Rejseforsikring - hvem vil dække mig?

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
Miranda2

Rejseforsikring - hvem vil dække mig?

Indlægaf Miranda2 » 25. jan 2013 12:55

Hej
Jeg har brug for et godt råd. Jeg skal 5 mdr. til Barcelona fra den 2/2 og glædede mig og troede, jeg har styr på alt. Jeg havde talt med Europæiske Rejseforsikring, og de havde sagt, det ikke ville være noget problem at få en forhåndsgodkendelse og blive dækket 100%. Nu har deres læge så alligevel sagt, de ikke vil dække mig for min morbus crohn. Jeg må indrømme, at det slog mig helt ud...
Sygdommen blev konstateret i 2010, jeg fik stomi i nov. 2011 og har siden operationen været 100% medicinfri og intet mærket til min crohn. Med andre ord, er sandsynligheden for at der sker noget meget lille. Men jeg kan ikke lide at rejse uden en forsikring. Er der nogen, der har gode erfaringer med, hvilket selskab der vil give mig en forsikring, der også dækker mig for min crohn?

Miranda2

Re: Rejseforsikring - hvem vil dække mig?

Indlægaf Miranda2 » 25. jan 2013 15:25

Så fandt jeg heldigvis løsningen: Tryg tilbød mig en rejseforsikring, hvor de også dækker, hvis jeg får brug for uforudset behandling for min crohn. Jeg behøvede ikke engang at søge om en forhåndsgodkendelse først. Tak Tryg!

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Rejseforsikring - hvem vil dække mig?

Indlægaf Steen Samuelsen » 25. jan 2013 19:17

Hej Miranda

Jeg er også forsikret i Tryg, blandt andet fordi de ikke stiller så store indledende krav. Men du skal være opmærksom på de tidsfrister, der er i forbindelse med ændringer i medicinering eller andre ændringer i behandlingen, når du skal ud at rejse, så husk at nærlæse din police når du får den.
Disse tidsfrister er ikke specielle for Tryg. Også de andre forsikringsselskaber har tilsvarende regler om tidsfrister, så alle bør nærlæse deres rejseforsikring, også de der rejser udelukkende på gult og blåt sygesikringsbevis.
Med venlig hilsen ;-)

Steen


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster