mærkelige "udposninger"

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Heidi Busk
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. okt 2010 09:20

mærkelige "udposninger"

Indlægaf Heidi Busk » 20. apr 2011 20:07

Hejsa
Så er jeg her igen med et mærkeligt spørgsmål.
Men da jeg har mange smerter holder jeg meget øje med min stomi. Fik nemlig koldbrand i den da den blev anlagt.
Synes den er blevet meget ujævn med nogle mærkelige "udposninger" eller "udvoksninger". Det er lidt svært at forklare men hvis I selv har haft eller har ved i nok hvad jeg mener.
Vil selvfølgelig opsøge lægen efter påske hvis ikke det forsvinder.
Men er der nogen der ved hvad det kan være???
Hilsen fra en der er led og ked af sin stomi :cry:
God påske

Peter Sørensen

Re: mærkelige "udposninger"

Indlægaf Peter Sørensen » 20. apr 2011 21:06

hej Heidi
Det er næsten helt sikkerrt granulomer, det er nogle små vorteagtige gevækster, man kan få på selve stomien,og i overgangen mellem hud og stomi, de kan bløde og væske og gøre det svært at tilpasse bandagen, hvis de generer, så lad stomisygeplejersken se på dem, de kan behandles med frysning eller lapis ætsning, uden smerter :)

laso
Indlæg: 23
Tilmeldt: 2. jan 2010 00:31
Årgang: 1979
Stomi siden: 2010
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: mærkelige "udposninger"

Indlægaf laso » 21. apr 2011 11:02

Hej

Jeg havde på et tidspunkt også nogle granulomer, som Peter beskriver. De forsvandt helt af sig selv. Men mens jeg havde dem kunne de godt gøre lidt ondt, nærmest stikke lidt.

Lars


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster