arvævs ligenede knop...

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Brille
Indlæg: 15
Tilmeldt: 2. dec 2008 18:29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Vestsjælland

arvævs ligenede knop...

Indlægaf Brille » 21. mar 2010 22:39

Ja ved ikke hvad sådan en hedder, men i kanten af stomi og hud får jeg sådan en lille hård ting, (ala en bums) og har tidligere fået fjernet den af stomisygeplejersken med noget hun smører på med en stift. nogen som ved om man kan købe dette produkt hos Kirudan eller apotek og hvad hedder det :) håber i er med på hvad jeg mener.

Peter Sørensen

Re: arvævs ligenede knop...

Indlægaf Peter Sørensen » 21. mar 2010 22:56

Hej
det er et granulom, det er en lille vortelignende gevækst der kommer på slimhinden, formentlig skyldes det irritation fra afføring/urin, de kan brændes eller ætses med lapis af stomisygplejerske/læge (smertefrit), man kan ikke købe hjælpemidler selv, til at fjerne dem, de er ikke skadelige, men kan irritere og bløde ret kraftigt.

Peter Sørensen

Re: arvævs ligenede knop...

Indlægaf Peter Sørensen » 22. mar 2010 01:54

hej igen

jeg vil lige præcisere at får man en knop eller andet på sin stomi, skal der en læge på, der vurderer
om det er et granulom eller en polyp,specielt hvis man har haft cancer.

Brille
Indlæg: 15
Tilmeldt: 2. dec 2008 18:29
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: arvævs ligenede knop...

Indlægaf Brille » 22. mar 2010 20:52

Hej Peter og tak for svaret

Ja det er granulom, jeg kunne bare ikke huske hvad den hed, har nemlig fået stomisygeplejersken til at fjerne den før, håbede bare man selv kunne klare det. men den sidder så ikke på slimhinden som du skriver, min er på selve huden, men kan jo godt stamme derfra. må en tur derud igen en af dagene så :)


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster