Fik du stomi i en ung alder? Så kig her.

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Sauer

Fik du stomi i en ung alder? Så kig her.

Indlægaf Sauer » 18. maj 2012 17:12

Hej,

Jeg er journaliststuderende på Syddansk Universitet i Odense, og jeg arbejder lige nu på en feature-artikel til min eksamen.

Mit fokus i feature-artiklen bliver stomi - og mere specifikt det at leve med stomi. Det interesserer og undrer mig, at der stadig er en grad af tabu forbundet med emnet, og derfor vil jeg gerne tale med et menneske, der i en forholdsvis ung alder har fået gennemført indgrebet. Det vil jeg for at fortælle historien om de tanker, man gennemgår i sådan en situation.

For at skrive historien bedst muligt vil jeg meget gerne mødes ansigt til ansigt. Jeg kommer naturligvis hen, hvor du befinder dig - det er dog en fordel, hvis det er i umiddelbar nærhed af Odense.

Hvis du har lyst til at fortælle din historie (eller har spørgsmål eller kommentarer til ovenstående), så må du meget gerne kontakte mig på mail: pasau10@student.sdu.dk.

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen,
Paul Sauer

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Fik du stomi i en ung alder? Så kig her.

Indlægaf Henning Granslev » 18. maj 2012 23:04

Hej Sauer.

Jeg er ikke just ung, 61 år. Min ileostomi fik jeg dog som en ung mand på 22 år i sommeren 1973.
Hvis du kan bruge en "gammel" historie om, hvorledes man opfattede sig selv og det at have en stomi som 22 årig, vil jeg gerne hjælpe dig med fortælle min oplevelse ved pludselig at have en stomi uden at vide, hvad det var, eller at have fået information om stomi.
Det var der ikke tid tid, da min tyndtarm sprængte pga. akut colitis ulcerosa.
Der er dog et lille minus mere, jeg bor i Århus.

Hilsen og held og lykke med din opgave