Afslag til Su's handicaptillæg

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
lineknudsen24

Re: Afslag til Su's handicaptillæg

Indlægaf lineknudsen24 » 31. jan 2011 13:09

JJeg prøver at tage fat i det igen, så må jeg se hvad de siger. Men der står jo ikke nogen steder, at jeg har søgt revalidering.
Men tror simpelhen problemet er, at de ikke har læst mine papir ordentligt, for de anbefalder mig, at gøre ting, som jeg har gjort de sidste 4 år, hvilket jeg har skrevet. Men skal til min nerolog om et par dage, så kan han måske hjælpe mig. Man kan jo altid håbe.

Gæst

Re: Afslag til Su's handicaptillæg

Indlægaf Gæst » 21. maj 2011 19:43

Hej alle sammen
Jeg prøver også lige at skrive her, selvom det er et meget gammelt indlæg.
Jeg har haft Morbus Crohn siden (dvs konstateret - har jo haft problemer 6 år inden da) dec. 2008, opereret i marts 2009, startet studie (lærerseminariet) i august 2009 hvor jeg søgte om handicaptillæg til su. Først fik jeg afslag, så lavede min læge på tarmafdelingen på hospitalet endnu en udtalelse og jeg lavede selv en 2 siders uddybning i forbindelse med klage over afslaget, og jeg fik bevilliget tillæg t.o.m dec 2010.
Så første skoledag i januar 2011 havde jeg en spritny udtalelse fra samme læge som jeg stadig går hos på hospitalet, samt 1 sides udtalelse jeg selv havde lavet om min dagligdag. Efter nu over 4½ måned uden at have hørt en eneste lyd fra dem har jeg i dag fået afslag. Jeg har tænkt mig at få en ny udtalelse, selv skrive en hel roman om hvor ydmygende og pinagtigt det er at have en sygdom som MC, og sende med klagen i næste uge.
Mit problem er, at jeg ikke kan se hvorfor de har givet afslaget. I min ansøgning nævner jeg både trætheden, mine hyppige toiletbesøg osv. Da jeg fik tillæget sidste år, stod der jo som sagt at det var begrænset til dec. 2010, men "at jeg kunne søge igen hvis min tilstand ikke var forbedret". Den er forværret siden da, men da der ik har været nogen betændelse at se på en nylig koloskopi mener de det er dokumentation nok for, at jeg IKKE er syg. What to do?

Gæst

Re: Afslag til Su's handicaptillæg

Indlægaf Gæst » 21. maj 2011 19:45

I min iver glemte jeg at skrive:
Mvh Ida
på forrige indlæg :D

Louilykke

Re: Afslag til Su's handicaptillæg

Indlægaf Louilykke » 6. mar 2014 14:43

Hej Dorthe

Det er ved at være meget længe siden nu, men du skrev om kopi af de udtalelser du havde fået til søgning af handicaptillæg. Jeg skal til at søge, og kunne virkelig godt bruge lidt hjælp. Er det muligt at du vil sende det til mig? Hvis du altså stadig er herinde :) Hvis du ser det her, og har tid og lyst, må du gerne sende til min mail: louiselykke91@hotmail.com

Mvh
Louise


Tilbage til "Leve med stomien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster