irrigeret siden 1983

Spørgsmål/debat vedrørende irrigation
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende irrigation - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om irrigation og stomi
molly

irrigeret siden 1983

Indlægaf molly » 30. aug 2014 17:28

Hej Marianne.
Du skriver, at du har irrigeret siden 1983, jeg bliver nysgerrig på at vide , har du brugt samme mængde vand alle årerne? har du gjort det hver dag alle årerne ?? og ved du hvilken pose, der passer til at have uden på conseal-proppen, hvis man en dag ønsker ekstra sikkerhed?
Mvh Molly

Marianne Andersen

Re: irrigeret siden 1983

Indlægaf Marianne Andersen » 1. sep 2014 15:24

Hej Molly.
Ja, jeg har haft det godt i alle årene. Jeg har altid irrigeret hver 3 dag.
Jeg har det meste af min tyktarm tilbage, derfor kan det lade sig gøre. Luksus. Men hvis jeg skal i byen, kan jeg irrigere efter 2 dage. Så kommer der ikke noget larm fra min mave, især hvis vi er ude og spise. Der sker ikke noget ved at ændre på rytmen en gang imellem.
Jeg bruger ikke prop, så der må du henvende dig til en stomi sygeplejerske. Prop og min tarm kunne ikke arbejde sammen fandt jeg ud af.
Jeg har brugt samme mængde vand gennem årene. Hvis en dag tarmen finder på at drille, kan det være at må skylle 1 gang mere, dog med mindre mængde vand.
Hvis min væske er i underskud, drikker tyktarmen en stor del af vandet, så derfor.
Hilsen
Marianne Andersen..


Tilbage til "Irrigation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster