Hej...
Jeg har også stomi, og kan nemt være på stranden. Jeg vil helst være et sted hvor jeg ved der er et toilet. men jeg har enten min høje ikine på eller badedragt og altid en lidt stor og lang top eller andet med. Jeg plejer at skifte plade og pose hjemmefra så den er ny og sidder godt, og så have med til back up. når jeg så har været i vandet så ligger jeg mig bare op eller sidder med et håndklæde omkring mig og tøre lidt, hvis jeg ved jeg ikke vil mere i vandet, går jeg op og bare skifter posen, da min plade almenligvis holder til et par dage. så hvis den ikke er meget våd i kanten skifter jeg den ikke. ellers kan den øvereste del måske klippes lidt af, hvis den sidder og flager lidt. Så skifter jeg bare til en strandkjole eller andet jeg ønsker at have på og tage sol i... Syntes ikke det er så slemt.
Det samme er når jeg er i svømmehallen. ny pose og plade hjemmefra og i Svendborg har det er seperat baderum, hvis man ønsker det, ellers er det bare ud i bad og skylles, skifte til badedragt og i poolen og svømme, efter en time eller to går jeg alm. i bad, og går ud på wcet og skifter det hele. Jeg har altid min undertøj og en top med der ud for gider ikke gå rundt i et rum med andre mennesker og vise min pose frem... Men var bange for det i starten, men ville gerne prøve så hoppede bare ud i det med stranden, svømmehal og træningscenter, for er godt for vores selvtilid og livskvalitet og have disse oplevelser og sejre.
Jeg har aldrig oplevet at min pose eller plade er gået fra mens jeh har været i vandet, da jeg virkelig søre for den sidder som den skal inden. og hvis noget føltes forkert hopper jeg ikke i.
Håber det kunne give mod på at prøve.

Og som min veninde siger: Det er snyd jeg kanflyde, det er posen som holder mig ovenvande
Ditte