vand og varme

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
sonja

vand og varme

Indlægaf sonja » 19. maj 2013 21:49

Hej
Er ny med stomi. Jeg skal i august på ferie og det bliver en meget varm fornøjelse. Har læst at det måske kræver flere poseskift.

Er der nogen der kan øse ud, af deres erfaringer med det, at opholde sig varme steder og hvor mange gange det krævede poseskift.

M.v.h.
Sonja

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: vand og varme

Indlægaf Jesper » 20. maj 2013 09:38

Hej sonja.

Jeg kan mærke det i de dage hvor jeg lige vænner mig til varmen, altså lige i de første dage med store temperatur skift op ad, så bliver min mave lidt mærkelig og endnu mere mærkelig om jeg ikke indtager en masse væske.

Der kommer ikke mere ud synes jeg, det kommer bare mere fordelt og ikke på de tider det plejer. Så her, hmm, skifter jeg nok 2 gange mere end jeg plejer om dagen. Mest af alt fordi jeg er "sær" og ikke kan lide at gå rundt udenfor med noget i posen. :)
/Jesper

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: vand og varme

Indlægaf Henning Granslev » 20. maj 2013 22:49

Hej Sonja.
Jeg skifter ikke pose oftere end normalt. Men hvis huden sveder rigtig meget, kan posen selvfølgelig løsne sig tidligere end hjemme i hverdagen.
Det modsatte kan også hænde, at klæberen sider bedre fast på huden. Du skal prøve dig frem, hellere skifte en gang for meget end for lidt
Når du tager på ferie, skal du huske at tage ekstra mange poser med - for din egen sikkerhed. Pak poserne i din håndbagage, så har du dem, når du kommer frem til bestemmelsesstedet. Vi har vel alle hørt om kufferter, der er havnet i en "forkert lufthavn".

Hilsen og god rejse :D

Henning Granslev, COPA rådgiver
Henning Granslev


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster