Kinderæg IGEN

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Gæst igen

Kinderæg IGEN

Indlægaf Gæst igen » 21. feb 2012 21:16

Hejsa
Her er jeg igen.
Jeg kan se, at mange har læst mit indlæg/ mine spørgsmål, men ikke mange har haft erfaringer at hjælpe med.
Jeg har nu datoen. Det sker næste tirsdag den 28.2. Jeg glæder mig meget, fordi det er meningen, at jeg skal få det bedre. Det får jeg hver gang jeg lægger mig på Hvidovre, og jeg har prøvet det en del gange. Men jeg synes, det denne gang er ret omfattende, og derfor spurgte jeg til erfaringer. Der er måske ikke så mange, der skal have lavet de tre ting i samme hug: fjernelse/lukning af endetarm + flytning af stomi + reparation af brok. Men det skal jeg. Jeg har selv bedt om det, og "de" har accepteret det i én og samme operation. 3 kirurger (3 mikrospecialer), en del timer i dyb søvn og en bunke timer på sofaen bagefter.
Jeg lyder kry. Men det er jeg ikke. For selv om jeg har prøvet det meste og denne operation er planlagt på alle måder, så er jeg også lidt ..bange..bekymret...ked.
Kan nogen hjælpe mig med det????
Jeg har oplevet (og overlevet tarmslyng), pyoderma-bøvl, fissurer, fistler osv osv... Kom an: gør det nemmere at være mig. Jeg har, sgu, for pokker, et liv at leve!!!
K.h. Lise

Peter Sørensen

Re: Kinderæg IGEN

Indlægaf Peter Sørensen » 21. feb 2012 21:57

hej
held og lykke på tirsdag, jeg er sikker på at de kun går med til det fordi det giver god mening med at gøre det i en seance, flytning af stomien og brokoperationen foregår jo oppefra og lukning af endetarmen nedefra, så de vil have det fulde overblik ved operationerne. :)
har selv kun prøvet 2 specialer ved samme operation, tarmkirurg og plastkirurg, det var kun i dagene efter at det gav lidt "problemer" fordi de ikke lige kendte hinandens områder, så det gav lidt ventetid på svar fra den rette læge.


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst