Sugende mavebælte til lækage fra urostomi?

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
LeneS

Sugende mavebælte til lækage fra urostomi?

Indlægaf LeneS » 23. jan 2014 15:15

Jeg er på udkig efter et mavebælte af sugende materiale - en "ble" - som kan opsuge urin v evt. lækage fra urostomi - fx v skiløb. Skal på skiferie - for første gang m urostomi + kolostomi, 11 måneder efter jeg fik dem. Er ret nervøs for at stå på toppen med en lækage, som sviner tøj, overtøj, støvler. Så jeg tænkte, at der da må være nogen, der har opfundet noget smart? Hilsen Lene

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Sugende mavebælte til lækage fra urostomi?

Indlægaf Steen Samuelsen » 23. jan 2014 18:41

Hej Lene

Jeg kender ikke et produkt som det du beskriver. Men hvis du skal improvisere, kan jeg foreslå et neopren-brok-bælte Protextiles (R) fra Helly Hansen, og fore det med trusseindlæg eller hygiejnebind afhængig af, hvor stor sugeevne du vil have.
Selve bæltet kan du muligvis få på bevilling, spørg din stomisygeplejerske.
Bæltet fås i forskellige bredder og livvidde, og med eller uden "lomme".
Bæltet er vaskbart og tørrer hurtigt.
Bæltet kan købes/leveres fra de normale leverandører af stomiprodukter

Se f.eks her:
https://www.onemed.dk/Produkter/Brokblt ... ntrol%3D10
eller
https://www.onemed.dk/Produkter/Brokblt ... ntrol%3D10
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Lene S

Re: Sugende mavebælte til lækage fra urostomi?

Indlægaf Lene S » 19. mar 2014 13:47

Tak for dit input, Steen. Jeg talte med stomisygeplejersken om brokbælte - og hun viste mig et. Nej, det var for voldsomt, stramt og ubekvemt til mit formål. I stedet anbefalede hun convekse urostomiposer. Jeg har nu prøvet forskellige - og valget er faldet på sensura convex light 1-dels poser fra Coloplast (som desværre ikke findes i str. midi, men kun maxi). Og siden jeg gik over til disse poser i starten af februar, har jeg ikke oplevet lækage :D :D :D

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Sugende mavebælte til lækage fra urostomi?

Indlægaf Steen Samuelsen » 20. mar 2014 15:28

:D :D :D
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Lonnie Nielsen

Re: Sugende mavebælte til lækage fra urostomi?

Indlægaf Lonnie Nielsen » 27. mar 2014 08:19

Hej Lene
Jeg har lige set din søgning.Jeg har haft Uristomi fra 1991,det har været et helvede med utallige lækager,derfor ødelagt mit selværd i mange år.Jeg efterlyste noget man kunne sætte rundt om posen og derved gøre den mere sikker.Efter mange år fik jeg oplyst nogle brede strips fra Welland der hedder Hydro Frame.Jeg sætter en på foroven og neden og klipper en over til siderne,de har forbedret min situation betydeligt med meget mindre lækager.Håber dette også vil kunne hjælpe dig.Jeg ønsker dig held og lykke fremover.
Venlig hilsen Lonnie Nielsen


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst