"B.S. og Outsiderne"

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

"B.S. og Outsiderne"

Indlægaf Steen Samuelsen » 13. dec 2012 19:02

Måske har du set TV-serien ”B.S. og Outsiderne”.

I magasinet HELSE er der i novemberudgaven en artikel, hvor den tidligere jægersoldat B.S. Christiansen kommenterer sit arbejde med de 10 handicappede deltagere i serien.

I artiklen siger B.S.:”Hvis man vil have et godt liv, skal man selv skabe det. Vi har hver især det vi har, og det er DET, vi skal bruge….”

B.S. oplevede at mange af de 10 deltageren tvivlede på deres potentiale og sad fast i gamle mønstre, hvor deltagerne, der pludseligt var blevet handicappede, ikke tror at de er noget værd mere, fordi de fokuserede på hvad de var før ulykken. Sådan kommer man ikke videre i livet.
Mange fokuserer på det de IKKE kan. De går i offerrollen i stedet for at tage krigerrollen på sig og sige: ”Nu gør jeg noget ved det. Nu vil jeg skabe et godt liv, en god arbejdsplads eller et bedre ægteskab”.


Når du får stomi, står du i en ny livssituation, og det er ikke værre for de handicappede der har deltaget i TV-serien. Følg de gode råd fra B.S. og kom videre i livet og skab dig et godt liv.

Du kan læse hele artiklen her: http://www.helse.dk/viden/732-bs-christ ... t-godt-liv
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: "B.S. og Outsiderne"

Indlægaf Henning Granslev » 13. dec 2012 23:42

Hej alle

Jeg har set et par enkelte af udsendelserne om B.S. og Outsiderne. Og det er flot og meget stærkt, hvad personer kan klare under de forhold, der ligger langt fra det normale liv.
Der tales meget om synlighed og tabu i vores forening. Derfor er jeg "ked af", at der ikke står stomiopereret ved en af deltagerne. Det er kun blevet nævnt en gang - ganske kort.
Hvorfor måtte der ikke stå stomiopereret - de andre handicap blev skrevet ved deltagerne.
Er det TV eller personen, der ikke mener, det er relevant?
Tænk, her kunne det nævnes og vises, at en stomi heller ikke behøver være et problem, hvis man ønsker at udfordre kroppen ekstremt. Turen var absolut ikke for mig - altså til at deltage. Jeg kunne nøjes med at se turen på TV.
Et stort TIL LYKKE til alle deltageren - det var flot klaret. :D

Henning Granslev, Landsformand COPA.
Henning Granslev


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster