Cowboybukser

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Cowboybukser

Indlægaf Mette_musen85 » 21. sep 2007 10:26

Hej allesammen,

Før jeg fik stomi gik jeg altid i cowboy bukser, men nu kan jeg ikke finde nogen hvor stoffet er både blødt og kan strække sig lidt..

Er der nogen der har en ide???
Mette Kristensen

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

cowboybukser

Indlægaf Louise PT » 21. sep 2007 13:00

Ja, jeg bruger enten nogen der ikke går så højt op, så posen kan hænge ud over. Jeg har nogle bluser der poser lidt, og disse kan så sættes op under posen, hvis du forstår... Posen hænger så med bluse både for og bag... Man kan ikke se posen, hverken når den er tom eller fuld, og stomien ses heller ikke i et møstret stof.

Ellers bruger jeg graviditetsbukser købt i Bilka. De maser ikke stomien, og er lavet til at der er plads :wink: Jeg bukker så det øverste stykke ned, så bukserne ikke går op til armhulerne :oops: , og tager en forholdsvis stram/lang undertrøje på. Ud over undertrøjen kan jeg så have den bluse/T-shirt på, som jeg vil. Man kan intet se, hverken af stomien, posen (selvom den er fuld) eller at det rent faktisk er graviditetsbukser jeg går med...

Nu ved jeg ikke om det at gå med graviditetsbukser er en skræmmende tanke for dig, men jeg har altså meget glæde af dem. Så har jeg jo også allerede købt graviditetsbukser til når jeg engang bliver gravid (forhåbentlig :D ), så det er en langtidsinvestering, som også kan bruges med stomien :D

Håber at dette hjælper dig lidt.

Venlig hilsen Louise PT

osmania
Indlæg: 49
Tilmeldt: 30. nov 2005 13:31
Årgang: 1957
Stomi siden: 2005
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf osmania » 21. sep 2007 13:24

Jeg sværger til Marc Lauge jeans. Købte dem før stomien pga. længden (de har flere forskellig længder). Men de kan fås med høj talje og med stræk, så jeg har ingen problemer med at bruge dem. De kan bl.a. købes i Louise butikker og vist også i Laura butikker.

Hilsen Pia

Margit
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. apr 2007 12:33
Geografisk sted: Århus

cowboybukser

Indlægaf Margit » 24. sep 2007 11:08

jeg har god erfaring med buksemærket JENSEN, de fås også iforskellige modeller, men er allesammen forholdsvis højtaljede. Derudover har jeg fundet ud af at FØTEX almindelige jeans også er ret høje i taljen - jeg kan ihvertfald med min colostomi godt bruge dem. M.v.h. Margit

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 24. sep 2007 11:47

Tak for jeres tips...

Fik lørdag købt et par vente bukser, vi har nemlig en butik med graviditets tøj man ikke kan se er graviditets tøj..

Den høje rib der eller normalt er på den slags bukser er kun 5-7 cm på dem jeg har købt..

Det er af mærket mamma licious.
Mette Kristensen

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 27. sep 2007 12:52

Har lige i dag modtaget de bukser jeg har bestilt på nettet: http://www.onefashion.dk/shop/bukser-19c1.html af mærket mama licious, de er bar så dejlige at have på...

Tak for tippet Louise PT
Mette Kristensen

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Louise PT » 27. sep 2007 14:46

Det var så lidt - skulle det være en anden gang :wink:

Venlig hilsen Louise

Grethe
Indlæg: 23
Tilmeldt: 22. sep 2007 15:43
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Grethe » 2. okt 2007 17:04

Hej

Er der ingen af jer der har stomi, der kan gå i almindeligt tøj. Såsom cowboybukser med lidt lav talje, linding 2-3 cm under navlen? Jeg bruger også taitrusser fra sloggi, kan de eller ikke bruges mere?

Jeg har ellers fået at vide, det er ikke noget problem med kolostomi. Uanset hvad tøj jeg måtte vælge...?

Jeg har lige et andet spørgsmål: kan I spise alt det råkost og salat I har løst til
Grethe

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

Hej Grethe

Indlægaf Louise PT » 3. okt 2007 11:14

Hej Grethe,

Jeg har en ileostomi, og den sidder ca. 2-3 cm under navlen, så bukser der går der er udelukket for mit vedkommende :D

Enten skal jeg have bukser der går over navlen, eller også skal jeg have bukser der er lav-taljede, så jeg kan have posen hængende udenpå.

Jeg går også meget i strømpebukser og nederdele, det er et hit når man har en ileostomi :D

Mht. en kolostomi, så kan jeg forstå, at den sidder længere nede, så måske du vil kunne bruge dine normale bukser efter en anlæggelse af en kolostomi... For mig er det vigtigt, at bukserne ikke skærer posen så at sige.

Mht. råkost og andet frugt og grønt: Jeg spiser ikke rå gulerødder mere, da jeg fik et voldsomt stop i tarmen i en uge (gjorde virkeligt ondt), så jeg holder mig til kogte grønsager. Jeg er vild med smothies, hvor jeg presser appelsinerne (så undgår jeg det der kan sætte sig fast i tyndtarmen, og jeg får alle de gode ting i en appelsin :D ) og blender ananas, meloner, jordbær eller andre lækre frugter i. Der er for mig ikke nogen grænse for hvad jeg kan blende i min smothie... Jeg kan spiser 4 appelsiner eller flere hver dag med andet lækkert frugt, så har jeg bare en lidt tyndere aff. (som "normale" mennersker også får) men ellers mærker jeg ikke til den øgede mængde frugt og grønt.
Jeg spiser også fint avokadoer og champignoner, men piller skindet af tomaterne (ved at hælde kogende vand over dem, så er det hurtigt at pille det af).

Men jeg har snakket med andre ileostomister, og disse havde ikke nogen begrænsninger overhovedet.
Jeg ved ikke om kolostomister kan spise hvad de lyster, eller det er det samme som hos ileostomister...

Jeg fulgt med i din (tror jeg det var) tråd mht. det at skylle...

Jeg havde i forbindelse med mit tarmstop skullet skylle min stomi, og det tager ikke voldsomt lang tid (cs.30 minutter)... Hvis du kun skal gøre det hver eller hver anden dag, er det da billigt sluppet mht. toiletbesøg. Du skriver vist, at du er bange for at optage toilettet for meget, og derfor ikke vil besøge dine børn eller campingpladser mere... Dette synes jeg er forfærdeligt synd. Du skal når du skyller jo ikke på toilettet mere den dag, så det er da overhovedet ikke umuligt at besøge venner og familien med en kolostomi. Jeg ville ønske, at det var muligt at skylle sin ileostomi til daglig, så ville det være meget nemmere (det er dog nemt nok i forvejen... men alligevel). Så du skal da bare være glad hvis det er muligt for dig at skylle din kolostomi. Dit liv bliver som normale menneskers, der tit går på toilettet 1 - 2 gange dagligt i 20 - 30 minutter hver gang. Ja, men det var bare mine tanker i den forbindelse...

Håber du kan bruge mit indlæg.

Venlig hilsen Louise PT

Peter Sørensen

tøj og mad

Indlægaf Peter Sørensen » 3. okt 2007 12:32

Hej Grethe

Med hensyn til placering af stomien, så er det en god ide at medbringe forskelligt tøj, når man skal snakke med stomisygeplejersken, så hun kan se hvor ens talje/bæltested normalt er, hun kan så ud fra det, markere hvor stomien skal placeres under hensyntagen til, hudfolder, ar overskuelighed og påklædning.

Jeg har selv colostomi på 11 år, og med hensyn til mad, har jeg spist og drukket alt som før, ileostomisterne kan også spise næsten alt, men da deres tarmindhold ikke har været igennem en tyktarm, er der ufordøjede rester,det er mest et spørgsmål om at undgå svært fordøjelige ting, som hinder fra citrus frugter, æbleskræller tomat skind og asparges, men som Louise skriver kan man blende tingene, eller skære det meget fint ud.

Hvis jeg selv skal noget næste dag, til foredrag eller lign, så undgår jeg gule ærter og brunkål, men reaktionen fra maven er ikke anderledes end før colostomien.

Grethe
Indlæg: 23
Tilmeldt: 22. sep 2007 15:43
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Grethe » 3. okt 2007 13:18

Hej tak for jeres svar, skal møde stomisygeplejersken den 9 okt. så jeg samler så mange spørgsmål som mulig inden.

På grund af min meget irritable tyktarm kan jeg ikke bruge bukser der går op til taljen, da jeg så bliver meget smerteplaget, når der er noget der trykker på tarmen.

Jeg vil få det dårligt, hvis ikke jeg kan fortsætte med at spise salat og råkost med bid i hver dag.
Grethe

Vibeke
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2005 00:09
Årgang: 1959
Stomi siden: 2005
Geografisk sted: København Amager

Indlægaf Vibeke » 21. nov 2007 00:43

Hej Mette.

Jeg fik min kolostomi for 2 år siden . Jeg bruger mine alm. cowboy bukser, som jeg også gik med før min operation.

Hej igen Vibeke
M.v.h. Vibeke

k.hansen

Re: Cowboybukser

Indlægaf k.hansen » 8. jul 2010 15:02

Prøv evt siden her mappjeans.dk som linker til flere gode steder på nettet, hvor du kan købe jeans. Håber du finder nogen du kan bruge:-)

julie

Re: Cowboybukser

Indlægaf julie » 14. jul 2010 11:17

Ellers kunne de nye højtaljede nederdele måske mære en mulighed.


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster