Problemer med kvalme og tynd mave

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Anja

Problemer med kvalme og tynd mave

Indlægaf Anja » 9. okt 2010 23:20

Hej

Tænker om der er nogen, som har haft problemer med mange vandige output og meget kvalme et stykke tid efter fjernelse af tyktarmen ?

Min mand på 36 år, fik fjernet sin tyktarm i juni i år efter et stort udbrud af sin CU, som han har haft i 16 år. Han har igennem en måned nu, haft det rigtigt dårligt med mange vandige output, og meget kvalme. Det skal dertil siges han har tabt sig 6 kg. på ca 3 uger...... Han har været sengelæggende de sidste 3 dage nu.

I sidste uge var han ude og få væske via drop 3 gange, da han var dehyderet. Vi var til en lægesamtale i torsdags, hvor han fik af vide han skulle tage imodium 2 gange om dagen sammen med et mavesår præparat, og noget kvalmestillende for og mindske de tynde output og hans kvalme.
Jeg må sige følelsen man har efter sådan en lægesamtale, var meget nedslående. Det virker som om de ryster en pose af ideér, og trækker et kort som lyder som en god ide´ :roll:

Jeg er rigtig bekymret for om der er noget helt galt. Forløbet vi har haft på Køge sygehus, har været rigtig dårligt i forvejen. :(

Jeg håber måske nogen herinde kan hjælpe med nogle svar. Måske har i selv været ude for det samme.

Hilsen en meget bekymret kone Anja

Peter Sørensen

Re: Problemer med kvalme og tynd mave

Indlægaf Peter Sørensen » 10. okt 2010 00:19

Hej Anja

Når der opstår problemer efter et stykke tid, efter operationen ,kan det være svært at sætte en finger på årsagen, det kan være en almindelig maveinfektion,eller komplikation som arvæv, en fiberprop i tarmen og derfor vil man oftest starte med en symptom behandling for at nedsætte outputtet og styrke væske balancen, hvis behandling med drop og stoppende medicin ikke virker, skruer man op for undersøgelser og udredning for at se om man kan finde andre årsager.
Husk at i kan bede jeres læge om henvisning til andet sygehus, hvis i ikke er trygge, eller bruge patient vejlederen på sygehuset til at få en god dialog, hvis i føler man taler forbi hinanden.


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst