Parken

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Linette

Parken

Indlægaf Linette » 27. feb 2014 14:27

Jeg skal i Parken søndag med min veninde se fodbold. Ved at man blir kropsvisiteret inden man får lov at gå ind. Hvad hvis ham der visiterer mig mærker min stomipose. Hvad gør jeg. HJÆLP!

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Re: Parken

Indlægaf GR » 27. feb 2014 16:14

Hejsa. Jeg plejer når jeg er steder, hvor det kan ske man blive kropsvisiteret og de skal kigge i tasken evt. at gøre opmærksom på, at jeg er opereret og hvor min stomi sidder, så de netop heller ikke røre ved den.

Jeg har personlig aldrig oplevet problemer, nogle af de store vagt fyre tør jo dårlig røre ved en, når man har sagt man har stomi. :D

God tur i parken. :)
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

Michelle B

Re: Parken

Indlægaf Michelle B » 27. feb 2014 16:50

Hej Linette.

Sidst jeg var i Parken var jeg selv nervøs som du. Jeg gjorde det at jeg gav ham min håndtaske, tømte lommerne til ham, rakte hænderne i vejret og sagde "jeg har stomi"! Han blev så forfjamsket at ham bare mærkede i mine jakkelommer og så fik jeg mine ting igen. :)

Gæst

Re: Parken

Indlægaf Gæst » 27. feb 2014 19:58

Michelle B skrev:Hej Linette.

Sidst jeg var i Parken var jeg selv nervøs som du. Jeg gjorde det, at jeg gav ham min håndtaske, tømte lommerne til ham, rakte hænderne i vejret og sagde "jeg har stomi"! Han blev så forfjamsket at han bare mærkede i mine jakkelommer og så fik jeg mine ting igen. :)

Stomien
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. nov 2013 14:30
Kontakt:

Re: Parken

Indlægaf Stomien » 28. feb 2014 17:41

hej

Jeg synes ikke jeg har oplevet det som noget problem de gange jeg er blevet kropsvisiteret til fodbold eller i lufthavnen. Normalt siger jeg ikke noget og når man har jakke, og trøjer på, så tror jeg ikke de mærker det. Hvis de så mærker det ville jeg bare nævne det til dem. Der er jo ingen grund til at stå og fortælle man har en stomi, hvis ikke det er noget problem, og som der bliver skrevet, så er det jo begrænset hvor meget de egentlig mærker når det kommer til stykket,

God kamp

Tonny
Blogger om det at leve med en stomi på www.stomien.dk Prøver at skrive det så ærligt og realistisk som muligt.

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Parken

Indlægaf Henning Granslev » 1. mar 2014 18:58

Hej Linette.

Du skal ikke være nervøs, selv om de vil kropsvisitere dig. Normalt mærker de kun efter flasker, og diverse sager, der kan bruges til slåskamp. Hvis de kan mærke en bule, stomiposen, spørger de måske, hvad det er. Så skal du bare sige, det er min pose til stomien. Herefter bør der overhovedet ikke være problemer.
Jeg er selv blevet kropsvisiteret ved flere lejligheder. Og det er ikke noget, jeg tænker over. Det er jo blot et spørgsmål om sikkerhed for os alle. :?

God kamp.

Hilsen Henning Granslev
Henning Granslev

As

Re: Parken

Indlægaf As » 2. mar 2014 01:35

Jeg er blevet kropsvisiteret et hav af gange i lufthavne og til koncerter. Kunne aldrig finde på at sige det til dem fra start af ;) De har aldrig mærket noget på mig, uanset om jeg har haft jakke på eller ej:-) dog sørger jeg altid for at min stomipose ikke er fyldt inden:)
I tasken kigger de kun efter tasker eller andre genstande man ikke må have med. Mine ting til stomien har jeg pakket diskret ind i noget i min taske, og har ikke oplevet de har kigget nærmere i det.
God tur:)

Anette Møller

Re: Parken

Indlægaf Anette Møller » 10. mar 2014 11:28

Hej Linette.
Vær ej nervøs. De mærker kun hvad du har i lommerne og evt ned ad dine ben. Det er hurtigt overstået.
God kamp.


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster