hjemme fra sydafrika

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
jk
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2008 13:42
Geografisk sted: Vestjylland

hjemme fra sydafrika

Indlægaf jk » 3. apr 2008 15:40

Er lige kommet hjem fra sydafrika efter en lille 14 dages photo og jagt safari.
Alt forløb tilfredstillinde.Ingen problemer med sikkerheds chek i hverken Billund eller Joburg.
Lidt palauer med en sikkerheds mand i Frankfurt på vejen hjem da min pose med lidt metal/messing indstøbt gav udslag og da han forsøgte at løfte min løshængende skjorte var sangen fra mig:
No you a not aloud to strip me without a medical person present.
what is it!? spurgte han og svaret : a urinbag! var nok til at han næsten fik et elektriks stød og ikke mere pjat med ham.
14 dage i solen op til 42 grader med en dejlig stor svømme pool at slappe af i efter morgnens jagter var dejligt . Ingen insekter . Så en slange/ugiftig) der krøb over min kones sandaler ellers intet.
Ville ønske andre fik den oplevelse.Om man er til jagt eller photo er lige fedt omgivelserne er de samme.
Pose skift 2 gange på turen kan vel ikke siges at være noget at tale om.
Gode sanitære forhold under hele turen .
Selv på SAA flyet er der plads nok til et skift på det lille rum hvis dette er nødvendigt i 12000 meters højde .
Dette var så vor 6. gang til det mørke kontinent.Flere vil komme er jeg sikker på.Er der nogen der har lysten men mangler modet så send mig en PM- jeg hjælper gerne.
Har lagt et lille galleri på nedenstående link.
Nogle vil sikkert finde nogle af billederne frastødende, men jagt er jagt og jagt er naturbevaring i alderhøjest grad .
Photo jagt kan alle være med til og sydafrika har det hele .
Kan I ikke lide billeder af skudte dyr så spring billederne og linket over . Natur billederne taler for sig selv.
Håber at vi ses i afrika en gang.Stomi er ikke en begrænsning for at rejse og leve livet .

http://www.photokirk.com/gallerier/maru ... index.html
Venlig Hilsen JK-1958

Peter Sørensen

foto

Indlægaf Peter Sørensen » 3. apr 2008 17:31

Hej JK

Tak for linket til nogle gode og smukke fotos.

Samt at du deler dine erfaringer på rejseområdet med os.

jk
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2008 13:42
Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf jk » 3. apr 2008 18:26

Selv tak Peter. En strøg tanke her efter. Måske en tanke vær at samle en gruppe der har rejse lysten til det mørke kontinent .Det er altid lettere at få nogle gode priser på en sådan tur hvis man er mange på samme tur.
og jeg skulle mene jeg har erfaringen til at vejlede andre stomi rejsende derud i det afrikanske .
Venlig Hilsen JK-1958


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster