Smerter efter fjernelse af haleben

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Luffe

Smerter efter fjernelse af haleben

Indlægaf Luffe » 22. jul 2014 11:01

Er der nogen der har nogle erfaringer efter fjernelse af halebenet ifm med endetarmskræft. Del dem meget gerne her. Min kone lider voldsomt af smerter her 6 mdr efter operationen.

ClausW.Rasmussen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. maj 2011 15:49

Re: Smerter efter fjernelse af haleben

Indlægaf ClausW.Rasmussen » 7. aug 2014 17:27

Hej.

Jeg fik selv fjernes en del af halebenet, da jeg fik anlagt min stomi. Kirurgen glemte, at fortælle, at de havde fjernet lidt af halebenet, jeg undrede mig over, hvorfor jeg blev ved med at have smerter i operationsområdet, selv om det var lægt for længe siden. Min erfaring er, at det er ret smertefuldt i en længere periode, jeg tror der gik 3/4 år før jeg var helt smertefri. Selv her 3 år efter operationen får jeg ondt i bagdelen, hvis jeg sidder ned i for lang tid.

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Smerter efter fjernelse af haleben

Indlægaf Henning Granslev » 8. aug 2014 00:55

Hej Luffe

Jeg har i 1973 også fået fjernet noget af halebenet, ikke på grund af cancer, men colitis ulcerosa. Der var kraftig betændelse ende-og tyktarm og hele regionen omkring bl.a. haleben.
Desværre må jeg også give denne information, at det tog lang tid, og der var mange smerter i meget lang tid. MEN, jeg havde en meget kraftig betændelse - tilmed også flere fistler i området.
Pludselig efter lang tid - år - var alt normalt.
Jeg beklager, det ikke særlig opmuntrende svar.

Pøj, pøj med problemet, jeg ønsker det bedste for din kone.

Hilsen Henning Granslev, COPA rådgiver
Henning Granslev


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster