FISTEL

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Annie
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. okt 2009 17:50
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Albertslund

FISTEL

Indlægaf Annie » 15. sep 2011 17:16

Hej Alle :D
er der nogen som ved om man kan få en fistel fra endetarmen til skeden, næsten to efter jeg har fået
kolostomi, som blev lavet nedefra, og ville man så kunne smitte sin mand, så han kan få blærebetændelse. :(
Venlig Hilsen ANNIE :P

Peter Sørensen

Re: FISTEL

Indlægaf Peter Sørensen » 15. sep 2011 17:36

hej Anni

Det kan man godt, fistler er en forbindelse der opstår hvis der er en byld eller betændelse i vævet, så dannes der en gang mellem betændelsen og hud eller mellem organer.
Hvis man har haft CU eller MB Crohn kan man have øget risiko for at få bylder og fistler.

Hvis der via fistlen løber afføring eller sekret med bakterier fra endetarm til skede, er der risiko for infektion både hos kvinde og mand.

Annie
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. okt 2009 17:50
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Albertslund

Re: FISTEL

Indlægaf Annie » 15. sep 2011 18:04

Davs Peter :D
tak for dit altid hurtige svar, jeg har ikke nogen sygdomme, fik stomi p,g.a en fejloperation :cry:
jeg har fået, her på det sidste en masse slim i skeden,som ligner det slim som kommer fra endetarmen
og min mand har lige haft en rigtig slem blærebetændelse, :oops:
Venlig Hilsen ANNIE :D


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster