Mavesmerter/krampe

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
KHN

Mavesmerter/krampe

Indlægaf KHN » 5. sep 2012 17:37

Hej !
Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg fik lavet en pouch for snart 2 år siden men har daglige smerter/kramper i maveregionen som trækker helt om i enden så jeg bliver nød til at stoppe med det som jeg har gang i, det er lidt svært at forklare men ondt det gøre det ,ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, har snakket med lægen men føler lidt at man ikke bliver taget seriøs.

Mange hilsner KN

REH

Re: Mavesmerter/krampe

Indlægaf REH » 6. sep 2012 08:30

Hej KN, er det fordi du skal på toilettet? Jeg får engang imellem mavekramper, og må også stoppe op og spænde sammen, så kommer der en maverumlen, og så går det over igen. Jeg tror det er luft i mit tilfælde. Varer det længe?
Mvh RH

khn

Re: Mavesmerter/krampe

Indlægaf khn » 6. sep 2012 09:11

Hej REH, ja det lyder meget som det jeg oplever. Så det er nok noget man skal leve med, men nogle dage så kan man godt ønske at man havde sin stomi stadig da det godt kan være noget smertefuldt.
Det har nok også gjort at jeg ikke er så social da det virker meget forstyrrende hvis man skal i byen.
Mh KN .

Gæst

Re: Mavesmerter/krampe

Indlægaf Gæst » 6. sep 2012 12:25

Hej REH, ja det lyder meget som det jeg oplever, der kommer også en rumlen samt smerter efterfuldt af luft , det hele vare ca 1 til 4 sekunder. Så det er nok noget man skal leve med, men nogle dage så kan man godt ønske at man havde sin stomi stadig da det godt kan være noget smertefuldt.
Det har nok også gjort at jeg ikke er så social da det virker meget forstyrrende hvis man skal i byen.
Mh KN .


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst