gigt/led og muskelsmerter

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
lone
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. dec 2010 12:29

gigt/led og muskelsmerter

Indlægaf lone » 22. jan 2011 20:33

søges: andre med diagnostiseret gigt pga. colitis

Efter små 10 år med colitis fik jeg illiostomi i 2002.
før operationen havde jeg det første "gigt" udbrud i højre håndled.
Efter operationen og til nu 2011 er gigten accelereret.
Fra udbrud i et enkelt håndled er der nu også daglige og især natlige smerter i skulderled, knæled og nedre ryg. hertil kommer smerterne som er mere ustabile fra nakken,fingre og mellem fod led. det sidste 1½ år er det acceleret voldsomt. Jeg har nu taget konsekvensen og er halvtidssygemeldt og igang med en arbejdsprøvning, med håbet om et fleksjob fremover.
Jeg er 50 år og har været fuldtids arbejdenede med ekstrem mange indbyggede pauser indtil efteråret 2010
jeg skal for god ordens skyld nævne at jeg har været til reumatolog endda flere i årene og der er ingen tvivl hos dem at det er følgesygdom til min colitis. De siger også fint at det vil arte sig svingende som colitisen gjorde da jeg havde min tarm.
Er der andre derude som også er så plaget? hvordan takler i smerterne? jeg har endnu ikke kunnet dulme smerterne uden at det er ved indaktivitet, og det tror jeg heller ikke er godt. Er der nogen som er kommet på flexjob/pension - vel og mærke pga. gigten.
skriv gerne til aagaarden@tdcadsl.dk eller ring 2013 8258
på genhør Lone

Peter Sørensen

Re: gigt/led og muskelsmerter

Indlægaf Peter Sørensen » 23. jan 2011 21:51

Hej Lone
du er i hvert tilfælde ikke alene du har den hyppigste følgesygdom til CU og MB crohn, der kan medføre fleksjob eller pension, derfor er det godt :( at man har anerkendt at det er en følge til grundsygdommen.

http://www.copa.dk/raadgivning/komplika ... taendelse/

http://mcogcu.vores-forum.dk/index.php og www.ccf.dk (kun hvis du er medlem), vil du kunne finde andre med samme historie

lone
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. dec 2010 12:29

Re: gigt/led og muskelsmerter

Indlægaf lone » 20. mar 2011 22:49

Hej igen

Jeg dybt taknemmelig over at bo i Danmark.
Jeg er glad for at betale skat
hvorfor?
jo, jeg må leve med smerter i en eller anden form dagligt.
jeg bliver bedre og bedre til at tilpasse mine aktiviteter og hvile til den krop som ikke vil helt som jeg.
Jeg er fået hjælp at kommunes virksomhedskonsulent og har nu fået mit arbejdsliv til at passe bedre til arthritten.
Jeg er nu blevet bevilliget fleksjob.
Oven i købet her i min egen virksomhed.
tænk at kunne være noget for andre-mit arbejde,
gøre noget godt for sig selv-tilpasse mig min sygdom
og så med støtte og økonomisk hjælp
Det er Danmark 2011 og det er jeg stolt af - og ja: taknemmelig.

kærlig hilsen til jer alle
Lone


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst