Hej COPA-brugere,
Jeg har for nylig erhvervet mig en ileostomi, og i den forbindelse har jeg lige et spørgsmål: Jeg vandrer meget og gerne med tung oppakning. Normalt når man går med rygsæk bæres vægten af rygsækken på hoftebenene, men med stomien - vil jeg mene - kan dette ikke lade sig gøre, da hoftebæltet presser hårdt ind på stomien. Er der andre, der har været i samme situation og hvad har I gjort for at løse problemet?
På forhånd tak
Anders
Brug af rygsæk
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
-
maja
hmm
Hej Anders..
jeg vandre en smule selv, og jeg har fundet ud af at hvis man sætter en ren pose på inden man tager rygsækken på ryggen, og derefter holder regelmæssige "tissepauser" sker der ikke noget. hvis stomien er helt ny kan det godt gøre ondt med hoftebæltet som sidder og irritere, men så er huden omkring stomien ikke lægt nok til at du kan gå de lange ture med tung rygsæk, så hold en pause og prøv senere. Håber at du kan bruge det.
jeg vandre en smule selv, og jeg har fundet ud af at hvis man sætter en ren pose på inden man tager rygsækken på ryggen, og derefter holder regelmæssige "tissepauser" sker der ikke noget. hvis stomien er helt ny kan det godt gøre ondt med hoftebæltet som sidder og irritere, men så er huden omkring stomien ikke lægt nok til at du kan gå de lange ture med tung rygsæk, så hold en pause og prøv senere. Håber at du kan bruge det.
Tilbage til "Leve med stomien"