indlagt igen igen

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
karina
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. jan 2004 16:48
Geografisk sted: dybvad, nordjylland

indlagt igen igen

Indlægaf karina » 26. feb 2010 21:07

Jeg skal lige have noget luft for nu kan jeg snart ikke mere. jeg blev indlagt akut torsdag den 18. febuar. jeg havde fået tarmslyng, som heldigvis rettede sig ud af sig selv igen. jeg var igennem røntgen undersøgelse og tyndtarmspassage med kontrast som satte skub i afførringen igen så blev udskreven tirsdag, og har det godt igen. men der er lige en vigtig detalje som ikke var/er i orden endnu. jeg fik under indlæggelsen lagt kateder pga at jeg ikke kunne tisse selv pga af smerter, i dag 3 dage efter udskrivelsen kan jeg stadig ikke tisse selv og har hjemmesygeplejerske til at komme 4 gange i døgnet for at tømme min blære. jeg kan ikke mere, er der andre der har prøvet noget ligende. jeg kan ikke overskue det sygdommen gør ved mig og min krop.jeg har snakket med egen læge og an siger at det kommer når det kommer, og samme besked fik jeg fra sygehuset.
God weekend
karina

Rikke Madsen

Re: indlagt igen igen

Indlægaf Rikke Madsen » 28. feb 2010 13:54

Hej !

Jeg har selv prøvet et utal af gang og ikke kunne tisse i forbindelse med smerter og indlæggelser og de har ganske ret i, at det nok skal komme, at du igen selv kan tømme blæren, men ha lidt tålmodighed.

Men hvorfor har du hjemme sygeplejerske til, at komme og tømme blæren ? Jeg plejer, at gøre det selv, så er man fri for og ha sygeplejersken til at komme hele tiden og så føler man sig måske ikke så syg osv.
Det er hospitalet der har lært mig, at tømme blæren selv og er faktisk ikke så svært.

Go bedring.

Rikke Madsen 37 år.

karina
Indlæg: 27
Tilmeldt: 3. jan 2004 16:48
Geografisk sted: dybvad, nordjylland

Re: indlagt igen igen

Indlægaf karina » 1. mar 2010 17:29

Hej rikke
Jeg kan ikkke overvinde mig selv til at gøre det, så er lidt afhængig lige nu. jeg prøver hver gang inden de kommer om jeg ikke kan men der kommer en blokering og jeg går nærmest i panik. så det er helt klart noget jeg skal have vendt med min psykolog, for helt klart at det vil være nemmer at gøre det selv.
karina


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst