hej
Jeg har stadig en masse problemer med mit sår. Nu havde de fundet fistle gange i det og havde renset det op, ladet det stå åben 4 dage og lukket det. Men nu væsker det. De fandt først afføringsbakterie i det, det kunne komme fra stomi sagde de, den lå jo tæt på. Fik antibiotika for det. Næste podning viste staffylokokker, nyt antibiotika for det. Denne bakterie kunne komme fra andre mennesker sagde de. Nu idag væskede det for meget synes jeg og søgte sår amb. Da de kiggede på det fandt de en lille bitte clips som kom ud af sårhul! Hmm det var de clips som de havde brugt til at lukke endetarm med umiddelbart! De sagde den kunne være blevet udstødt og så vandret ud gennem huden og hen til såret! Måske havde den afførringsbakterie med?! Den kom jo et sted fra hvor der ikke var sterilt! (haft hul på tarm).
Så nu er jeg indstillet jeg til fistlescanning mandag. OG måske skal de operere igen!
Det er godt nok svært, der er gået ½ år nu og det forstætter. Sikke meget skade en tarm kan gøre!
OG så er jeg også ved at miste mit arb. Og vil ikke kunne klare mig på sygedagpenge! NOgen der ved hvad man gør der?
karina
byld i sår, clips som vandre
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Re: byld i sår, clips som vandre
Hej Karina.
Hvor er jeg ked af at høre at det hele går den gale vej.
Hvordan kan det være at du er ved at miste dit arbejde? Man kan vel ikke afskedige en som er sgemeldt.
M.h.t. ikke at kunne leve for sgedagpenge, så er der desværre ikke noget at gøre. Jeg får i øjeblikket ingen penge overhovedet fordi jeg ikke er i fagforening og min mand tjener for meget til at jeg kan få kontanthjælp. Så vi mangler 7600kr hver måned og minusset bliver bare større og større indtil jeg igen er frisk og kan få et arbejde. Og det er endda selvom jeg har to børn at forsørge, kommunen er totalt ligeglade, de må følge loven.
Håber det snart går lidt fremad for dig!
Knus fra Tanja
Hvor er jeg ked af at høre at det hele går den gale vej.
Hvordan kan det være at du er ved at miste dit arbejde? Man kan vel ikke afskedige en som er sgemeldt.
M.h.t. ikke at kunne leve for sgedagpenge, så er der desværre ikke noget at gøre. Jeg får i øjeblikket ingen penge overhovedet fordi jeg ikke er i fagforening og min mand tjener for meget til at jeg kan få kontanthjælp. Så vi mangler 7600kr hver måned og minusset bliver bare større og større indtil jeg igen er frisk og kan få et arbejde. Og det er endda selvom jeg har to børn at forsørge, kommunen er totalt ligeglade, de må følge loven.
Håber det snart går lidt fremad for dig!
Knus fra Tanja
-
karinaa
hej
på et tidspunkt har mit arb ikke råd til at jeg får min fulde løn og de får sygedagpengene som er et beløb som er meget mindre. Man kan godt afskede hvis man har en god begrundelse. Men ved ikke om de har det men det er med i mine overvejelser og hvis de ikke har råd i budget til mig er det vel en god begrundelse.
karina
på et tidspunkt har mit arb ikke råd til at jeg får min fulde løn og de får sygedagpengene som er et beløb som er meget mindre. Man kan godt afskede hvis man har en god begrundelse. Men ved ikke om de har det men det er med i mine overvejelser og hvis de ikke har råd i budget til mig er det vel en god begrundelse.
karina
-
Peter Sørensen
Hej Karina
Du er godt nok uheldig med dine operationer, og behandlinger
Med hensyn til sygedagpenge og refusion til arbejdsgiveren, så vær på forkant . Hvis du føler at man overvejer at fyre dig, så kontakt din fagforening og få deres socialrådgiver ind over din sag, det samme gælder sagsbehandler ved kommunen, det er i alles interesse at du kan fastholde dit arbejde.
En god ting at de scanner dig for fistler, og at du reagerede så de opdagede clipsen, og er opmærksomme på dem, det samme kan ske med tråde ,der burde opløses, nogle patienter kan opleve at der dukker en stump op efter lang tid.
Du er godt nok uheldig med dine operationer, og behandlinger
Med hensyn til sygedagpenge og refusion til arbejdsgiveren, så vær på forkant . Hvis du føler at man overvejer at fyre dig, så kontakt din fagforening og få deres socialrådgiver ind over din sag, det samme gælder sagsbehandler ved kommunen, det er i alles interesse at du kan fastholde dit arbejde.
En god ting at de scanner dig for fistler, og at du reagerede så de opdagede clipsen, og er opmærksomme på dem, det samme kan ske med tråde ,der burde opløses, nogle patienter kan opleve at der dukker en stump op efter lang tid.