Øv Øv Øv.....Hvorfor mig??

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
KC
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12. sep 2007 11:49
Årgang: 1978
Stomi siden: 2004
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Øv Øv Øv.....Hvorfor mig??

Indlægaf KC » 3. jan 2008 20:45

Har lige fået et nyt post ordre katalog med tøj og deri er der bla badetøj og der så jeg bare den flotteste guld bikini......
Men ak... Sådan en kan jeg jo ikke gå med mere eftersom jeg har stomi :cry:
Og den kan ikke fåes som boxershorts.....
Så er det jeg kan blive dybt deprimerende over at jeg aldrig kan komme til at gå i sådan en bikini igen....
Jeg ville næsten gøre alt for at få min normale krop igen :shock:

Var bare lige lidt øv tanker her i grå januar måned......

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 3. jan 2008 21:02

Nu ved jeg ikke lige hvad for en slags stomi du har, og om den er permanent?

Men hvad med j-pouch?
Mikkel, Årgang 84

Peter Sørensen

stomi -pouch

Indlægaf Peter Sørensen » 3. jan 2008 22:02

Undskyld jeg lige blander mig.

Mikkel ,hvis man skriver at man aldrig kan bruge den ,er det nok fordi den er permanent, og så er det ligegyldigt om det er en colo-uro eller ileo.

Og J-pouch tilbydes kun et fåtal af stomiopererede, efter en meget nøje lægelig vurdering der omfatter, sygdom , fysisk status og tidligere tarm operationer.

pas på du ikke giver et håb eller ønske videre, som folk ikke kan bruge til noget, hvis pouch er en mulighed er patienten orienteret om det, på sygehuset.

KC
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12. sep 2007 11:49
Årgang: 1978
Stomi siden: 2004
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Indlægaf KC » 3. jan 2008 22:03

Mikkel,jeg har en ileostomi og skal højst sandsynlig have den resten af mit liv....
En pouch er umulig fordi jeg har en fistel og alt er groet forkert sammen inden i mig :cry:
Så jeg er stort set "opgivet".....

Belle

Indlægaf Belle » 3. jan 2008 22:16

Hej KC

Jeg er den lykkelige ejer af Knud ( ileo ) som jeg har selv har valgt permanent. Vil du nu også gerne ha' din "gamle" krop tilbage ???? Nej vel for hvad er tøj og pynt mod et meget bedre liv ?
Men jeg syntes da klart at du skal ha' din Guld bikini, så find en bekendt med en symaskine eller en syerske og så drøn ned i en stofhandel. Hvor der er liv...er der håb...hvor der er håb.....er der vilje......hvor der er vilje ......er der vej 8)

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: stomi -pouch

Indlægaf Mikkel Saugmann » 3. jan 2008 22:51

Peter skrev:Mikkel ,hvis man skriver at man aldrig kan bruge den ,er det nok fordi den er permanent, og så er det ligegyldigt om det er en colo-uro eller ileo.

Og J-pouch tilbydes kun et fåtal af stomiopererede, efter en meget nøje lægelig vurdering der omfatter, sygdom , fysisk status og tidligere tarm operationer.

pas på du ikke giver et håb eller ønske videre, som folk ikke kan bruge til noget, hvis pouch er en mulighed er patienten orienteret om det, på sygehuset.


Ja det er fint du, jeg havde jo nok ikke set der stod ALDRIG VEL! Hvis jeg havde set det, havde jeg nok ikke skrevet noget i hendes tråd skal du se. jeg ved udemærket godt i hvilke tilfælde man kan få pouch osv, så skru lige ned for dit angreb!
Mikkel, Årgang 84

Kis

Re: Øv Øv Øv.....Hvorfor mig??

Indlægaf Kis » 3. jan 2008 23:25

Hej,
Jeg har den skønneste bikini (dog ikke guld :D ) og med den kom et par absolut ikke brugbare bikini-trusser, så jeg var lidt kreativ og fandt et par, som ikke helt var samme farve, men som faktisk gav hele sættet lidt mere spræl :lol:
Jeg drømmer også om min gamle krop, men som du er min stomi også permanent, og egentlig er der så mange trælse erindringer fra tiden før stomien at jeg ikke tror jeg vil bytte.
Køb din guld bikini og vær lidt kreativ...evt med et tørklæde
mvh Kis

maiken
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. okt 2006 22:30
Årgang: 1984
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Re: Øv Øv Øv.....Hvorfor mig??

Indlægaf maiken » 5. jan 2008 17:17

KC skrev:Har lige fået et nyt post ordre katalog med tøj og deri er der bla badetøj og der så jeg bare den flotteste guld bikini......
Men ak... Sådan en kan jeg jo ikke gå med mere eftersom jeg har stomi :cry:
Og den kan ikke fåes som boxershorts.....
Så er det jeg kan blive dybt deprimerende over at jeg aldrig kan komme til at gå i sådan en bikini igen....
Jeg ville næsten gøre alt for at få min normale krop igen :shock:

Var bare lige lidt øv tanker her i grå januar måned......


Hejsa Kc
Jeg har det lidt på samme måde som dig. Faktisk tvivler jeg på om jeg overhovedet kommer til at tage på stranden igen... før i tiden elskede jeg stranden og vand, men nu er det ligesom om det er noget min familie ved de ikke skal tale om, for så blir jeg ked af det... Måske for jeg mod på det en dag, men ikke som tingene ser ud lige nu...
ellers må det blive tshirt og shorts...
Jeg håber du kan finde noget lækkert badetøj du føler dig tilpas i, ellers sys jeg det var et godt forslag at sy sit eget... måske jeg også skulle prøve det?
Men ellers prøv at kigge hos enten ellos eller Hm, de har sommetider nogle ret fede ting vi stomister også kan bruge...

Tanker og godt nytår
kærligst Maiken
http://www.maikenp.blogspot.com
colostomi 2006

Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

Indlægaf Hanne Andersen » 5. jan 2008 18:20

:lol: Hej KC
Jeg synes at du skulle vælge at købe den bikini du har set og så finde en kort Sarongen som har en farve /farver der passer til og så hæfte den fast i bikinitoppen så du er sikker på at den bliver oppe på plads og så binde den i modsatte side som du har stomien eller lidt om på ryggen og så kan du jo vælge at bruge så lille en pose som er dig mugligt 8)
men du er da heldig at du er kvinde for det er da noget svære for mænd at finde noget men jeg har lige været heldig at finde en meget let løbe trøje som min mand kan bruge for de fleste trøjer der fås i øjeblikket er stramt siddende og det er jo ikke lige det han havde brug for
håber dig hel med at finde en løsning da det da ville være syn hvis du ikke kan komme til stranden :lol: for man skal se fremaf
m.h Hanne Andersen

KC
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12. sep 2007 11:49
Årgang: 1978
Stomi siden: 2004
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Indlægaf KC » 6. jan 2008 02:34

Hej alle som har svaret......

Blev bare lige lidt trist over den flotte bikini som selvfølgelig ikke findes i boksershorts,men små lavtaljede trusser :cry: -Og elastikken ville sidde lige oveni stomien......... :(

Jeg tager lidt på stranden om sommeren når vejret og humøret tillader det,men problemet er at hernede på lolland er der ikke ret gode toilet forhold på den strand hvor jeg bedst kan lide at komme :cry:
Jeg har aldrig været den store vandhund,så det gør mig ikke så meget.
Er mere til at ligge og koge på sikker grund som jeg kalder det fordi jeg har lidt vandskræk (kan ikke svømme)...

Forrige år var jeg sammen med min ex taget en tur til stranden og han er jo ligeglad med hvordan jeg ser ud og det generede mig som heller ikke at jeg kun rendte rundt i bikini bokser shorts hvor man lige kunne ane toppen af posens kant..
Vi var også ude at bade (tør godt når der er en med som jeg stoler på til at passe på mig :? )
Problemet er bare at det er så træls med en våd pose og det er jo ikke nemt at skifte på en strand uden toilet forhold,masser af mennesker og bare sand over det hele...... :roll:
Og der kommer jo også out put i posen ligegyldigt om jeg spiser eller ej og jeg har også prøvet at tage imodium før en strand tur,men synes heller ikke det hjælper...
Hvad gør i andre????

Belle

Indlægaf Belle » 6. jan 2008 13:23

Når jeg er på tur har jeg altid min lille kosmetikpung med, deri er alt hvad jeg skal bruge i form af ekstra alting til evt. skift. Har købt nogle babyvådservietter i tilfælde at af jeg befinder mig et sted uden vand.....de fungerer fint. Hvis du er på stranden sammen med folk du kender, så gå et afsides sted hen og få dem til at holde et håndklæde op. Hvis du syntes det er for grænseoverskridende at skifte i andres nærvær, så kunne du jo købe et af de der små legetelte i fætter BR og tage med.....fylder/vejer ikke ret meget og der er lidt privat......eller sådan en muslingtelt ting.......bare et spørgsmål om at være opfindsom. Fætter BR teltet kan så også bruges til opbevaring af alt ens ragelse....så det ikke bliver væk...maden......skygge til børn/hund ........eller bare regulær stomitelt.

maiken
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. okt 2006 22:30
Årgang: 1984
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Indlægaf maiken » 6. jan 2008 17:55

Belle skrev:Når jeg er på tur har jeg altid min lille kosmetikpung med, deri er alt hvad jeg skal bruge i form af ekstra alting til evt. skift. Har købt nogle babyvådservietter i tilfælde at af jeg befinder mig et sted uden vand.....de fungerer fint. Hvis du er på stranden sammen med folk du kender, så gå et afsides sted hen og få dem til at holde et håndklæde op. Hvis du syntes det er for grænseoverskridende at skifte i andres nærvær, så kunne du jo købe et af de der små legetelte i fætter BR og tage med.....fylder/vejer ikke ret meget og der er lidt privat......eller sådan en muslingtelt ting.......bare et spørgsmål om at være opfindsom. Fætter BR teltet kan så også bruges til opbevaring af alt ens ragelse....så det ikke bliver væk...maden......skygge til børn/hund ........eller bare regulær stomitelt.


God ide Belle, TAK :D
Her i nordjylland har vi næsten ingen strande med toiletter, så det tip var guld værd for mig :P
kærligst Maiken
http://www.maikenp.blogspot.com
colostomi 2006

Gilling

Re: Øv Øv Øv.....Hvorfor mig??

Indlægaf Gilling » 21. feb 2009 00:48

Hej med dig

Jeg har nu udarbejdet en stomi bikini, der kan bruges til både ilio- og colostomi. Jeg har længe ventet på at der var nogen der stod og var interesserede i en bikini frem for badedragt. Tak fordi du skrev og du kan læse det næste nummer af stomiinformation, hvor jeg har en artikel i.
Mvh Gilling

Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

Re: Øv Øv Øv.....Hvorfor mig??

Indlægaf Hanne Andersen » 21. feb 2009 08:48

Hej Gilling

Nu ved jeg ikke om du er af han eller hun køn men når du nu har lavet en bikini har du så tænkt på de mænd der godt kunne tænke sig en trøje til at tage på når de går ved stranden og går i vandet da en ilestomi jo godt kan være plaseret over taljen
min mand har ledt efter sådan en der er af stof lige som bade tøj så den hurtig tørre og ikke er tung at havde på
vi har været heldig at find en enkelt let løs løbetrøje men da han også bruger den i polo vor der er klor i så er den snart færdig og vi har ikke været så heldige at finde flere af de løs siddende :(
men uden held hilsen Hanne


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster