rejse

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
Lea

rejse

Indlægaf Lea » 14. feb 2006 12:33

Hej allesammen...
Jeg har et problem og jeg håber virkelig at der er nogle af jer der kan gi mig nogle gode råd, især fordi det haster lidt.
Jeg skal til Spanien i 4 uger til sommer for at gå på sprogskole. Jeg kan vælge mellem 2 måder at bo på:
Hos en familie eller I en delt lejlighed
Jeg har villet på den tur siden lang tid før jeg fik min stomi og jeg vil allerhelst bo hos en familie...
På trods af at jeg mener at stomien ikke skal stoppe en, er jeg så bange for at der kommer lækage om natten, hos en fremmed familie i et land hvis sprog jeg kun er ved at lære, det er den eneste grund til at jeg ikke har lyst til at bo der, men den er så stor at jeg ikke ville kunne bære hvis det skete...
jeg kunne jo også vælge en delt lejlighed, men jeg vil så gerne bo hos en familie...hvad skal jeg gøre?

jeg håber virkelig i vil komme med nogle råd... og helst snart da jeg skal bestille rejsen meget snart...

På forhånd tak
Lea

Peter Sørensen

rejse

Indlægaf Peter Sørensen » 14. feb 2006 16:38

Hej Lea

Har du haft mange uheld dom natten eller i det hele taget ?

Der er flere ting du kan gøre for at forhindre det.

køb nogle engangs stiklagener på apoteket, de fylder og vejer intet, du kan anvende dem under lagenet, selve sengetøjet kan trods alt vaskes.

brug 2 dels bandage i den periode , de klæber mere end etdels.
kan også være en fordel fordi varmen gør at pladerne holder lidt kortere tid

anvend pasta eller karayringe for at tætne mere om stomien

anvend bælte om natten, hvis din bandage har bælteører

prøv noget der hedder hydroframe fra welland der sættes uden på kanterne af bandagen for at sikre

Du kan få prøver der hvor du får dine stomibandager, ring og få en snak med dem, du kan også gå direkte til producenterne, og få gratis prøver fra dem, du kan se dem på link siden.

Der kan du med fordel også få adressen på deres firma i spanien så du kan få fat på ekstra ting hvis du løber tør.

på copa siden under downloads kan du printe en stomiordbog, ellers ring til vores kontor og bed om en, så sender vi den til dig

Jeg synes du følge dit hjerte og bo hos en familie, det vil være den største oplevelse for dig.

hvis du har andre spørgsmål må du godt maile til mig så sender jeg dig
svar og links til firmaerne i en direkte mail


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster