Badning

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Anne08
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. mar 2011 11:46

Badning

Indlægaf Anne08 » 5. apr 2011 13:11

Hej,

Jeg har fået lavet en ileostomi her i februar måned, og kunne godt tænke mig, at bliver lidt klogere på "emnet" badning, da jeg om et par uger skal med familien på en lille ferie.
Hvad er jeres erfaringer med, hvor lang tid pladen kan holde i vandet?? Jeg gør mig mange tanker om at skulle i vandet, da jeg er ret nervøs for, at pladen begynder at løsne sig. Jeg har nogen gange oplevet, at den ved et almindeligt brusebad begynder at løsne sig. Jeg anvender pt. et et-dels system.

Jeg håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere :)

Mvh
Anne

Peter Sørensen

Re: Badning

Indlægaf Peter Sørensen » 5. apr 2011 14:58

Hej Anne
Her er der mange indlæg, omkring svømning i både hav bassin og svømmehaller med sauna
viewforum.php?f=24

god ferie

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: Badning

Indlægaf Merete Møller » 5. apr 2011 15:43

Hej Anne!
Jeg har også ileostomi og bruger godt nok to-dels system; men mine erfaringer er følgende: En god time i svømmehallen og så i sauna et kvarters tid. Havbad (hvis det ikke er for koldt, vandet altså) - en halv times tid, så har jeg og hunden fået nok; men plade og pose holder fint til det. :D Håber, det giver dig mod på badning. Og i øvrigt: God ferie!
Venlig hilsen
Merete
copa rådgiver

Anne08
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26. mar 2011 11:46

Re: Badning

Indlægaf Anne08 » 5. apr 2011 16:06

Tak for de hurtige svar. Havde ikke lige set de andre indlæg :)

geniebambi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21. dec 2008 12:57
Årgang: 1983
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Badning

Indlægaf geniebambi » 5. apr 2011 19:40

Jeg har to-delt bandage, men tror ikke det gør den store forskel.

Når jeg har været syd på (som er det eneste sted jeg bader!) har jeg kunne bade on and off i løbet af dagen i 30-40 graders varme uden problemer... Nogle dage har jeg først skiftet pladen efter anden dag!

Det skal så lige siges at jeg aldrig har haft uheld/læk, da min hud er meget tør, så pladen sidder godt fast. Det har nok lidt at sige i forhold til hvor lang tid pladen bliver siddende.

Men prøv dig frem med hvad du har det bedst med.... Øg evt. tiden i vandet stille og roligt, så du stille og roligt bliver tryg!

Og rigtig god ferie!
Dec. 2007 - Morbus Crohn
Sep., okt. og nov. 2008 - Fisteloperationer
Dec. 2008 - Ileostomi


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster