andre som er fejlopereret?

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
karinaa

andre som er fejlopereret?

Indlægaf karinaa » 20. feb 2009 20:22

søger andre som er fejlopereret og så er endt op med en stomi midlertidigt. Jeg søger andre at dele erfaringer og ting med.

Krudtfisen

Re: andre som er fejlopereret?

Indlægaf Krudtfisen » 23. feb 2009 22:39

Hejsa
Ja, jeg er også fejlopereret, og sidder lige nu og læser på Copas hjemmeside, da jeg trængte til lidt "trøst" og gode fiduser. Nogle dage ser lidt mere sort ud end andre - men jeg er da enig med mange i, at der findes så fantastisk mange gode hjælpemuligheder, og det er jo skønt. Men..... jeg havde ikke problemer før, faktisk levede jeg et helt normalt liv, og skulle "bare" lige have fjernet en cyste... Alt forløb ganske fint, men 4 dage blev indlagt akut med stærke smerter. Det viste sig at min tarm var perforeret, og ja.... så blev det altså til en kolostomi.... Det var i juni. Pga. betændelsestilstand i kroppen, skulle sårene heles op fra bunden. Det tog ½ år... Og resultatet er absolut ikke kønt - og værre, det gør det ikke muligt at operere med det samme - men jeg skal først igennem en plastik operation. Inden da skal jeg tabe 10 kg - og det har jeg bare ikke motivationen til... Så - jeg forventer at det tidligst bliver til efteråret.. Indtil nu har jeg egentlig taget alt i stiv arm, men lige i disse dage, har jeg sgu lidt ondt af mig selv.. og tuder meget.
Hvordan har du det - og hvad er din historie? Måske vi kunne hjælpe hinanden med at komme hurtigt op af "hullerne"?
;-) Go' vind!

karinaaa

Re: andre som er fejlopereret?

Indlægaf karinaaa » 24. feb 2009 12:23

HEj igen

Fik helt ondt i kroppen af at læse dit indlæg, det lød lidt ligesom mig rigtig trist. jeg skulle også bare have fjernet en cyste og kom hjem efter et par dage og så var der gået hul på tyktarm og jeg blev akut opereret og fik stomi. Det er 1 mdr siden. Jeg var indlagt i 3 uger for jeg fik også lungebetændelse, vejrtrækningsproblemer og den ene nyre fungere ikke mere. Nu er jeg udskrevet og det går meget langsomt fremad og skal have lagt stomi tilbage om ½ år. måske vi kan skrive via mail så kan vi lige se om vi måske er blevet opereret det samme sted i landet m.m. karina62@hotmail.com


Tilbage til "Komplikationer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster