Stadig smerter fra endetarmen

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Søsteren

Stadig smerter fra endetarmen

Indlægaf Søsteren » 1. jul 2014 23:19

Hej, skriver her som en meget bekymret søster til en kvinde med stomi. Min søster fik for fem måneder siden lavet en stomi, det fik hun fordi hun ikke kunne komme af med afføringen, og det havde stået på i mange år, hun var i de år tit sengeliggende fordi hun altid havde smerter i maven og tarmene. Hun fik først fjernet sin livmoder fordi den var på vej ud, og derefter fik hun fjernet hæmorider, men intet hjalp, grunden var at hendes lukkemuskel i endetarmen var alt for stram, så hun kunne stadig ikke komme af med afføring, da hun til sidst blev akut indlagt var det fordi hun var ved at få tarmslyng af en alt for fyldt tarm. Hun var både lettet og glad, fordi hun nu kunne komme af med sin aff. men glæden varede kort, for kort efter startede de samme smerter fra endetarmen, med det samme behov for at skulle af med noget den vej.Mit spørgsmål er nu: er der andre der oplever de samme smerter som før ? er det fordi tarmene ikke er tømt, for så må der jo ligge en masse ophobet afføring i tarmene, og er det ikke farligt, sidste dag kom hun så pludselig af med en masse slimet, blodigt aff. Men hun er stadig nødt til at ligge i seng en stor del af tiden, stadig med de samme smerter. Hvad kan hun gøre??? hun har været ved læge og på den afdeling der udskrev hende, men der bliver ikke gjort noget for at hjælpe hende.

Conni
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. jan 2013 20:56

Re: Stadig smerter fra endetarmen

Indlægaf Conni » 6. jul 2014 12:45

Hej
Jeg fik ileostomi for 2,5 år siden. I begyndelsen havde jeg også denne afføringstrang,og blev undersøgt. Der var intet galt.Det er også forsvundet helt. Mht slim fra endetarmen. Jeg lægger altid et tyndt trusseindlæg bag i trusserne, når/hvis der kommer noget snupper indlægget det. Det gjorde jeg ikke i begyndelsen og havde flere gange pletter bagpå tøjet. Men det er også blevet meget mindre der kommer nu.

Held og lykke til din søster

Hej Conni

molly

Re: Stadig smerter fra endetarmen

Indlægaf molly » 9. jul 2014 21:52

Hej..
Det lyder som en colostomi, din søster har fået lavet og hvis det er det, kunne det mon så lade sig gøre , at din søster evn kunne irrigere ?det kunne hun måske snakke med sin stomi sygeplejerske om?
Hej fra Molly

molly

Re: Stadig smerter fra endetarmen

Indlægaf molly » 9. jul 2014 22:23

Hej igen fra Molly.
Når jeg tænker på at din søster evn kunne få glæde af at irrigere, er det fordi du skriver at der nok står en del afføring I hendes tarm. Når man irrigere, er der en mulighed for, at kunne tømmer sin tyktarm helt.
Hej fra Molly

Søsteren

Re: Stadig smerter fra endetarmen

Indlægaf Søsteren » 12. jul 2014 21:23

Hej og tak for jeres svar, vil straks gå videre til min søster med det, skal lige finde ud af hvad dette irrigere er for noget, men nu har vi lidt at undesøge. Vil også gøre min søster opmærksom på denne side, selvom hun ikke er på nettet kan vi jo læse den sammen. Hilsen Søsteren.

Stomien
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. nov 2013 14:30
Kontakt:

Re: Stadig smerter fra endetarmen

Indlægaf Stomien » 15. jul 2014 22:56

Hej Søster

Jeg har haft min stomi i 2 år nu. Jeg har stadig min endetarm, men oplever stadig at der kommer en del betændelse fra dem. Jeg har colittis hvilket er en tyktarmssygdom som breder sig fra endetarmen, selvom jeg ikke har en tyktarm, så er der stadig betændelse i endetarmen. Det bliver så holdt nede med medicin. Ved ikke om det kan være sådan noget din søster også har..

hvad er chancerne for at hun kan få lagt stomien retur på et tidspunkt? hvis ikke der er chance for det, kunne man jo overveje om ikke endetarmen skulle fjernes, men det ved lægerne nok mere om.

Håber din søster får det bedre.

God aften
Tonny
Blogger om det at leve med en stomi på www.stomien.dk Prøver at skrive det så ærligt og realistisk som muligt.


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster