Flyve med stomi

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
Ginger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. apr 2011 21:02
Årgang: 1988
Stomi siden: 2011

Flyve med stomi

Indlægaf Ginger » 25. sep 2011 14:18

Hej.

Jeg har ikke været ude og flyve med min stomi endnu, men skal det om en uges tid. Nogle råd og erfaringer? Frygter 2 ting: 1. At luftrykket kan gøre at posen springer!!! 2. At man ved tjek ind skal tjekkes og de så mærker noget under blusen og man så skal til at forklare :(

Gæst

Re: Flyve med stomi

Indlægaf Gæst » 25. sep 2011 14:29

Hejsa

Jeg har fløjet en hel del og har aldrig oplevet at posen skulle springe. Jeg oplevede engang på vej hjem fra Gran Canaria at mine bukser bippede i den der maskine hvor de tog mig til side for at kropsvisitere mig. De mærkede at jeg havde noget på min mave så jeg løftede bare op i trøjen også fik jeg lov at gå. Havde derfor igen problemer med at skulle forklare noget.
Håber det kan hjælpe dig lidt på rejsen for vi kan jo ikke gøre noget ved at vi har den.

Hilsen Katrine

migo
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. mar 2010 14:30
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: Flyve med stomi

Indlægaf migo » 25. sep 2011 15:42

Trykket i kabinen er kun omkring 10% lavere end på jorden, så med mindre du går ombord på flyveren med en helt oppustet pose sker der intet (luften der i posen når du går ombord på flyveren udvider sig omkring 10% i højderne).

Den ene gang min stomi blev bemærket i sikkerhedskontrollen var det nok at sige at det var en stomi, og de skulle ikke engang se den.

Peter Sørensen

Re: Flyve med stomi

Indlægaf Peter Sørensen » 25. sep 2011 17:24

Lad være at drikke en masse med kulsyre lige inden ,da boblerne udvider sig. det kan give lidt ekstra luft i maven. :D


http://www.copa.dk/download/at_rejse_me ... ok_web.pdf

og mere her viewforum.php?f=23

God tur

Ginger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. apr 2011 21:02
Årgang: 1988
Stomi siden: 2011

Re: Flyve med stomi

Indlægaf Ginger » 25. sep 2011 21:23

Tusind tak! Er mere rolig nu :)


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster