Svømmehal

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Peter Sørensen

ikke gi ´op

Indlægaf Peter Sørensen » 3. mar 2008 12:33

Hej Mette

det er da for surt. :(

Vil lige høre dig hvor længe kan du have pladen siddende normalt ? altså hvor du ikke går i svømmehal.

Er det 2 dels system ,du anvender.

Når du siger den falder af er det så hele pladen der skrider af ,eller løsner den sig udefra kanten og ind ?

Har du prøvet bandager fra andre producenter ?
Prøv evt. at kontakte Convatec og forsøg med deres, de har en medarbejder med ileostomi ,der dyrker ironman, og der må være en chance for at den bandage han bruger evt. også kan bruges af dig.

Det springende punkt er om bandagen kan leveres med konveks, men prøv at kontakte dem.

Den bandage du bruger nu, kan jeg se har bælteører, bælte kan være en ekstra sikkerhed i svømmehal, fordi det forhindrer pladen i at falde af.
du bestiller bælte samme sted som du bestiller dine øvrige hjælpemidler

jk
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2008 13:42
Geografisk sted: Vestjylland

svømmehal

Indlægaf jk » 3. mar 2008 12:50

Øv for dig Mettet.
Jeg tænker på om den tape fra sleek du har prøvet er den der er takket i kanten og dermed MED LATEX. Min erfaring er at den SLEEK TAPE UDEN latex er bedre og har en mere kraftig lim.
Hordan gik det med HYTAPEN fik du en prøve hjem fra usa ????
Jeg har en datter der i øjeblikket er i North Carolina usa.
Hun er sat på opgaven at fremskaffe mig en stak af den originale HYtape uden latex . Finder hun det og jeg får det hjem , skriver jeg mere .
Indtil da :Se nøje på om den sleek du har om den er med eller uden latex.

vh
jk1958
Venlig Hilsen JK-1958

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: svømmehal

Indlægaf Mette_musen85 » 3. mar 2008 16:04

jk skrev:Øv for dig Mettet.
Jeg tænker på om den tape fra sleek du har prøvet er den der er takket i kanten og dermed MED LATEX. Min erfaring er at den SLEEK TAPE UDEN latex er bedre og har en mere kraftig lim.
Se nøje på om den sleek du har om den er med eller uden latex.

vh
jk1958


Jeg bestilte præcis den du henviser til tidligere...
Jeg prøvede at skrive en e-mail til dem der hytape, men her ikke hørt noget
Mette Kristensen

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: ikke gi ´op

Indlægaf Mette_musen85 » 3. mar 2008 16:08

Min plade sidder normalt mellem 3 og fire dage alt efter hvordan mit output er..
Jeg bruger to-dels assura convex light ekstra
Den løsner sig fra oven..
Jeg har prøvet en plade fra convatec men den kunne min hud ikke tåle.
det er den man selv former med hænderne.
Jeg har bælte til min plade, men det forhindre jo íkke i at den løsner sig for oven...
Mette Kristensen

just
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. jan 2008 23:07

Indlægaf just » 3. mar 2008 18:10

Hej Mette Kristensen

Jeg er ikke så erfaren udi systemerne, men da jeg selv går meget i svømmehallen og ALDRIG har tabt plade eller tilnærmelsesvis haft en plade, der løsnede sig, foreslår jeg, at du prøver Hollisters Conform 2. Deres plader er utroligt bløde og følger derfor maveskindet.

venlig hilsen
just

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf GR » 3. mar 2008 18:49

Hejsa Mette.
Hollister laver en klæberspray man kan spraye bag på pladen. Måske dette kunne være løsningen for dig, når du skal i svømmehallen.
Jeg bruger den selv i daglige, da jeg ikke rigtig kan få pladen til, at klister ordenlig fast ellers.
Jeg har ingen problemer med, at gå i svømmehallen, uden om pladen har jeg også en hvid klister ring. Jeg har dog altid mit system på fra dagen før, da jeg efter skiftning ikke lige sådan med det samme, kan komme i vand for så løsner min plade sig, har jeg erfaret hjemme i bruseren.

Man kan spray mere en gang bagpå, bliver jeg sommetider nød til, hvis min stomi går i gang under skiftning og jeg har sprayet på, så er den nemlig blevet for tør til, at jeg kan sætte den på. Pladen sidder ret godt fast, når man har det indenunder. Meget bedre end dem med ekstra klæber. Derfor er det også en god ide, at have en spray med klæberfjerner, når den skal af igen.

Ved tilbageløb løsner den sig dog, også godt nok, så man ikke har output under pladen, man ikke kan se.

Håber du får løst dit problem.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 5. mar 2008 09:31

Nu har jeg brøvet at bestille den klæber spray og klæbefjærner... så må jeg se når det skal prøves..
Det er skønt at folk her inde kan gi gode ideer... :lol:
Mette Kristensen

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 17. mar 2008 16:42

Louise PT skrev:
Eller måske sådan noget "engle-tape" eller hvad de nu kalder det på sygehuset. (det er gennemsigtig, og vandfast). det kan du måske klippe til, så det kan dække rundt i siderne på pladen...

Hilsen Louise


Har prøvet det såkaldte engletape, det hedder opsite, fra smith og nephew..
Mette Kristensen

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Steen Samuelsen » 17. mar 2008 17:03

Hej Mette

Coloplast har lavet noget der hedder microporøse ringe. Det er en slags plasterringe, der passer i størrelse til Coloplasts basisplader. De holder yderkanten af pladen på plads hele vejen rundt. De er vandfaste (og svære at få af bag efter). Jeg har selv prøvet dem med stor succes.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 18. mar 2008 08:57

Dem har jeg også prøvet, de virker ikke for mig...
Mette Kristensen


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster