Jeg har haft kolostomi i tre år, men fik den lavet om i begyndelsen af måneden bl.a fordi jeg havde problemer med at irrigere pga en snoning på tarmen, der forhindrede vandet i at nå ind. Jeg har problemer med lækager, fordi min stomi trækker sig ind i bughulen, når den arbejder og derfor ville jeg grovgerne i gang med irrigation igen, for at se om det kan lade sig gøre nu. Men hvor længe skal jeg vente? Den er stort set helet. Jeg har stadig sting siddende, men de burde falde ud nu.
/baldur
Hvor hurtigt må jeg begynde irrigation efter OP?
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende irrigation - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om irrigation og stomi
Spørgsmål/debat vedrørende irrigation - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om irrigation og stomi
Re: Hvor hurtigt må jeg begynde irrigation efter OP?
Hej Baldur.
Jeg har læst at man kan begynde at irrigerer 6 uger efter op, men mon ikke din stomi sygp ved noget om det ?? jeg kan godt forstå ,du glæder dig til at komme igang, det har helt sikker gjort mit liv nemmere.
Hej Molly
Jeg har læst at man kan begynde at irrigerer 6 uger efter op, men mon ikke din stomi sygp ved noget om det ?? jeg kan godt forstå ,du glæder dig til at komme igang, det har helt sikker gjort mit liv nemmere.
Hej Molly
Re: Hvor hurtigt må jeg begynde irrigation efter OP?
Hej Baldur.
Hvordan går det? er du kommet igang med, at irrigere?? og hvis, hvordan går det så med at gøre det ?
Hej Molly
Hvordan går det? er du kommet igang med, at irrigere?? og hvis, hvordan går det så med at gøre det ?
Hej Molly