Et sandt Kinderæg.: fjernelse af rectum, flytning af stomi o

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Gæst

Et sandt Kinderæg.: fjernelse af rectum, flytning af stomi o

Indlægaf Gæst » 2. jan 2012 21:11

Et sandt Kinderæg.: fjernelse af rectum, flytning af stomi og net i brok
Ja, så heldig er jeg lige nu, for det står lige foran mig. Jeg føler mig faktisk ret heldig, fordi jeg er blevet lovet, at de vil gøre det i samme operation, 3 felter = 3 kirurger, men 1 operation.
Jeg har prøvet det meste: fistler, tarmslyng, mange forsnævringer, flere forskellige typer stomi, fjernelse af tyktarm, Pyoderma osv. osv. Så det er jo ikke ligefrem første gang, jeg skal opereres, men denne gang er det nok lidt mere omfattende på én gang..
Jeg er bare ikke helt klar over, hvor lang tid jeg skal bruge på at blive mig selv igen. Findes der nogen her, der har oplevet samme *? Gik det nemt? – eller var det slemt?
Mvh. LL

Peter Sørensen

Re: Et sandt Kinderæg.: fjernelse af rectum, flytning af sto

Indlægaf Peter Sørensen » 2. jan 2012 21:45

Hej LL

Jeg tror at efterforløbet/rekrations tiden afhænger meget af hvordan operationerne skal foregå, om det skal være åben operation eller en kikkertoperation.
Da du er opereret gentagne gange, er det afgørende punkt vedr. valg af operations metode, hvor mange sammenvoksninger/arvæv du har i bughulen.

Jeg håber du hurtigt er ovenpå igen , held og lykke


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst