Forskellige medicin typer

Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
Forumregler
Stil spørgsmål vedrørende Stomiforeningen COPA, hjemmesiden/forummet, rapportér fejl, eller kom med forslag til forbedringer/tiltag til hjemmesiden/forummet.
KC.

Forskellige medicin typer

Indlægaf KC. » 24. jul 2005 14:00

Hej Peter.. Har tænkt på hvorfor i ikke laver en spalte med medicin?? Altså som en under rubrik... Kan forresten ikke lige huske hvad det var for en arktikel udover at det var om bylder og fistler og så var der noget med en arktikel i tidsskrift for læger.. Mvh KC

Peter Sørensen

medicin

Indlægaf Peter Sørensen » 25. jul 2005 13:31

Hej Kitte
jeg sender hvad jeg har til dig, med hensyn til medicin, ønsker vi ikke at have det med i forummet, da det er sygdomsrelateret, og der er f.eks ccf foreningen der ved mere om det, +http://www.vores-forum.dk/mcogcu/index.php stomi/reservoir kan jo skyldes et utal af sygdomme, så vi koncentrerer os om stomi/reservoir og det at leve med det.
Selvfølgelig er man velkommen til at høre om der er andre der kender til behandling med medicin

venlig hilsen
Peter
Senest rettet af Peter Sørensen 30. nov 2006 21:14, rettet i alt 1 gang.

gæst

udtrapning af Prednisolon efter ilostomioperation

Indlægaf gæst » 25. jul 2005 21:52

Skriver for at høre om andre har haft problemer efter udtrapning af prednisolon, og om nogen har et svar på mine symptomer - her er mit forløb i korte træk:

Siden starten af året har jeg været i prednisolonbehandling (colitis ulcerosa); det startede med 30 mg, som blev øget til 40, 60 og 80 intravenøst. Jeg er nu opereret (9. juni) og er 'rask' med ilostomi- fra igår er jeg ude af prednisolon. Jeg er blevet fortalt, at min energi netop nu skulle vende tilbage, men det føles lige modsat. Jeg er meget træt, har hævede øjne, bliver let udmattet og har humørsvingninger.

Med venlig hilsen Henrik

Peter Sørensen

prednison

Indlægaf Peter Sørensen » 29. jul 2005 18:00

Hej Henrik

Jeg kan forstå at du er forholdsvis nyopereret, så det er meget almindeligt at man føler at man mangler energi, og bliver hurtigt træt, det er et større indgreb at skulle over, og mange får træthedssymptomer, også selv om de ikke har været i medicinsk behandling.
Nomalt vil det langsomt blive bedre inden for ½ år, afhængig af hvor hårdt ramt af sygdommen man var før operationen
humørsvingninger og træthed kan også skyldes en depresssion ovenpå operationen, så mit råd er at du får en tid hos lægen, og får en snak om disse ting, herunder om du er i vitaminmangel, som også kan give disse symptomer.

venlig hilsen
Peter


Tilbage til "Vedrørende COPA og copa.dk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster