Udflåd fra endetarm

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Jes

Udflåd fra endetarm

Indlægaf Jes » 24. feb 2006 17:58

Hej alle. Jeg har illostomi og har igennem de 3 år jeg har haft den, haft problemer med endetarmen som ikke har villet gå i ro. Det første år blev den medicineret i perioder, hvilket også hjalp. Men med tiden blev perioderne længere og længere for tilsidst blot at være konstant.
Så igennem det næste lange stykke tid havde jeg 4-5 ture på toilettet om dag med gulligt betændt slim ud af endetarmen.
Til sidst fik jeg lov til at selv at styre min medicin hvilket hjalp. I stedet for et tage medicin lokalt hver dag, så begyndte jeg at tage noget mildere (colifoam) hver tredie-fjerde dag eller efter behov. Det har så igennem det sidste halve år bragt så meget ro over min endetarm at det betændte er stoppet og jeg typisk kun har en eller to ture på toilettet med slim - om ugen! Jeg bruger så stadig colifoamen efter behov. Hvis jeg har haft en dag med slim og jeg kan mærke at min endetarm begynder at blive irriteret og røre på sig, så får den en lille dosis hvorefter den går til ro igen. Hvis den virkelig får lov til at blive irriteret, hvor det f.eks. ikke er muligt at komme på toilettet og komme af med slimen og det derfor får lov til at sidde og genere i længere tid, så kan der godt komme nogle små blodpletter med i slimen. Ligesom når man pudser meget næse. Men det er vidst også ret normalt.

Det er jo meget dejligt - navnlig fordi jeg har læst om så mange andre, som aldrig har fået ro over endetarmen.

Men nu kommer mit spørgsmål. Nu hvor min endetarm nærmest er normal, så oplever jeg jo ting som jeg ikke tidligere har oplevet. Bl.a. oplever jeg engang imellem, at endetarmen nærmest får et anfald - lidt i stil med ens næse pludselig bliver meget snottet hvis den bliver irriteret. F.eks. her til morgen da jeg stod op og var i bad kunne jeg pludselig mærke at der var noget der skulle ud. Jeg gik selvfølgelig på toilettet og der kom så en del slim (meget lysegult med lidt brunt i). Jeg kunne også mærke at endetarmen i det hele tager pludselig var ret aktiv.

Efter at have spist morgenmad fik den et nyt anfald og jeg var på toilettet igen, denne gang var det endnu mere vandigt og jeg kunne også se at slimhinden var ret irriteret da der var nogle små blodpletter med i noget af slimen.

Efter den omgang så gik endetarmen så i ro igen. Jeg har dog haft brug for en enkelt gang at skulle tørre efter.

Er det normalt - når ens endetarmsstump altså er normal - at den engang imellem går helt agurk og laver en masse slim - for derefter at gå til ro igen?

Peter Sørensen

udflåd

Indlægaf Peter Sørensen » 25. feb 2006 00:07

Hej Jes

Da jeg stadig havde min endetarmsstump, oplevede jeg også at den i perioder "flippede" ud og dannede mere slim, efter hvad jeg har kunnet opspore, vil den opføre sig ligesom de tarme som den ikke længere har forbindelse med, dvs, hvis du får en maveinfektion som speeder bevægelserne op vil det også påvirke stumpen, tarmslimhinderne danner slim efter behov og efter hvordan de er påvirket af føde og evt sygdom, så det kan sagtens være det du oplever.

selv idag hvor min endetarm er fjernet ( blev gjort i 1998)kan jeg få behov for at skulle sætte mig på et toilet, for at få de nerver og muskler der før havde forbindelse med endetarmen til at slappe af, det skyldes en form for fantomsmerter.
Hvis jeg har ondt i maven får jeg også kramper i den endetarm der er fjernet.

en læge der underviste på Copa rådgiverkursus 2005, fortalte at nogle patienter havde effekt af at tage imodium, i de perioder hvor den dannede meget sekret, jeg ville dog lige vende det med min læge inden jeg begyndte at eksperimentere selv, det er trods alt ikke smart hvis man har tendens til tarmstop.
Andre skyller stumpen med isotonisk saltvand for at få klumper og sej slim løs.

Jeg er jo ikke læge, men colifoam indeholder jo binyrebark, det gør jo blandt andet hud og slimhinder mere tynde, jeg ved ikke om det kan være
medvirkende, det må du evt tale med lægen om.

Katja H

Indlægaf Katja H » 4. mar 2006 21:43

jeg oplever også nogen gange at jeg pludselig skal tømme stumpen flere gange på en dag, selvom der normalt kun kommer noget ud ca. en gang om ugen. Har en fornemmelse af at det hænger mere sammen med at stumpen af en eller anden grund er mere aktiv (bevæger sig mere) end med hvor meget slim den producerer... Tit er det hvis jeg er lidt stresset. Så tror ikke det er noget man skal være specielt nervøs for...

Jes

Indlægaf Jes » 5. mar 2006 19:47

OK - det er da rart at vide at det er nogenlunde normal :D

Men jeg må indrømme at det er noget irriterende når stumpen virkelig har "humørsvingninger" - på trods af at man ikke decideret har noget udbrud i den.

Men jeg har dog allerede fundet ud af, at det er kun når stumpen er rigtig irriteret - feks har haft slim der har irriteret i længere tid - at der kan komme lidt blod med i slimen. Også hvis man flere gange har haft tendens til at presse og derved har irriteret den endnu mere.

Er det også sådan du oplever det?

Jeg er helt enig i, at stress går lige i stumpen. I sin tid før jeg fik stomi - og før jeg overhovedet fik Crohn - det kunne jeg opleve at jeg pludselig skulle på toilettet, når stress og nervøsitet pludselig blev for meget.

Katja H

Indlægaf Katja H » 7. mar 2006 23:24

Jeg har heldigvis ikke set noget blod i lang tid. Det er faktisk helt hvidt det der kommer ud. Ved ikke om blod behøver at være et tegn på aktivitet? Men hvis du ellers har det godt er det nu heller ikke noget jeg ville være bekymret for.

Synes også det er lidt interessant med hvordan stress påvirker stumpen. Jeg kan i hvert fald tydeligt huske hvordan stress kunne sende en på toilettet inden stomien kom til. Og det mærkelige er at hvis jeg får stress nu mærker jeg det kun på stumpen og slet ikke på hvor meget der kommer i posen.

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf GR » 8. mar 2006 16:59

Hejsa Jes. Jeg fik min første stomi for 5 år siden og har også en lidt træls stump til tider. Jeg får min tjekket en til to gange om året. I starten var det ligesom beton det der sad deroppe, kunne ikke selv få det ud. Så havde jeg et udbrud af min MC i den, det mærkede jeg stort set ikke noget til. De sidste par år, har den i perioder været rigtig træls, uden at være syg. Jeg trykker puds ud hver dag, der er ofte blod med i mit, når den er træls, men har ingen betydning i mit tilfælde, da stumpen er som den skal være i mit tilfælde.
Min kramper også sommetider, så man kan vågne om natten f.eks. Den er i perioder lidt øm og det trykker meget deromme.
Jeg synes min laver mere puds jo mere aktiv jeg er. Går jeg en lang tur, skal jeg af med noget bagefter. Jeg synes ikke min rigtig bliver påvirket af stress, da det ikke er noget jeg gør det i. :)
Tror lidt min sommetider er træls fordi jeg lidt ofte trykker puds ud, men kan hurtig mærke der er noget synes jeg og det trykker på, så vil gerne af med det.

LQ

Indlægaf LQ » 17. jun 2007 01:12

Jeg oplever også at min stump bagtil kan have sit helt eget liv. Nogle dage kommer der ikke noget - andre dage er det meget vand-agtigt. og nogle gange synes jeg bare lige, at jeg skal ud og presse, selv om det ikke kommer noget. Heldigvis er lukkemusklen stadig helt tæt.

Desværre har jeg lige oplevet, at der på toiletpapiret var forholdsvis meget blod. Ikke frisk blod, men blod i slimen. Jeg skal ærligt indrømme, at det gør mig noget nervøs, så jeg vil gerne lige høre, om andre også har oplevet dette.. Det skal lige siges, at jeg lige har afsluttet min eksamen, men nogle vanvittig stressede og lange dage på mit uddannelsessted.

Dettil kan jeg stadig - på trods af, at jeg har haft stomi i 1½ år nu - stadig få en voldsom kløe og lidt svie bagtil, som dengang hvor jeg konstant løb på toilettet under mit sygeforløb. Nogle som har nogle gode råd til det, for for pokker det kan klø bagtil, og det er jo ikke den mest yndige bevægelse af foretage sig.. :lol:

/LQ

Peter Sørensen

slim fra endetarm

Indlægaf Peter Sørensen » 17. jun 2007 10:46

Hej LQ

Til kløen kan du anvende barriere creme, det kan købes ,der hvor du får poserne.
Natusan kan også anvendes, det er fugten der irriterer huden, så et lag salve eller creme kan beskytte.

Blødningen kan skyldes at slimhinden er irriteret , det kan være du lige skal bede om en tid, og få kontrolleret stumpen, og om kløen evt. kan være svamp.

Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Thorun » 29. jul 2009 07:10

MC-patient. 31 år. Ileostomi i 2003.
Ved ikke om jeg skal fortsætte denne tråd, som handler om mit spørgsmål - eller om jeg skal oprette en ny tråd. Pt. vælger jeg at fortsætte denne.

Situation:
Jeg har selv en endetarmsstump hvor der komme slim ud. I de første par år efter min ileostomioperation (2003) var slimen tyk og brunlig. Jeg skulle cirka på toilettet hver 2. dag og få det tømt ud.
Nu efter at jeg har fået foretaget en kikkertundersøgelse af stumpen (2009), samt fået taget 20 biopsier af stumpen, har jeg haft ræcer-slim 3-4 gange dagligt. Meget blodigt hver gang! Det synes jeg er død-irriterende. Før var det fint til at leve med. Nu har jeg igen (som før stomi-operationen) behov for at have et toilet i nærheden af mig altid, hvis denne slags "ræcermave" pludselig viser sig. Sådan har situationen været de sidste 4 måneder nu.
Jeg ser (måske fantom)symptomer på aktivitet i min MC alle vegne; blandt andet når slimens konsistens er ændret så meget - og vedvarende. Mine blodprøver fejler dog intet.

Ubrugelig løsning
Min læge udskrev en recept på nogle stikpiller (de der typiske betændelsesdæmpende nogen til MC-patienter). Næste problem er så bare, at jeg har en kraftig forsnævring lige inden for lukkemuskelen. Så selvom jeg klipper stikpillerne over, skal jeg faktisk stadig holde den "på plads", da der ikke er plads til at den bare kan "smutte ind" og sidde fast. Efter jeg har prøvet stikpillerne, er ræcer-slimen dog også aftaget. Problemet er bare at det brænder i måsen 15 minutter efter første halvdel af en stikpille er indtaget. Så det har jeg droppet igen. Det fungerer bare ikke.

Andre idéer?
Dejligt at læse, at det er forholdsvist normalt. Jeg søger bare med lys og lygte efter "et mirakel" der kan dæmpe aktiviteten i stumpen. Jeg er lærerstuderende og har også lige været igennem en stressende eksamen, er lige flyttet til Vejle og skal giftes om 2 mdr. Plus alle de telt-ture jeg har været på i sommerferien indtil videre. Jeg kan godt se, at kroppen måske er stresset, selvom jeg forsøger at planlægge så meget som muligt, så jeg har alting sat op i skemaer. (Dette tror/håber jeg på, er afstressende).
Hvad er fx. det der Colifoam som bliver nævnt?

Er operation nødvendig?
Mit næste problem / spørgsmål henvender sig nu til de MC-patienter der har fået fjernet endetarmsstumpen, da jeg måske overvejer denne operation. Både set i lyset af, at der er forhøjet risiko for kræft i endetarmsstumpen, men også pga. denne ny-anokmne ræcer-slim som generer mig en del.
Jeg tror jeg vil stille dette spørgsmål i en anden eksisterende tråd:

http://www.copa.dk/forum/viewtopic.php?f=21&t=825

maiken
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. okt 2006 22:30
Årgang: 1984
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Udflåd fra endetarm

Indlægaf maiken » 30. jul 2009 22:14

Jeg har også lige et spørgsmål, der kan passe under dette emne!

Jeg har colostomi og har en del slim der kommer ud bagfra. Siden foråret har jeg døjet med eksem/udslæt/hudløshed. Det klør meget, blødte og væskede, så jeg gik til lægen, og han podede det. Der er masser af stafyliokokker i skidtet. Siden da har jeg prøvet et utal af cremer og været på antibiotika On/off...

Jeg er ved at være desperat, for det klør som sagt ekstremt meget. Kan bakterierne komme fra det slim? eller er det bare en tilfældighed?

Tager gerne imod råd
kærligst Maiken
http://www.maikenp.blogspot.com
colostomi 2006

Peter Sørensen

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Peter Sørensen » 31. jul 2009 00:01

Hej Maiken

Jeg tror at bakterierne kommer fra selve huden, vi har dem alle sammen ,men de kan komme i overtal så der kommer infektion.
Hvis huden er udsat for udsivning omkring endetarms åbningen , bliver den sårbar og modtagelig for de bakterier og svampe vi alle har på huden.

Prøv at anvende en bariere creme, zink salve eller natusan for at holde væsken fra slimen væk fra huden.

karinaa

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf karinaa » 1. aug 2009 20:55

hej

jeg vil også gerne lige lægge lidt til dette indlæg, har i den sidste uges tid haft rigtig meget pres fra endetarm, det er vildt underligt. Har da haft lidt hele tiden, hvor det så munder ud i at posen fyldes, men nu kan jeg klemme lidt hvidt ud. Nogen gange kan jeg også klemme og det føles som om der kommer noget uden at der gør og så letter det helt! Det er ligesom at have diare uden at kunne komme på toilet det er meget ubehageligt!
Fik taget temp. på hosp. den anden dag i numsen og har haft ondt lige siden, hmm hvorfor? har puttet creme på men kan man virkelig få ondt af så lidt?

karina

evb

et helt andet spørgsmål

Indlægaf evb » 2. aug 2009 10:49

Hej Peter

Jeg har tænkt meget over at jeg ikke synes det er så fedt at jeg desværre har kommet til at skrive mit fulde navn under mange af mine indlæg.

En veninde og jeg kom til at snakke om det en dag, og hvis nogen søger mit navn under google, så kommer der noget med hæmoroider frem, haha meget charmerende!! hihhi.

Mit spørgsmål er såmænd bare om der er mulighed for at jeg kan få slettet mit navn på disse indlæg??? Det ville jeg blive meget glad for!!

Venlig hilsen Eva

Peter Sørensen

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Peter Sørensen » 2. aug 2009 11:51

Hej

Jeg har slettet indlægget med hæmoroider, men det vil stadig dukke op på google og andre søgemaskiner, fordi det de viser ved en søgning ,er kopier af sider ,der er og har været på nettet.
Man kommer dog ikke ind på det viste, hvis man klikker på det.
Søgemaskinerne fjerner normalt ikke eskisterende henvisninger, flere gange om året.

Peter Sørensen

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Peter Sørensen » 2. aug 2009 12:00

Hej Karina

Hvis din slimhinde er meget følsom, eller betændt ,så skal der ikke meget til at give den en rift og smerter.

Smerterne, ved tømning du beskriver er en form for krampe i endetarmen, den tror stadig der er fobindelse til resten af systemet, så hvis din tyndtarm arbejder hurtigt, tror den også den skal tømmes, det kan så klares som du også gør ved at sætte sig på toilettet for at "lette trykket".

Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Thorun » 3. aug 2009 11:11

Efter at have læst et sted i denne tråd, at bare det at presse lidt med den resterende stump, kan være nok til at irritere slimhinden og derfor give blødende slim fra endetarmsstumpen, har jeg forsøgt at lade være med at "forcere" presset. Jeg sidder nu blot og lader pudset/slimen løbe i den hastighed det nu selv naturligt har lyst til - helt uden at spænde/presse nogen steder. Og i løbet af faktisk 1-2 dage er den blodige slim-mængde reduceret en del!
Jeg tror blødningerne startede efter jeg fik taget godt 20 biopsier (årlige kræft-tjek) samtidig med at jeg på dette tidspunkt også gik ind i en meget stressende periode. Konsistensen er stadig vandtynd, men antallet af denne type toiletbesøg er også reduceret fra 4-5 stykker dagligt til 1-2 stykker dagligt. Håber, at det med tiden bliver endnu mindre.

Hvad gør man egentlig med alt dette, når ringmusklen ikke har power nok til at holde det tilbage? Går man så med en slags indlæg / ble? Eller er det der, man skal overveje en operation?

Mvh. Rune

Peter Sørensen

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Peter Sørensen » 3. aug 2009 14:32

Hej Rune

jeg benyttede trusseindlæg, i de perioder hvor det var værst, de kan fås med klister så de bliver på plads i underbukserne, de kan fås i forskellige størrelser og tykkeser efter behov.
Jeg prøvede også med et non wowen kompres ,det faldt ud gennem buksebenet ,så det var ingen god løsning for mig. :oops:

Jeg ville vende situationen med lægen, det er ikke holdbart i længden, hvis du skal have sådan en omgang, hvert år efter kikkertundersøgelse.
Selvfølgelig kan stress godt være en del af årsagen, endetarmens reflekser er meget modtagelige overfor nervøsitet og stress,(eksamensmave er et godt eksempel), uanset om der er indhold i den og forbindelse til resten af tarmsystemet.

Man kan få et hjælpemiddel mod inkontinens , jeg ved ikke om det er en mulighed i din situation.
Analprop:
Er en lille tampon, man fører op i endetarmen med det formål at forhindre udløb af afføring. Proppen kan sidde i op til 12 timer. Man oplæres på sygehus i brugen.

karinaa

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf karinaa » 3. aug 2009 16:41

hej

ja det var godt jeg tog på hospital, de der fistler hvad sker der lige!!! De skyllede mit sår men vandet kom ikke ud igen, men det pressede i endetarm ligesom jeg har følt tit. Det viste sig efter en scanning at der fra operationssår gik en fistle til endetarm!! Vildt! Hvad sker der lige med min krop! måske var det den clips som kom ud af såret som havde vandret hele vejen og lavet en fistle!
Det eneste positive er at nu vil de lægge min stomi tilbage selvom såret ikke er helet og så prøve at fjerne fistel samtidig!

karina

Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Thorun » 3. aug 2009 16:47

Hej igen Peter.

Jeg tror, at jeg ville blive henrykt, hvis blot jeg kunne benytte denne analprop. Men 1 millimeter inden for ringmusklen er der tilsyneladende en forsnævring (arvæv eller? pga. fistler, sygdomsaktivitet og div.).
Men selv det at få stoppet en stikpille helt ind i måsen er umuligt. Selv en halv stikpille skal jeg holde på plads, til den har en størrelse som en ært, før den selv kan blive siddende. Så det udelukker desværre også brugen af analprop for mit vedkommende. Desværre.
Det med at få noget op i endetarmen har jeg dog brugt tidligere i forbindelse med seksuelle udskejelser, men dette er så også fortid blot. Dette er også et område jeg intet ved om, ved en eventuel operation. :?:

Mvh. Rune

Ps. Jeg har, før jeg fik stomi, også gået med en form for "indlæg" imellem balderne pga. fistler der sivede omkring ringmusklen. Dette indlæg - foldet toiletpapir - havde også en tendens til at falde ud gennem buksebenet. Specielt pinligt, når jeg var i skole eller til fest.... :oops:

Betina

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Betina » 7. dec 2010 11:00

Nu er jeg slet ikke inde i stomi verdenen.
Men hvis det er en permanent stomi, hvorfor beholder man så "stumpen" bagtil?
Hvorfor får man ikke bare lukket analåbningen lige indenfor ringmusklen?
Altså jeg kan godt forstå, hvis man er vild med analsex, at man ønsker at bevare en åbning dér (ikke at jeg siger, det er derfor i alle har jeres "stump"). Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at beholde et analsex samvær i den situation?
Håber i vil hjælpe en nysgerrig i at forstå det hele lidt bedre.

Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Thorun » 7. dec 2010 11:39

Betina skrev:Men hvis det er en permanent stomi, hvorfor beholder man så "stumpen" bagtil?
Hvorfor får man ikke bare lukket analåbningen lige indenfor ringmusklen?

Jeg har stillet mig selv dette spørgsmål i lang tid.
    Nogen læger siger, at det er en stor operation at få stomi (6-timers arbejde vistnok) og det er en endnu større operation at få fjernet måsen. Det handler om at flytte noget muskel fra låret (som Peter måske kan fortælle mere om) og lang efterfølgende sygeperiode.
    Og hvis man så lægger de to operationer sammen, så bliver det noget af en marathon - både på operationsbordet, men også efterfølgende. Man skal jo have et godt helbred, for at være syg så det betyder jo stort tab af muskelvæv når man ligger passiv i sygesengen.
    Og (min egen teori) langt de fleste får lavet stomioperationer, når de bare ikke vil være syge mere. Altså når man i forvejen er syg/afkræftet. Derfor vil det være yderst uhensigtsmæssigt at foretage de 2 operationer på samme tid, på afkræftede mennesker.
    Kirug Niels Qvist plejer at sige om operationer: "ja, i kommer jo tilbage før eller siden - det er bare et spørgsmål om tid." hvis man fx. siger nej-tak til en operation.
    Der er jo også en forøget risiko for at få kræft i stumpen, når den bare er inaktiv og små-irriteret.
    Og så er der jo også den risiko ved at blive lagt i narcose, at man ikke vågner op eller får andre mén.
Men jeg har intet hørt fra sygehuset om man bør eller ikke bør få fjernet stumpen. Og de indkalder jo ikke bare sådan lige til en større operation for sjov.

Betina skrev:Altså jeg kan godt forstå, hvis man er vild med analsex, at man ønsker at bevare en åbning dér. Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at beholde et analsex samvær i den situation?

Jeg har intet kunne finde om dette emne, så jeg må antage, at det er endnu mere tabubelagt end at snakke om stomi? Men eftersom ovennævnte påstand (jeg har fra min læge) om at endetarmsstumpen er lettere irriteret (måske endda betændt i mild grad), så tror jeg det er svært at have analsex uden at det enten gør ondt, eller bløder i stor stil.
I Thailand har jeg dog set udsendelser med transvestitter (fra mand til kvinde), der får lavet skedeåbninger/indgange af huden fra deres penis'er til brug, når de skal have sex med mænd. Ved ikke helt hvordan sådan noget fungerer, men tvivler på, at det er en praksis man bruger i Danmark.

Peter Sørensen

Re: Udflåd fra endetarm

Indlægaf Peter Sørensen » 7. dec 2010 12:01

Hej Betina

Man bygger det på en risikovurdering af den enkelte, hvor alder, grundsygdom ,fysiske tilstand vægtes.
Som Rune skriver er det en stor operation, hvor der skal arbejdes gennem bækkenbunden, op af de store nerver til benene samt nerverne til kønsorganerne, så der skal være en vurdering af plusser og minusser før kirurgen sætter en på listen.
Man kan ikke lukke stumpen af i både top og bund, da den vil producere slim der skal kunne komme ud og som alle andre er der en risikko for at få endetarms cancer, som man så ikke kan undersøge.

Analsex kan dyrkes efter aftale med kirurgen, da der kan være forhold,som arvæv ,forsnævringer infektion eller andet der kan gøre at risiko for skade eller bristet tarm er forøget.


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster