stomiforening i Tyskland

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
vibi61
Indlæg: 4
Tilmeldt: 9. dec 2007 14:19
Geografisk sted: København/ Værløse

stomiforening i Tyskland

Indlægaf vibi61 » 19. dec 2007 14:13

Hej alle der har lyst!
Jeg bor en stor tid af året i Tyskland (Bremen ). Derfor vil jeg gerne vide om nogen har erfaring med hjælp, hvis uheldet er ude når man er i Tyskland...eller generelt. Her tænker jeg ikke specielt på lægebehov, men teknisk...eller akut vejledning med stomi..poser, samtale eller lignende. Jeg har faktisk også planer om at flytte derned. Igen...er der nogle der kan fortælle mig lidt om deres erfaringer..eller gode tips?
Venlig hilsen Vibi
Vibi61

Peter Sørensen

Deutche ilco

Indlægaf Peter Sørensen » 19. dec 2007 17:53

Hej Vibi

Der er en tysk stomiforening http://www.ilco.de

Jeg vil anbefale dig at gå ind på http://borger.dk/forside
hvor der er et punkt Danskere i udlandet , der forklarer og linker til oplysninger omkring pension efterløn etc.

Jeg er ikke klar over om man i Tyskland har en egenbetaling på hjælpemidler og stomiambulatorier som her i DK.

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Indlægaf Henning Granslev » 28. dec 2007 18:36

Hej Vibi

Hvis eller når du flytter til Tyskland, er det vigtigt, at du er forsikret mod sygdom og lægebesøg m.m.

Vores datter har boet i stuttgart i 7½ år, og har altid haft en forsikring tegnet af arbejdsgiveren eller/og en egen forsikring til lægekonsultation, medicin m.m.
Du skal spørge din kommune, hvorledes du vil være dækket, når du opholder dig meget i Bremen.
Du vil kunne købe/få alle de forskellige stomihjælpemidler, som du kender her i Danmark.
Peter har skrevet om hjemmesiden til den tyske stomiforeninng.

Held og lykke med dine fremtidsplaner

Henning Granslev :)
Henning Granslev


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster