brok

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Annie
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. okt 2009 17:50
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Albertslund

brok

Indlægaf Annie » 13. jan 2012 23:09

Hej med jer. :)
Vil lige høre om nogen, ved noget om brok, som ikke er et brok.
Jeg har åbenbart noget tyktarm, som ligger i et hulrum mellem musklen og huden, men som altså ikke er et brok, det er tydeligt at der ligger noget tarm, jeg han både se og mærke det, stomien fungerer dårligt, og når det er rigtigt dårligt, ser det virkeligt mærkeligt ud, :shock:
jeg er blevet scannet,men kan ikke forstå at det ikke er brok, når det ligger der.
lægen ville tale med en anden læge, om man muligvis kunne hive det tarm ud som ligger der,
hvis ikke, kunne en stor operation komme på tale, men det er også noget skidt, fordi jeg sidste blev opereret for et brok fra tyndtarmen og fik sat et net ind, en ny operation kunne måske ødelægge det. Håber at nogen kan hjælpe.
Venlig Hilsen Annie. :wink:

Peter Sørensen

Re: Smerter i endetarm efter stomi

Indlægaf Peter Sørensen » 14. jan 2012 00:55

Hej Annie

Du har det man kalder et falsk brok det kan opstå ved både kolo og ileostomi ,med enten tynd eller tyktarm.
Du kan se lidt her om hvad det går ud på her.

http://www.e-pages.dk/scanpub/16/28

Prøv evt at få en henvisning eller en second opinion til Bispebjerg hospital, de har stor erfaring i alle typer af brok ved stomier.

hsm
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. maj 2011 15:48

Re: brok

Indlægaf hsm » 14. jan 2012 17:09

Har selv noget ligenende. Heldigvis uden de store gener. Er blevet undersøgt og lægen kunne operere det igennem stomien, hvis det bliver meget generende. Det var tilsyneladene ikke nogen stor sag, men jeg ser tiden an.

Annie
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. okt 2009 17:50
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Albertslund

Re: brok

Indlægaf Annie » 15. jan 2012 17:55

Hej Peter :D
Tak for dit svar. :)
Det er jo det der er det mærkelige, :?: at de på hermie amb på hvidovre siger at det ikke er brok,
jeg har troede at jeg havde et glidebrok, da tarmen ligger i det hulrum mellen huden og
musklen, og det er dem fra hermie amb som har sendt mig til tarmlægerne.
tarmlægen sagde at han aldrig havde set sådan noget før. :?
Venlig Hilsen.Annie. :wink:
Hej hsm. :)
Tak for dit svar. :D
Er dit heller ikke et brok, det lyder rigtig godt, hvis de kan lave det fra stomien, selvom du ikke syntes du behøver det, der er ikke nogen der har talt om at det kunne man prøve, kun at man kunne hive den op og klippe af, :lol: eller muligvis blev nød til at flytte stomien :cry: .
Venlig Hilsen. Annie. :D


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster