lugtfri "smide-væk-poser"

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Brugeravatar
bve
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. aug 2006 19:02
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

lugtfri "smide-væk-poser"

Indlægaf bve » 27. aug 2006 18:27

Når jeg om nogle måneder forhåbentlig er kommet til krafter, og skal begynde at arbejde igen, vil jeg godt lige spørge:

hvis det bliver nødvendig at skifte stomiposen imens jeg er på arbedet, hvor smider jeg posen?

Der er 3 toiletter med håndvask nogle steder på mit arbejde, men hvis jeg står med en pose og har lagt den ned i en af de der skraldeposer som jeg kan have med (3 stk i en pakke) kan man godt lugte at den er der.

Hvor smider jeg den hen?

Og kan man få gratis lugtfri poser når man er ude/arb til at lægge stomiposen ned i?

Peter Sørensen

lugtfri poser

Indlægaf Peter Sørensen » 27. aug 2006 19:50

Hej igen

du kan anvende er hundeposer, de er billige, 7,95 for 50 stk. lugt og fugt tætte, og man kan ikke se gennem dem.
Rullerne fylder ikke meget, og kam snildt medbringes i en taske.
Frost poser er også 100 % tætte, men er desværre gennemsigtige
På arbejdet ville jeg bede om at få sat en pedalspand op, og i de tilfælde hvor jeg anvendte den,komme bandagen i 2 hundeposer for en sikkerheds skyld.
Coloplast sælger blå affaldsposer som der ligger 5 af i æskerne med deres poser, til ca 45 kr for 90 stk. De kan formentlig levres til dig der hvor du får dit øvrige udstyr fra.
Vær opmærksom på at man kan ikke få betalt affaldsposerne.

hvis jeg er hjemme hos folk, der bor i lejlighed, tager jeg affaldet med mig, det er ikke så smart at anvende deres affalds spand, hvis de får lagt noget skarpt i den ,der punkterer posen, ellers kan affaldet uden problemer lægges i alm. udendørs skraldespand, rent miljømæssigt er der ikke forskel på en stomipose og en baby ble.

ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

Re: lugtfri "smide-væk-poser"

Indlægaf ursula » 5. jun 2008 17:56

[quote="bve"]Når jeg om nogle måneder forhåbentlig er kommet til krafter, og skal begynde at arbejde igen, vil jeg godt lige spørge:

hvis det bliver nødvendig at skifte stomiposen imens jeg er på arbedet, hvor smider jeg posen?

Der er 3 toiletter med håndvask nogle steder på mit arbejde, men hvis jeg står med en pose og har lagt den ned i en af de der skraldeposer som jeg kan have med (3 stk i en pakke) kan man godt lugte at den er der.

Hvor smider jeg den hen?

Og kan man få gratis lugtfri poser når man er ude/arb til at lægge stomiposen ned i?[/quote]
Man kan få poser der til at smide i wc www.stotec.dk varenr. xffl529 eller xffm 529 har du prøvede dem Hilsen Ursula
ursula

Peter Sørensen

poser

Indlægaf Peter Sørensen » 18. jun 2008 23:20

Hej

Vil lige gøre opmærksom på at poserne der kan smides i toilettet, kun findes som lukkede poser, til kolostomi.


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst