt udenom.
/Jesper

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Steen Samuelsen » 5. sep 2012 20:49

I kan også læse om Multilock her: http://www.multilock.dk/node/2
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf Jesper » 5. sep 2012 21:35

Når man kommer ind på siden kan man jo tydelig se at personen/firmaet beskæftiger sig med stomi løsninger også.

Er dog stadig forundret over måden det hele bliver gjort på her.
/Jesper

ehlin

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf ehlin » 6. sep 2012 11:39

Hej Jesper.
Du har ret i,at man er forundret over måden det hele er blevet og bliver gjort på.
For Martin Larsen & Multilock havde rent faktisk et indlæg i Copa´forum.
Et indlæg som måske p.g.a. reklame-reglerne, ikke fik lov at være der ret længe.
Derfor undrer det at Copa har lavet den nuværende aftale med firmaet.
Ehlin Andreassen

Brugeravatar
COPA
Administrator
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23. dec 2003 13:24

Re: Brugerundersøgelse

Indlægaf COPA » 7. sep 2012 08:21

Jesper skrev:Mystikken stopper ikke her.

Mail på multi-lock@anarki.dk, dvs at personen "vi" skal maile har domænet anarki.dk - prøv at åbne anarki.dk, så får du klassikeren fra telenor om at de ejer domænet.

..................

Laver man ingen research, nogle af os har ikke nemt ved at åbne op omkring det at have stomi, bliver ikke nemmere fremover, det virker total og hamrende useriøst det man laver her og det stinker stadig langt væk af noget galt.

Hvad er det vi lærer alle som har med ting at gøre på nettet, hvis det ikke virker 100% troværdigt, så gå langt udenom.


1) Det er der intet mærkeligt i. Den pågældende internetudbyder ejer, ligesom så mange andre internetudbydere, en række domæner, så kunderne kan vælge om deres email skal ende på @anarki.dk eller @mail.dk osv.

2) Jeg synes, jeg har været så åben som muligt, selvom det ikke er mit job at forklare tingenes sammenhæng (jeg administrerer bare hjemmesiden). Jeg er spændt på hvor mange der vil godtage min forklaring herover ang. emailen eller man fortsat vil synes at det er mærkeligt, fordi det var den første indskydelse man havde.

Der er ting der kunne være gjort anderledes, men jeg synes at jeg/vi har prøvet at rette op på det hen ad vejen i forlængelse af den kritik og de kommentarer I er kommet med.

Jeg har forklaret de regler jeg og andre arbejder under (reglerne er også at finde på hjemmesiden for dem der er interesserede). Jeg kan ikke ændre disse regler.

Nu er navnet så alligevel kommet frem. Nu er der intet skjult, mystisk eller andet ved det. Nu kan man vælge om man vil deltage eller ej på baggrund af de oplysninger I har efterspurgt. I er selvfølgelig også velkomne til at finde nye grunde til at det virker useriøst/mærkeligt. Jeg lytter gerne og lærer til fremtidige projekter på hjemmesiden.

Fortsat god fornøjelse med hjemmesiden.
Indsat for Stomiforeningen COPA af
web hos Huset Venture

-----------------------------


Tilbage til "Vedrørende COPA og copa.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster