Mange døjer med stærke kroniske smerter efter endetarmskræft

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Peter Sørensen

Mange døjer med stærke kroniske smerter efter endetarmskræft

Indlægaf Peter Sørensen » 1. jun 2012 12:39


Birgit Sørensen

Re: Mange døjer med stærke kroniske smerter efter endetarmsk

Indlægaf Birgit Sørensen » 6. jun 2012 09:13

Hvor blev jeg glad for at læse denne artikel. Jeg er en af de uheldige, som har et dagligt problem med koniske smerter efter en endetarmsoperation for kræft for snart halvandet år siden. hvor er det alligevel rart at vide, at man ikke er alene.....og ikke helt tosset.
tak for linket. Venlig hilsen Birgit

i hansen

Re: Mange døjer med stærke kroniske smerter efter endetarmsk

Indlægaf i hansen » 16. jun 2012 21:40

Hej Birgit.

Hvor har du smerter ? Er det i benene eller i endetarmen? Jeg er også opereret for endetarmskræft og har ofte smerter i endetarmen. Det føles som krampe og det eneste der hjælper er at sætte mig på toilettet. Så letter det lidt. Samtidig har jeg tit ondt i mine ben og de føles tunge og vil ikke lystre. Som om de er lidt lammede. Det er kommet efter operationen. Jeg er begyndt at træne i motionscenter. Det har hjulpet på benene. Men ellers tror jeg at det er en følge af det man har været igennem.
Venlig hilsen Inger.

Gæst

Re: Mange døjer med stærke kroniske smerter efter endetarmsk

Indlægaf Gæst » 22. jun 2012 10:53

Hej Inger
Jeg har fået fjernet endetarmen og det meste af bækkenbunden og noget af halebenet, og så er der lagt en kunstig meshe ind, for at forhindre nedfald af de andre organer. Mine smerter ligger inde i bækkenet og er nok nærmest lokaliseret til det område hvor endetarmen sad. Der er flere grunde til at mit smerteproblem er blevet kronisk, men man hælder nok mest til at det er nervesmerter. Jeg får en hel del medicin for det, som ca. fjerner halvdelen af problemet. Men at skulle tage medicin fast giver jo så andre problemer. En gang imellem trækker det ned i det højre ben, men det er ikke det væsentlige problem. Jeg forsøger at indrette mit liv så godt som jeg kan og forsøger at fokusere på andre positive ting. Men kan ikke komme uden om at det er anstrengende og trættende altid at skulle forholde sig til og planlæge sit liv udfra et smertesynspunkt.
Venlig hilsen Birgit

søstehansen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. jun 2012 09:32

Re: Mange døjer med stærke kroniske smerter efter endetarmsk

Indlægaf søstehansen » 22. jun 2012 18:25

Hej igen!

Ja, det er jo helt andre problemer du har. Jeg kan forstå at din operation var mere omfattende end min og at de har fjernet meget mere. Det må virkelig være svært at have smerter konstant. Jeg har kun smerter i perioder og klarer det uden smertestillende medicin.
Men det er rigtigt at det påvirker een meget i hverdagen når smerterne er ved at overdøve det hele. Så kniber det at være positiv.


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst