Huller i tarmene

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
maiken
Årgang: 1984
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Huller i tarmene

Indlægaf maiken » 17. jan 2007 16:00

Hej Peter og Andre :)

Nu ser det endelig ud til at mit sår vil vokse sammen. Efter et helt år med hul i bagdelen, hvor er det skønt :D ENDELIG går det lidt fremad... men tør næsten ikke være optismistisk... Steen Buntzen, mener det er helet HELT om 4 uger, hvor jeg skal derned igen.
Der vil han så snakke med mig om hvordan han vil lukke de huller jeg har i tarmene, efter dette fistel system! Steen har det bedst med at forklare lidt af gangen, men nu blir´jeg jo alligevel nysgerrig over hvordan dette gøres. Skal jeg skæres i endnu engang, eller er det hurtigt overstået.

Nogle som er klog på det :?: :?: :?:

Kram Maiken

Peter Sørensen

huller

Indlægaf Peter Sørensen » 17. jan 2007 16:25

Hej Maiken

Det var en god nyhed , mere af den slags :D

Tror du ikke det er med en "lap" vævslim eller måske med den fistel propder har været lidt om.
Jeg tror nok lappe metoden er beskrevet i en af de artikler du fik pr. mail fra mig.

Det kan selvfølgelig også være en helt anden metode han har i tankerne, der sker jo hele tiden nye ting.

maiken
Årgang: 1984
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Re: huller

Indlægaf maiken » 14. feb 2007 14:36

Hej Peter

Du havde ret.
Steen nævnte 2 metoder, nøjagtig dem som fortalte om.
Enten en slimvæv man trækker ned over, eller de propper man sætter ind.
MEN, der er kun 50% chance for at den første metode virker, og under 50% procent for at den anden lykkes. GULP, det var ret trælst at få det at vide... Men hvad så hvis det ikke virker? Har han så en anden måde eller?
Han sagde at han vil gå op bagi, for nu når jeg har stomi er det ikke noget problem. Men planen er vel stadigvæk at stomien skal ligges tilbage? Fik at vide jeg skulle have stomien i ca. 3 mdr til såret var helet. Nu har jeg haft den i et år.
Jeg når aldrig at spørge Steen om alle de spørgsmål, og det irriterer mig lidt. Enten har han travlt, eller også koncentrerer jeg mig bare om at høre efter hvad han siger.

Så nu er jeg instillet til en såkaldt flap-operation om halvanden måned.

Nogle som har prøvet det?

Knus Maiken

Tilbage til "Komplikationer"