Tuberkulose test

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
maamco
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. feb 2010 23:55
Årgang: 1989
Geografisk sted: Sjælland

Tuberkulose test

Indlægaf maamco » 9. maj 2012 12:14

Kære alle!

Jeg er i den heldige situation at jeg skal til USA og studere, og fordi jeg skal til Mauritius forinden skal jeg have lavet en tuberculin test. Den går ud på at man sprøjter lidt antistof mod TB ind under huden, og så aflæser resultatet et par dage efter, hvormed der vil være en reaktion hvis antistoffet har mødt TB virus.

Jeg har undersøgt lidt om testen, hvor der står at personer vil reagere hvis de har taget steroider som man får for kræft og autoimmune sygdomme. Og der står også at man vil reagere hvis man har fået fjernet noget af maven (tror de mener gastric bypass, men ved ikke).

Jeg har pouch og har ikke fået prednisolon siden 2010.
Tror i jeg skal være gøre noget ekstra i den forbindelse?
Hende der laver testen har nemlig ikke adgang til min journal, og hun er sygeplejerske, men ved ikke om det er relevant at gøre opmærksom på at jeg har været syg.

Håber der er nogen derude i samme situation, eller som ved noget om det:)
Hvis i har andre gode rejseråd ift at skulle til Mauritius, USA eller Panama (som jeg også skal) så modtager jeg dem med glæde! :)

Kærlig hilsen
Marie :D

Peter Sørensen

Re: Tuberkulose test

Indlægaf Peter Sørensen » 9. maj 2012 12:34

Hej

jeg ville lige sige det inden ,selvom jeg ikke tror du længere har prednisolon påvirkning.
Man bliver normalt spurgt om kendte allergier medicinsk behandling etc, så nævn det så er du på den sikre side.

god tur :D

maamco
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. feb 2010 23:55
Årgang: 1989
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tuberkulose test

Indlægaf maamco » 9. maj 2012 13:13

Hej Peter

Det vil jeg gøre! Tak :D


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster