Bachelorstud. søger personer til interview

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Brugeravatar
MarieLund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. feb 2012 23:20

Bachelorstud. søger personer til interview

Indlægaf MarieLund » 12. mar 2012 14:43

Hej alle COPA brugere

Jeg er tidligere stomist og er igang med at skrive bachelor projekt på Roskilde Universitet, hvor jeg læser socialvidenskab.

Jeg skal derfor bruge nogle personer med stomi til interviews til mit projekt. Disse personer vil naturligvis være anonyme, således så kun jeg kender deres identitet. Interviewsne kan foregå i jeres hjem hvis i ønsker det, eller hos mig, jeg bor lige ved hovedbanegården i København.
Interviewsne vil være af ca. en times varighed. Det er bedst hvis jeg kan finde personer der bor på sjælland, og jeg vil gerne have interview personer der repræsenterer et bredt spektrum af stomister, altså ikke kun unge.

Projektet skal handle om stomisters leveforhold, og deres selvforhold, og gang i samfundet.
Hvordan lever man med en tilstand der er væsentlig anderledes end andre menneskers? Hvordan føles det at leve på trods af, men oftest også på grund af ens stomi?

Projektet vil bruge teorier om anerkendelse og stigmatisering. Jeg vil beskrive den vekselvirkning der er mellem det at få en sygdom og blive behandlet for den, og det faktum at behandlingen ikke er helt uproblematisk eller nødvendigvis helbredende eller forbedrende. Jeg vil også beskrive stomisters livsførelse i relation til "roller" i samfundet; hvor passer man ind og hvad gør man for at passe ind?
I skal bare fortælle om hvordan det er at have stomi; ikke de fysiske omstændigheder men hvordan i har klaret at fortælle det til andre, at stå op om morgenen og det at have en sygdom der påvirker en i væsentlig grad, men som måske ikke er så let at tale om.

Jeg håber at der er nogen derude der har lyst til at deltage. Faktum er at mange læger og sygeplejesker benytter sig af skuespillere når de skal efterprøve deres læren på en patient. Det er vigtigt at andre områder, såsom sociologien, også sætter stomisters vilkår under en lup. Måske er der andre relevante emner end unge og seksualitet?

Jeg skal bruge omkring 6 personer. Jeg håber i vil hjælpe mig, så jeg kan få lavet en relevant og god opgave.

Jeg skal aflevere opgaven d. 20 maj 2012, og du vil naturligvis få et eksemplar.

I kan kontakte mig på denne tråd eller på mail: maamco@ruc.dk
eller tlf: 61625211 eller ved at sende en privat besked her på COPA.dk

Hilsen
Marie Lundstrøm
Roskilde Universitet

Brugeravatar
MarieLund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. feb 2012 23:20

Re: Bachelorstud. søger personer til interview

Indlægaf MarieLund » 15. mar 2012 20:47

Kære alle


Det ville virkelig være rart, hvis nogle af jer vil deltage.

Jeg vil især gerne i kontakt med unge og ældre mænd, og kvinder i 30-40 års alderen, pga. repræsentation fra flere aldersgrupper.

Håber i vil hjælpe mig :)


Hilsen
Marie

Gæst

Re: Bachelorstud. søger personer til interview

Indlægaf Gæst » 25. mar 2012 20:23

Hej Marie
Jeg er mand 55 år og stomibruger og deltager gerne, men der er det lille "problem", at jeg bor i Aarhus. Men hvis du står og mangler respondenter så må du gerne kontakte mig her

mvh

Bo E. Hansen

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Bachelorstud. søger personer til interview

Indlægaf Henning Granslev » 26. mar 2012 22:59

Hej Marie
Jeg vil også gerne hjælpe med din opgave. Men min bopæl er i Århus. Jeg fik i sommeren 1973 anlagt en ileostomi p.g.a. colitis ulcerosa. Siden 1977 har jeg været fuldtidsarbejdende, og lever et helt normalt liv uden stor hensynstagen til stomien.
Min mailadresse er :h.granslev@gmail.com
evt. kan du ringe på tlf. 86 28 11 24

Held og lykke med opgaven :)

Henning Granslev
Henning Granslev

Brugeravatar
MarieLund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. feb 2012 23:20

Re: Bachelorstud. søger personer til interview

Indlægaf MarieLund » 27. mar 2012 23:37

Kære begge

Tak for jeres henvendelser:)

Jeg er nu i slutfasen og søger derfor kun en ung mand, af alder ;) Det vil sige en mand i 20 årsalderen.

Hilsen
Marie

Peter Sørensen

Re: Bachelorstud. søger personer til interview

Indlægaf Peter Sørensen » 28. mar 2012 00:37

Dejligt at du opdaterer :-)


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster