Første sol og bade ferie med ileostomi

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
Hanne Andersen
Indlæg: 38
Tilmeldt: 6. aug 2007 21:28

Første sol og bade ferie med ileostomi

Indlægaf Hanne Andersen » 22. sep 2011 12:13

Hej
Da min mand har en Ileostomi og skal på sin første sol og bade ferie med sin nye "ven" :roll: ville jeg lige høre om der er nogle her inde der kan "hjælpe " os lidt vedr. med hvor meget han skal regne med at havde med til brug pr dag (bruger en 2 delt ) kan bundpladen holde i mere end en dag når man går i vandet og er i solen normalt skifter han bundp. hver 2-3 dag det kommer and på hvad han foretager sig (han er begyndt at cykle på en el-cykel for at få noget motion da han siden juli 2007 og til januar 2011 har været ud og ind af sygehuset mange gange hvilket er gået godt :wink: han/vi har cyklet ca 1000 km siden 1 juni ) det er på grund af han også har 2 store brok den ene der hvor han i første omgang også havde en kolostomi som de nu helt har fjernet ( har også fået fjernet rest af endetarmen)og den anden der hvor ileostomien er
og hvordan med poserne kan de holde til evt.en hel dag ved stranden eller skal han regne med flere skift af dem om dagen
han håber at han kan nøjes med et skift når man kommer hjem fra stranden og tager et bad og skifter tøj :roll:
hilsen Hanne

Peter Sørensen

Re: Første sol og bade ferie med ileostomi

Indlægaf Peter Sørensen » 22. sep 2011 14:54

Hej Hanne

rejsebrochuren har gode råd, til ferie med stomi du kan downloade den

http://www.copa.dk/download/at_rejse_me ... ok_web.pdf

eller rekvirere den på kontoret eller via lokalformanden ,hvor i bor.

det er almindeligt at man skifter oftere når man er nede i varmen og sveder og måske bader mere end normalt, men det er umuligt at sige præcis hvor længe pladerne holder, fordi det er individuelt fra person til person, så sørg for at have ekstra med.

God ferie.

:)

snoske

Re: Første sol og bade ferie med ileostomi

Indlægaf snoske » 3. okt 2011 00:02

Og sørg for at have rigeligt poser mm i håndbagagen!
Jeg checkede nemlig en gang alt ind, og bagefter viste det sig, at flyet var 8 timer forsinket.
Lene


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster