Smerter i endetarmsstump efter stomi

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
JensPederRunge
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. okt 2018 13:26

Smerter i endetarmsstump efter stomi

Indlægaf JensPederRunge » 18. okt 2018 16:37

Hej alle!
Jeg er 40 år og har her i sensommeren fået stomi efter en operation hvor man fjernede noget kræft fra mine tarme. Eller det vil sige jeg fik stomi fordi den syning mellem min tyktarm og endetarm sprang op hvor efter jeg i mange uger døjede med masser af betændelse i maven.

Mit problem er at jeg har fået voldsom ondt i den ca 10 cm stump endetarm jeg har tilbage. Det har stået på i ca to måneder og bliver ved med at gøre virkelig ondt. Lægerne kan ikke give en entydig forklaring men håber det forsvinder på et tidspunkt. Jeg får rigtig meget morfin for at lindre smerterne.

Er der nogle af jer som har været udsat for noget lignende?
Hvis ja, hvordan er det gået jer?
Er der nogle som har held med smertelindring til ovennævnte problem?

På forhånd tak!

AaseLilli
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. aug 2016 16:27

Re: Smerter i endetarmsstump efter stomi

Indlægaf AaseLilli » 18. jan 2019 17:31

Hej JensPeterRunge!
Jeg håber du har fået svar på dit spørgsmål. Jeg kan som sådan ikke hjælpe dig. Jeg har haft kolostomi i 3 år og har ikke oplevet smerter el.lign. Jeg skriver blot for at sige at jeg kan se at du er ny i forummet, Jeg har også haft et par spørgsmål inde, men har endnu aldrig fået noget svar. Det er som om der ikke er nogle der bruger dette ellers udmærket forum. Jeg er meget skuffet over det :( . Der er oprettet en facebook gruppe, men os der ikke er tilmeldt der, får så ingen hjælp. Dette var blot et lille opstød. Jeg ønsker dig alt godt. Hilsen AaseLilli


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster