Stomiposer/plader

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Gæst

Stomiposer/plader

Indlægaf Gæst » 19. jun 2007 11:08

Hejsa....

Min far fik lavet en stomi i december,han skal have lagt tarmen tilbage i naesten maaned.
Han har haft saa meget vroevl med poserne,der gaar tit hul paa dem,og saa i nat,maaske det ogsaa kan skyldes varmen,at pladen maaske er gaaet loes??
Jeg ville i hvert fald hoere om nogle har nogle gode raad mht til poserne/pladen??

Paa forhaand tak...

Venligst fra Maria

Peter Sørensen

poser+plader

Indlægaf Peter Sørensen » 19. jun 2007 11:16

Hej Maria

Det er lidt svært at give råd til dig.
Når jeg ikke ved om det er etdels bandager eller 2 dels bandager, og om det er lukkede eller tømbare poser.

Når du skriver der går hul på dem, er det så selve posen ?
Hvis det er tilfældet, så er der en produktionsfejl, hvis det er tømbare poser din far bruger kan man prøve med en større pose til natten, hvis udløbet lækker, eller der kommer lækage under pladen, er det oftest fordi posen bliver for fyldt om natten.

Det bedste råd er at ringe til stomiambulatoriet så , din far kan prøve nogle andre bandager, det er ikke normalt , at poserne ikke holder om natten, så det skal han ikke bare acceptere.

Gæst

Re: poser+plader

Indlægaf Gæst » 19. jun 2007 12:59

Hej Peter!

Tusind tak for dit svar.Jeg fortalte mine foraeldre at de selv kunne proeve at kigge herind,for evt. at faa raad osv.
I oejeblikket bruger min far etdels og det er toembare poser.
MIn mor mener dog,at de maaske har ligge et sted med meget sol,og maaske derfor limen ikke virker saa godt.
Jeg synes bare igennem hele forloebet at der har vaeret saa meget problemer med det.
Det bliver skoent for min far at faa lagt tarmen tilbage,selv om han naturligvis er nervoes for operationen.

Endnu engang tak for din hjaelp.

Venligst fra Maria

Tilbage til "Hjælpemidler"