rejseforsikring

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
sustimmor
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. dec 2009 11:42

rejseforsikring

Indlægaf sustimmor » 16. dec 2009 11:56

Hej, Jeg har for 6 måneder siden bestilt en rejse til Thailand med afrejse 25. januar i 14 dg.
Jeg fik en pouch i slutningen af 2004 og har ikke været indlagt siden, men så røg jeg afsted her først i december og en uge frem, med betændelse i pouch og tyndtarm. jeg er færdigbehandlet nu og ved at være ved kræfter.......men....nu er problemet min rejseforsikring, de vil ikke forsikre mig, hvis betændelsen blusser op igen, jeg tør da næsten ikke tage afsted så, ikke at jeg tror det sker, men hvis det gør, vil det jo kunne ruinere mig total.

Nogen der har erfaringer med at købe rejseforsikringer og har været indlagt lige inden.
Jeg har kontaktet flere forsikringsselskaber, der alle kræver en forhåndsgodkendelse og betaling herfor, men chancen er lille , når jeg har været indlagt 2 måneder før afrejse...hjælp

Peter Sørensen

Re: rejseforsikring

Indlægaf Peter Sørensen » 16. dec 2009 13:36

Hej

Det er en rigtig dum situation, du står i. :(

Du er nødt til at få forhåndsgodkendelse, nogle selskaber vil så godt sælge folk forsikringen, enten med undtagelse for den pågældende sygdom, eller til en kraftigt forhøjet pris, men der er ikke nogle generelle råd, da de bedømmer hver enkelt sag individuelt, når de har papirerne fra den behandlende læge, der kan afklare hvad risikoen er for en evt. opblusning.

Jeg vil ikke anbefale dig at fortie noget, da det kan medføre at forsikringen så ikke dækker eller vil have dækningen retur, hvis det værste skulle ske.

jeg håber du finder en løsning, så du kan tage afsted.

Jane G
Indlæg: 49
Tilmeldt: 26. mar 2007 18:46
Årgang: 1986
Stomi siden: 1994
Geografisk sted: Aalborg

Re: rejseforsikring

Indlægaf Jane G » 16. dec 2009 15:37

Hej..
Jeg var i Thailand for et år siden - glæd dig!
Jeg har også pouch, og har haft mange betændelses tilfælde.
Da jeg var afsted, var der GODT gang i maven. Den kunne ikke rigtig vænne sig til de fremmede bakterier. Men ironisk var det min veninde der blev indlagt dernede med dehydrering og infektion.

Mit råd til dig, er at bede din læge give dig noget antibiotika med på turen. Jeg fik ciproxin med, så jeg havde til hele rejsen. Det hjælper på betændelse i tarmen og almindelig turist diaré..
Jeg havde imodium plus med på turen, men man kan også købe imodium dernede på ethvert apotek - de er overalt.
Derud over, kunne det være en idé at tage HUSK mens du er dernede, for at skåne maven lidt.
Jeg undgik at spise steder, hvor det er uhygiejnisk - hvilket det er mange steder.. Men ellers kan man jo ikke helt undgå at blive udsat for fremmede bakterier.

Mht. selve forsikringen, fik jeg én som ikke ville dække noget i forbindelse med min sygdom. Jeg er dog ikke klar over, om det dækker, hvis jeg dehydrerede fx.. !?

Men sørg for at drikke ALT hvad du kan, og HUSK at spise.. Jeg glemmer at spise, når det er så varmt, og det er ikke specielt godt til maven...

Jeg håber du får en rigtig dejlig ferie. Det er virkelig et FANTASTISK land at være på ferie i.
Held og lykke med det.
Kh Jane Goul

sustimmor
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. dec 2009 11:42

Re: rejseforsikring

Indlægaf sustimmor » 23. dec 2009 17:19

Tak for dine erfaringer, jeg tør dog endnu ikke helt afgøre, om jeg overhovedet tør rejse, der kan heldigvis ske meget fremgang de næste 3-4 uger inden afrejse. En indlæggelse i Thailand, for egen regning kan blive en dyr fornøjelse.
Ciproxin har jeg da ihvertfald altid på lager og deres mad skræmmer mig bestemt ikke, de laver verdens bedste mad....

Tak, MVH Sussi

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: rejseforsikring

Indlægaf Steen Samuelsen » 24. dec 2009 12:03

Hej Sussi

Min kone og jeg har lige netop en sag kørende med vores forsikringsselskab pga. min kones hjertesygdom.

Hvis du vil rejse og have forsikringsdækning, kræver forsikringsselskaberne en symptomfri periode af 2 - 6 måneders længde for at ville give en forhåndsgodkendelse.
Du er nødt til at afklare det med dit forsikringsselskab og lade dem få adgang til din læge.

Det kan absolut ikke anbefales at rejse uden af have en dækkende forsikting
Med venlig hilsen ;-)

Steen

sustimmor
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. dec 2009 11:42

Re: rejseforsikring

Indlægaf sustimmor » 26. dec 2009 11:58

Hej Steen.
Har læst et par skræmmende eksempler på nettet om patienter, der ikke var forsikret selv om de troede det. Selv en sukkersygepatient vil mange ikke forsikre.
Jeg skal til lægen her mellem jul og nytår og have udfyldt 2-3 skemaer til forhåndsgodkendelse hos forskellige rejseforsikringer. Jeg forventer ikke de vil dække noget ang. tarme, men selvfølgelig alt andet, som Jane også skriver, men nu sender jeg dem afsted og så må vi se.
Det er sgu lidt et dilemma...

Glædelig jul og godt nytår til alle.
Sussi

karina
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. jan 2004 16:48
Geografisk sted: dybvad, nordjylland

Re: rejseforsikring

Indlægaf karina » 3. jan 2012 20:14

Godt Nytår.
Jeg står foran en ferierejse til Paris i maj, så jeg ville lige høre om hvad jeg skal være opmærksom på at en rejseforsikring skal indeholde. Jeg har MC, haft stomi siden 2000. Det sidste udbrud af sygdommen ligger 2½ tilbage. Jeg får ingen medicin for selve MCèn, men er i behandling med methroxat mod muskel og led smerter (sat i gang af min læge på sygehuset). derud over får jeg medicin mod astma, forhøjet kolesterol og forhøjet puls(under kontrol af min privat praktiserende læge)
Mvh Karina
karina

Peter Sørensen

Re: rejseforsikring

Indlægaf Peter Sørensen » 3. jan 2012 22:45

Også godt Nytår til dig.

Du bør læse brochuren her, hvor der bla. er beskrevet dækning med sygesikringskort gult/blåt og rejseforsikringer, og om at tale med SOS om forhånds tilsagn.

http://www.copa.dk/download/at_rejse_me ... ok_web.pdf

Husk at man selv skal have en forsikring der dækker hjemtransport ved sygdom.

karina
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. jan 2004 16:48
Geografisk sted: dybvad, nordjylland

Re: rejseforsikring

Indlægaf karina » 4. jan 2012 20:24

Tak for hjælpen, den folder har hjulpet på det jeg var usikker på.
mvh karina
karina


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster