Tak for nogle spændende år.

Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Forumregler
Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Peter Sørensen

Tak for nogle spændende år.

Indlægaf Peter Sørensen » 30. apr 2012 11:04

Den 29/2 2012 stoppede jeg som lokalformand, og på budgetmødet november 2011 orienterede jeg Hovedbestyrelsen om at jeg om at jeg efter ½ år, den 1/5 2012,ønskede at stoppe med funktionen som nyheds redaktør på www.copa.dk , som redaktør i forummet og som administrator på facebook.
Samtidig stopper jeg som rådgiver i Copa´s onlinerådgivning, der årligt modtager 100-150 mails med spørgsmål af meget forskellig karakter.
Jeg vil fremover kun skrive i forummet når min vej falder forbi, i lighed med Copa´s mange andre rådgivere.
Jeg vil derfor sige tak til alle jer brugere for årene siden 2001,hvor jeg fik lavet en aftale med Forretningsudvalget om at Copa måtte linke til et hot forum om stomi, i stedet for bare at have en uoverskuelig gæstebog.
Dette udviklede Peter Mogensen så i 2003 til det forum vi kender i dag, da han designede Copa´s flotte hjemmeside, som bruges mere end nogensinde før.
Tak til jer alle, for at bruge siden og dermed skabe et samlingssted for stomi og pouch opererede og ikke mindst tak til Webredaktør Peter Mogensen for et godt samarbejde med at formidle nyheder og arbejdet med at udvikle hjemmesiden kontinuerligt, også tak for samarbejdet, til sekretariats leder Britta Mogensen når der skulle videreformidles brochurer og kontakt til andre rådgivere.
Jeg har i skrivende stund ikke fået at vide hvem der overtager på hjemmeside og hvem der fremover varetager administrator funktionen på Facebook, så der må jeg henvise jer til at kontakte sekretariatet, ved spørgsmål.
Med ønsket om en god sommer
Kærlig hilsen
Peter Sørensen.
Østerbro 30/4 2012

maamco
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. feb 2010 23:55
Årgang: 1989
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf maamco » 30. apr 2012 14:19

Hej Peter.


Tak for alle de gode råd, og din store viden du har delt ud af. Det har været rart, at have en kontakt for os som har brugt Copa.dk.

Held og lykke i fremtiden.

Hilsen Marie

tommy
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. okt 2009 13:42
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Næstved

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf tommy » 30. apr 2012 14:48

Selv tak Peter.

COPA´s forum har altid, især takket være dig, været et stort aktiv.

HG Kolt

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf HG Kolt » 1. maj 2012 00:12

Hej Peter

Jeg vil gerne takke for dit store arbejde med at passe COPA Forum og online rådgivningen i mange år. Du har altid svaret meget hurtigt på alle mulige spørgsmål vedr. stomi, reservoir, stomihjælpemidler, dagligdagen med posen, kost, brokbind og m.m.
Det har næsten været umuligt at svare, før du havde sendt svar på spørgsmålet. Men når det så skete, tænkte man, hurra, jeg nåede det før Peter. Og det er absolut ikke ment negativt. Jeg er af den overbevisning, at alle, der har fået svar fra dig, har tænkt, hold da op, det var hurtigt.

Det bliver svært at finde en redaktør til COPA Forum, der som du vil være så engageret i alt muligt vedr. stomi. Men forhåbenligt er der en COPA rådgiver, der vil kontakte sin lokalformand eller sekretariatet for at tilbyde at klare dette.
På hovedbestyrelsesmødet i COPA den 21. april blev hovedbestyrelsesmedlemmerne bedt om hjælp til at finde den rette person. Indtil videre vil det være landsformanden, der påtager sig opgaven med at passe COPA-online rådgivningen.

Endnu en stor tak for dit indsats og held og lykke med fremtiden

Også en hilsen til Nette

p.v.a. COPA

Henning Granslev

Peter Sørensen

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf Peter Sørensen » 1. maj 2012 10:32

Hej Henning

Da jeg åbenbart skal orienteres denne vej, så vil jeg stadig gerne vide.
Hvem eller hvilke jeg skal indsætte som administrator på facebook. ??
Der har trods alt været ½ år til at finde afløser blandt Copa´s ca 80 rådgivere, hvoraf mange også er lokalformænd eller i bestyrelse.
jvnf vedtægternes §12 stk 6. er det jo FU der udpeger.

thorling
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. feb 2007 19:00

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf thorling » 3. maj 2012 12:39

Hej Peter
Også tak fra mig. Du har altid været fantastisk hurtig ,kompetent og udvist stor forståelse og medfølelse med alle de forskelligartede problemstillinger der er dukket op gennem tiden. Personligt har du været en god støtte flere gange. Du har gjort et kæmpe stort og godt arbejde.
Jeg håber vi bliver ved med at støde på hinanden i ny og næ på div fora i fremtiden.
Held og lykke med hvad din fremtid nu må bringe dig.
Lotte

123mio

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf 123mio » 3. maj 2012 19:55

Tak herfra også for din bestyrelse af et forum, ved altid at være serviceminded med at servere nyttige links m.v.. Nogle få gange har jeg tænkt anderledes end du i forhold til dine indlæg, - men divergenser i en venlig atmosfære er jo også med til at krydre et forum.
Synes at det virker underligt og lidt uværdigt, at du skal have svar på nogle for dig essentielle og relevante spørgsmål omkring overtagelse af dine opgaver via dette forum, - man bliver mere og mere skeptisk over for ledelsen...

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf GR » 5. maj 2012 21:31

Hejsa Peter. Jeg vil gerne sige dig mange tak, for alt det du har gjort for mig igennem årene.

Du har i mange år været en god støtte for os med MC og CU på ccf forum bla., tror faktisk det var der jeg mødte dig første gang. :D

Da jeg fik lavet min første lap i 2007 som var en stor operation var du en stor støtte, jeg havde en del komplikationer og du var en god hjælp, mens jeg stadig var indlagt bla.

Jeg har en rigtig god veninde i dag pga. dig. Hun henvendte sig for en del år siden herinde efterhånden og spurgt dig om du kendte til en pige, der som hende selv have haft lidt at se til i sit MC forløb. Du henvist hende til mig og vi har været veninder lige siden. :D

For mig har du altid været indbegrebet af copa og det bliver ikke rigtig det samme uden dig. Jeg er glad for de råd og støtte du har givet mig igennem årene.:D

God vind derude, håber vi ses på et af de andre forums. :D
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf Henning Granslev » 19. maj 2012 01:24

Peter Sørensen skrev den 30. april 2012 i COPA Forum, at på Aktivitets- og Budgetmødet i november 2011 orienterede han hovedbestyrelsen om, at han den 1. maj 2012 ikke mere skal have honorar, da han stopper med at passe online rådgivningen, redaktørfunktionen på forum, nyhedsformidlingen og stopper som administrator på facebooksiden.

Peter har hurtigt og omhyggeligt varetaget opgaven med at passe COPA Forum og finde relevante nyhedsbreve til hjemmesiden.
Ingen skal være i tvivl om, at mange medlemmer, stomisygeplejersker, producenter og de nordiske landes stomiforeninger har rost COPA hjemmesiden ved flere lejligheder.

Siden novemberr 2011 har forretningsudvalget i COPA prøvet med hjælp fra lokalforeningerne at finde en person til at varetage denne opgave. Desværre er det ikke lykkedes at kunne udpege en ny administrator til facebooksiden.
Løsningen bliver herefter: COPA-online rådgivningen varetages af landsformanden.
Facebook siderne vil ikke mere have en administrator. Resultatet er, at siden dør søndag aften den 20. maj 2012. :(
Peter har udvist stor tålmodighed med at vente så længe.

Derfor dette nødråb til jer, der er på facebook og samtidig er COPA rådgiver - eller en COPA rådgiver der endnu ikke er på facebook - kom nu ud af busken og hjælp med denne opgave. Der SKAL bruges en administrator til facebooksiden. :oops:

Er du klar til opgaven? Så send straks en mail til h.granslev@gmail.com - med oplysning på dit telefonnummer, så kontakter jeg dig.

Alle COPA rådgivere er ligeledes blevet opfordret til at blive bedre til at give deres svar til personer, der ønkser råd og vejledning om stomi/reservoir m.m.
Nu må alle rådgivere hjælpe til, at COPA Forum forsat er stedet, hvor ligestillede kan få råd og vejledning i dagligdagen med problemer om afføring/urin og om livet med stomi/reservoir.

Tak til Peter Sørensen og Peter Mogensen for i fællessakb at have udviklet COPA hjemmesiden til gavn og glæde for alle der har besøgt siden: http://www.copa.dk.
Og tak til de COPA rådgivere, der svarer i COPA Forum.

Henning Granslev, landsformand og COPA rådgiver
Henning Granslev

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf Henning Granslev » 20. maj 2012 11:00

Hej alle

Facebook siden dør ikke. Et par medlemmer i facebook har meldt sig til at overtage funktionen som administrator.
Der vil hurtigst muligt - i dag - blive oplyst navnet på den nye adminstrator.

Hilsen Henning Granslev :D
Henning Granslev

Peter Sørensen

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf Peter Sørensen » 20. maj 2012 15:57

Kære alle

jeg har netop modtaget mail fra landsformanden, og har hermed indsat Dorte Nyholm Jensen som administrator på facebook og slettet min funktion som samme på Facebook
held og lykke til Dorte og tak fra mig.

Jeg kigger stadig forbi som almindelig bruger fra tid til anden, bare ærgerligt at Forretningsudvalget og Hovedbestyrelsen ikke har reageret før i overtiden ( 3 uger udover det aftalte ), og tankevækkende at der er 8 hovedbestyrelsesmedlemmer + et Forretningsudvalgs medlem der er medlem af facebookgruppen,blandt de 26 Copa rådgivere,der først reagerer i 11. time.

Indlægget i forummet om at FU har forsøgt at finde afløser siden november ,er desværre ikke helt korrekt !! :(
Forretningsudvalget har først sendt denne opfordring ud til Hovedbestyrelsen den 9/3 2012 og behandlet det på hovedbestyrelsesmødet den 21/4 i uge 16.
9 dage før min aftalte fratrædelse 1 maj.

Kolt den 1. marts 2012


Til HB medlemmerne

På Aktivitets - og Budgetmødet lørdag den 19. november 2011 oplyste Peter Sørensen, at han stopper med at passe onlinerådgivningen, redaktørfunktionen på forum og som administrator på facebooksiden m.m.

Da det er vigtigt, at COPA Forum forsat bliver passet, opfordres HB medlemmerne med hjælp til at finde en person til denne opgave. Det skal dog pointeres, at personen skal være COPA rådgiver.

Er der en person, der vil passe COPA Forum, bedes HB medlemmet give besked til sekretariatet,
gerne senest uge 13. Britta vil herefter sende materialet til FU, der vil sætte sagen på dagsordenen til FU mødet den 20. april 2012. Udpegning af person til Online rådgivning.

Der medsendes informationer om stomitype, operationsår, alder og erfaring med COPA rådgivning.


Venlig hilsen

Henning Granslev



Nå men sådan er der jo så meget , håber i får en god sommer.

Tak for de pæne ord :D

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Tak for nogle spændende år.

Indlægaf Henning Granslev » 20. maj 2012 19:05

Hej alle

Som Peter skriver, er den nye administrator på COPA Facebooksiden, Dorte Nyholm Jensen.
Fire brugere på facebooksiden, har de de sidste par dage sendt en mail med tilbud til at overtage administratorfunktionen.
Forretningsudvalget har valgt Dorte, der er COPA rådgiver og formand i Århus lokalforening.

Velkommen til Dorte og god arbejdslyst med opgaven. :)

Tak til Peter ved at klare administratorrollen på overtid. :oops:

Henning Granslev
Henning Granslev


Tilbage til "Vedrørende COPA og copa.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster