Videndeling mellem COPA-brugere

Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Forumregler
Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
kksimonsen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. mar 2009 18:51
Stomi siden: 2001

Videndeling mellem COPA-brugere

Indlægaf kksimonsen » 23. dec 2011 15:49

I forum er p.t. under tråden 'Råd søges' følgende indlæg:

"Til gæst
"Jeg har slettet dit indlæg , da vi ikke kan have indlæg der hænger afdelinger ,navngivne læger eller "andet sundheds personale ud.
"
"ved utilfredshed med behandling kan man gå gennem de klagekanaler, som findes indenfor sundheds "systemet.
"
"Peter Sørensen redaktør."

Jeg kender ikke nævnte indlæg fordi det er fjernet, men vil gerne at vi får debatteret det her.

Der er mange exempler på at interessegrupper i sundhedssystemet (med god grund) er blevet rosende og positivt omtalt her i Forum. Det bliver alle glade for, og de af os, der har behov for hjælp fra systemet kan få gode idéer her.

Omvendt er vi også nogle der har været udsat for behandling i systemet, som vi helst havde været foruden. Det kan andre måske have gavn af at vide, så de kan nå at stoppe op og tænke, hvis de er på vej til behandling det pågældende sted i systemet.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor foreningen blander sig i det, og jeg synes heller ikke det er rimeligt. Det er klart af Forum ikke skal være en heksejagt på nogen. Omvendt kan det heller ikke være rigtigt at man som patient enten er tilfreds og holder mund - eller er utilfreds og går til Patientklagenævnet. Der er mellemstadier, og Forum er vel det eneste sted vi kan tage den slags op.

Eller er det mig der er galt afmarcheret?

God Jul

Simonsen

Peter Sørensen

Re: Videndeling mellem COPA-brugere

Indlægaf Peter Sørensen » 23. dec 2011 20:31

Hej Simonsen
Jeg må henvise til
viewtopic.php?f=1&t=4

Brugere af forummet skal omgås hinanden med respekt og udvise almindelig takt og tone. Personlige angreb er ikke tilladt. Kritisér idéer og ikke personer.

reglerne er strammere i forummet fordi de pågældende navngivne sygehuse/afdelinger/personer skal have en mulighed for at svare, før indlæg med kritik offentliggøres, den mulighed eksisterer ikke i et forum, og da pågældende indlæg var skrevet af en uregistreret gæst, er det også umuligt at kontakte forfatteren og orientere denne på anden vis.

Havde det været i Copabladet kan man bede om den kritiseredes svar på kritik ,så det kan bringes i samme nummer.

Det pågældende slettede indlæg er arkiveret på foreningens sekretariat, så forfatteren kan klage til Copa´s forretningsudvalg, hvis man ønsker det.

kksimonsen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. mar 2009 18:51
Stomi siden: 2001

Re: Videndeling mellem COPA-brugere

Indlægaf kksimonsen » 10. jan 2012 17:22

Hej Peter,

Tror, vi har fået trådene krydset her.

Ingen er tilhænger af anonyme smæderier.

Det er heller ikke det, det drejer sig om.

Hvad jeg mener er at den erfaring og viden som vi hver især har fået om sundhedssystemet, den kan i nogle situationer komme andre i COPA til gode.

Det kan være positive oplevelser med navngivne sygehuse/afdelinger og endda personer. Disse ses allerede lejlighedsvis refereret her i Forum.

Og det kan også være uønskede eller dårlige oplevelser.

Er det med sygehuse/afdelinger, vil sundhedskvalitet.dk sikkert allerede i nogen grad afspejle det, og kritikken er således offentliggjort.

Drejer det sig om personer skal man ganske rigtigt være meget forsigtig. Men der kunne vel godt i regie COPA være et lukket Forum kun for navngivne medlemmer, hvor man kan udveksle sådan information - eller hvad?

Grundlæggende synes jeg, at COPA er til for vores skyld og for at hjælpe os - ikke for at beskytte andre mod kritik.

Simonsen

Peter Sørensen

Re: Videndeling mellem COPA-brugere

Indlægaf Peter Sørensen » 10. jan 2012 18:08

Hej

Det er ikke muligt at lukke dele af forummet, foreningen har valgt at alle ,også mennesker der ikke er medlemmer i foreningen, skal kunne skrive og læse alle indlæg.

Hvis en forening stiller plads til rådighed for ,hvor man kan kritisere navngivne sygehuse afdelinger og personale, også i et lukket fora, så skylder man stadig de kritiserede en mulighed for at svare på den rejste kritik.

Kritik og ros er jo ofte subjektiv.

Man er velkommen til at kontakte forretningsudvalget, hvis man mener at det er forkert.


Tilbage til "Vedrørende COPA og copa.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster