indeklemt pose

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Brille
Indlæg: 15
Tilmeldt: 2. dec 2008 18:29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Vestsjælland

indeklemt pose

Indlægaf Brille » 28. jan 2009 13:47

skal forståes at jeg godt kan lide at fiske, men er bange for posen ikke kan holde til at blive klemt ned i et par neoprenvaders... Nogen med den erfaring???
Går jo ikke længere ud end livet, men det bliver stadig varmt og fugtigt inde under da jeg både har termoundertøj og alm tøj på for at holde varmen...
Står og skal på min årlige fisketur til sverige med gutterne og vil jo gerne undgå kun at stå på land :(
på den anden side er jeg jo tæt på øllet :lol:

Peter Sørensen

Re: indeklemt pose

Indlægaf Peter Sørensen » 28. jan 2009 17:09

Hej brille

Jeg ved at der flere der dykker med stomi og Helly Hansen, har netop introduceret et neopren støttebælte og et neopren bælte med en indbygget lomme til posen, til brug i svømmehal og til strandbrug. bælterne er afprøvet af stomister i Norge og skulle snart kunne købes i Danmark også.
så jeg tror ikke det vil give dig problemer.

Jeg har selv sidste år rendt rundt en sommerdag og fældet træer og slæbt brændet sammen, iført termo smækbukser, og skærefaste gummistøvler uden problemer.

Det kan selvfølgelig godt være at du skal sørge for at have en frisk klæber på maven inden du hopper i elven.

Knæk og bræk

Brille
Indlæg: 15
Tilmeldt: 2. dec 2008 18:29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: indeklemt pose

Indlægaf Brille » 29. jan 2009 12:48

Jeg har bestilt et HH bælte hos kirudan, dog uden lomme da jeg også skal bruge det som støtte når jeg dyrker sport, de mente derinde det var det mest optimale for mig.. men nu kan jeg godt svede meget når jeg sådan er klemt ned i et par vaders, så tænkte at posen godt kunne gå løs. men der er jo kun en vej, og det er at prøve, går den løs ja så er der ikke noget at gøre ved det :)

Gæst

Re: indeklemt pose

Indlægaf Gæst » 29. jan 2009 21:17

Hej.
Kører selv Mountainbike iført stramme cyklebukser som klemmer på posen og sveder i stride strømme.
Posen har før løsnet sig og siden har jeg "sikret" pladen (bruger 2 dels) med sportstape og har ikke haft problemer der efter.
Mvh John.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: indeklemt pose

Indlægaf Steen Samuelsen » 29. jan 2009 23:09

Hej "Brille"

Jeg har selv badet i varme vulkanske kilder uden problemer. Jeg havde bare sikret yderkanten af pladen med en micropørøs ring, en slags ringformet tape.

Bare klem på, livet er for kort til at bekymre sig uden at forsøge sig frem.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Brille
Indlæg: 15
Tilmeldt: 2. dec 2008 18:29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: indeklemt pose

Indlægaf Brille » 3. feb 2009 10:04

Mange tak for svarene. :)


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster