Risiko vedr. H1N1

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
just

Risiko vedr. H1N1

Indlægaf just » 15. jul 2009 16:44

Da der nu skrives så meget om, hvor stor en del af den danske befolkning der vil blive ramt af H1N1 = svineinfluenza, kunne jeg tænke mig at vide, hvorvidt man er i en særlig risikogruppe, når man er ileostomiopereret for CU, men - som Peter tidligere har oplyst - stadig har sygdommen i kroppen.
Jeg har selv fået konstateret mindre angrebne steder af CU 2 steder i ryggen.
Er ens immunforsvar stadig dårligt og skal man evt. tage nogle forholdsregler, evt. tale med sin læge???

Mvh Just

Peter Sørensen

Re: Risiko vedr. H1N1

Indlægaf Peter Sørensen » 15. jul 2009 17:41

Hej Just

Formentlig vil du have den samme risiko for influenza som alle andre,ved tarmsygdommene er immun forsvaret faktisk ikke dårligt ,tværtimod er det overaktivt og reagerer for voldsomt og uhensigtsmæssigt på egne celler.
Hvis man har aktiv tarmsygdom med blodige diareer og er meget påvirket af sygdommen, så vil lægerne foreslå influenza vaccine.

Men hvis du får medicinsk behandling ,der er immundæmpende, som Imurel , Purinethol ,Cyklosporin , Methotrexat, Remicade og Humira skal man tale med sin læge ,fordi medicinen forårsager at man er i risiko for at få influenza, det oplyses automatisk i forbindelse med behandlingen, hvad man skal være opmærksom på og reagere på, der udleveres også et kort som patienterne skal have på sig.

Tilbage til "Komplikationer"